تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814789104




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ضعف قانوني، پرونده هاي دوپينگ را باز گذاشته است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: ضعف قانوني، پرونده هاي دوپينگ را باز گذاشته است


كد خبر:4642

زمان انتشار:دوشنبه 12 اسفند 1387 - 15:25:27

Print نسخه چاپي

ورزش > فوتبال داخلي - مشخص نشد چرا كميته مبارزه با دوپينگ در فدراسيون منحل شد...

«سال قبل وقتي وارد سالن شدم، ياس تمام وجودم را گرفت اما امسال سالن پر شده و استقبال خوبي هم از همايش شده و اين مايه دلگرمي است».
اين، اولين جمله محمدرضا شكيب، دبير كل دفتر منطقه اي آسياي ميانه رادوكا بود كه دبيري دومين همايش مديرين بر مبارزه با دوپينگ را هم بر عهده داشت.
دومين همايش مديريت بر مبارزه با دوپينگ در حالي شروع شد كه بسياري از فدراسيون هاي ورزشي نماينده اي در سالن همايش هاي آكادمي ملي المپيك نداشتند و شايد پرسش نماينده فدراسيون تكواندو در حقيقت طعنه اي به ديگر همتايانش در فدراسيون هاي ديگر بود.
دومين همايش مديريت بر مبارزه با دوپينگ كه بخشي از آن به معرفي رادوكا اختصاص داشت به دو قسمت تقسيم شده بود و در هر بخش ميهماناني براي سخنراني پشت ميكروفون قرار گرفتند.
مصطفي هاشمي طبا معروفترين مدعو اين همايش در سخنان خود به تلاش فراگير همه اهالي ورزش بخصوص ورزشكاران براي پاك كردن ورزش از دوپينگ به عنوان اصل مبارزه نام برد و تاكيد كرد دستاوردهاي ورزشي ناعادلانه كه از راه دوپينگ به دست مي آيد شايد بتواند ميز مدير را براي او باقي نگه دارد ولي هيچ عاقبتي جز بدنامي ندارد.
او كه دكتر شريف معتقد بود اولين نظامنامه مبارزه با دوپينگ را تدوين كرد، به همه حضار سفارش كرد براي پاكسازي ورزش از دوپينگ تلاش كنند. اين سخنان زيبا در حالي بيان شد كه به گفته يكي ديگر از ميهمانان همايش، بحث دوپينگ در ورزش كشور روز به روز جدي تر و گسترده تر مي شود. او براي آنكه شاهد بياورد از همه خواست سري به مسابقات قهرماني كشوري در رشته هاي مختلف بروند و در حين مسابقات سري به سرويس هاي بهداشتي بزنند تا مشخص شود ركوردها تا چه اندازه جوانمردانه و واقعي است.
در ادامه بخش اول همايش، دكتر شريف به معرفي هرم معروف وادا (نهاد جهاني مبارزه با دوپينگ) پرداخت.
در اين هرم كه در ابتداي سال جديدي ميلادي مورد بازبيني قرار گرفت تا براي 4 سال به نهادهاي ملي مبارزه با دوپينگ (نادو) ابلاغ شود، در رده اول كميته بين المللي المپيك، فدراسيون هاي جهاني و دولت ها قرار دارند و در پله دوم آن كميته هاي ملي المپيك، فدراسيون هاي ملي، نادو، ورزشكاران و افراد پيرامون آنها و رادو(سازمانهاي منطقه اي مبارزه با دوپينگ) ديده مي شوند. در پايين اين هرم دو نهاد قرار دارند كه واداد آنها را در هرم قرار نداده ولي به دليل توافق هاي بين المللي، تصميم هاي آنها را مورد تاييد كامل مي داند كه آنها چند آزمايشگاه معتبر براي نمونه هاي دوپينگ از سويي و دادگاه بين المللي ورزش (CAS) از سوي ديگر هستند.
رادو كه سازمان منطقه اي زير نظر وادا در چند منطقه دنياست، در منطقه آسياي ميانه با حضور 9 كشور ايران، مغولستان، قرقيزستان، پاكستان، تاحيكستان، افغانستان، ازبكستان، قزاقستان و تركمنستان شكل گرفته و مطابق آنچه شريف گفت، آينده جريان نهضت مبارزه با دوپينگ را در دست دارد. شريف در اين باره گفت: «در بسياري از موارد از جمله فدراسيون فوتبال كه ايراد قانوني ديده مي شود ما توصيه هاي قانوني را انجام و در عين حال گزارش آن را به واداد منتقل مي كنيم. با اين حال برخي مسئل متاسفانه ناديده گرفته مي شود كه پرونده آقايان چلنگر و مولايي از آن جمله هستند و به دليل ضعف قانوني معلق مانده اند. ما در فدراسيون فوتبال تلاش فراواني صورت داده بوديم تا مبارزه با دوپينگ در اين فدراسيون به شكلي مدرن دنبال شود ولي مشخص نشد به چه دليلي به يكباره دستور انحلال كميته مبارزه با دوپينگ فدراسيون صادر شد تا فدراسيون پزشكي ورزشي مسائل مربوط به دوپينگ را در اين فدراسيون دنبال كند».

كد خبر:4642

تاريخ درج خبر:دوشنبه 12 اسفند 1387 - 15:25:27

Print نسخه چاپي

دوشنبه|ا|12|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن