تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815487208




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيش از 4 هزار نقاشي به چهارمين جشنواره تجسمي فجر رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بيش از 4 هزار نقاشي به چهارمين جشنواره تجسمي فجر رسيد
تهران - دبير بخش نقاشي چهارمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر ضمن تاكيد بر تقويت بخش بين الملل اين جشنواره، از ارسال بيش از چهار هزار اثر به دبيرخانه اين رويداد هنري خبر داد.


به گزارش روز سه شنبه خبرنگار گروه فرهنگي ايرنا از جشنواره هنرهاي تجسمي فجر، "غلامعلي طاهري" گفت: هدف ما در بخش نقاشي اين بود كه روي جريان معاصر نقاشي متمركز شويم و اتفاقي بيافتد كه شاهد ظهور يك جريان در اين حوزه باشيم.

وي ادامه داد: سفارش اثر به هنرمندان پيشكسوت در دوره هاي آينده سبب مي شود تا علاوه بر جنبه حمايتي از هنرمندان، آثار فاخري توليد شود.

دبير بخش نقاشي چهارمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر يادآور شد: يكي از مهمترين مواردي كه بايد سرلوحه جشنواره قرار گيرد، اين است كه بخش بين المللي را تقويت كنيم. اگر رقابت با هنرمندان خارجي در جشنواره گسترش يابد و تقويت شود، هنرمندان داخلي انگيزه بيشتري براي حضور در اين جشنواره خواهند داشت.

وي كه دبيري نخستين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر را برعهده داشته، گفت: جشنواره بايد اعتبار هنري خود را با جديت و سختگيري هايي كه در انتخاب آثار انجام مي دهد، ارتقا دهد.

طاهري با تاكيد بر حمايت از توليد آثار هنري افزود: اين برنامه ها به مناسبت پيروزي انقلاب اسلامي برگزار مي شوند و به همين علت خيلي مهم است، هنرمنداني كه آثارشان را ارسال مي كنند مانند ديگر جشنواره ها براي توليد اثر مورد حمايت قرار گيرند. اگر بودجه اي براي توليد اثر و حمايت از هنرمندان در جشنواره تصويب شود، مي تواند موجب دلگرمي آنها شود.

طاهري افزود: مي توانيم براي دوره هاي بعد به سمتي پيش برويم كه به تعدادي از هنرمندان سفارش كار بدهيم و به اين ترتيب در هر دوره آثار فاخر و ماندگاري توليد شود و اميدوارم از سال بعد شاهد سفارش اثر باشيم.

وي ادامه داد: با اينكه همه نقاشي ها را نديده ام، اما بنظر مي رسد شاهد پيشرفت در فضاي هنري كشور هستيم.

به گفته اين هنرمند پيشكسوت، دانشجويان هنر، جستجوگرانه بدنبال فضاي جديدي در آثار خود هستند و به روز بودن را به عنوان يكي از ويژگي هاي اصلي در كار خود در نظر گرفته اند.

طاهري همچنين به لزوم تبليغات مناسب براي آشنايي مردم با اين جشنواره اشاره كرد و افزود: تبليغات بايد در حد و اندازه هاي جشنواره باشد و پس از اختتاميه هر دوره، شوراي سياستگذاري و دبيران جشنواره آينده مشخص شود.

چهارمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر در رشته هاي نقاشي، خوشنويسي، نگارگري، عكاسي، تصويرسازي، كاريكاتور، پوستر، سفال و سراميك، مجسمه سازي، فيلم هاي تجسمي و همايش از 10 بهمن ماه تا 14 اسفند ماه برگزار مي شود.

فراهنگ ** 9173 ** 1071

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30746458

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن