تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812995217




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس‌جمهور قانون اصلاح قانون برنامه 5 ساله و بودجه‌هاى ساليانه را ابلاغ كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: رئيس‌جمهور قانون اصلاح قانون برنامه 5 ساله و بودجه‌هاى ساليانه را ابلاغ كرد
تهران- خبرگزاري كار ايران
رئيس‌جمهور قانون اصلاح قانون برنامه 5 ساله و بودجه‌هاي ساليانه را كه 15بهمن در مجلس به تصويب رسيده بود و شوراي نگهبان نيز 30 بهمن آن را تاييد كرده بود را براي اجرا ابلاغ كرد.
به گزارش ايلنا ، بر اساس قانون اصلاح قانون بودجه سال 1387 كل كشور، به منظور تأمين كسري اعتبارات هزينه‌اي دستگاه‌هاي ملي و استاني به دولت اجازه داده مي‌شود مشروط به عدم افزايش در سقف بودجه عمومي دولت (قانون بودجه سال 1387 كل كشور و متمم آن)، اعتبارات هزينه‌اي دستگاه‌ها و رديف‌هاي ذكرشده را بدون الزام به رعايت محدوديت‌هاي مقرر در ماده (79) قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت تا سقف مبلغ 59 هزار و 570 ميليارد ريال افزايش دهد.
حداقل مبلغ 10 هزار ميليارد ريال از اين افزايش از محل صرفه‌جويي و كاهش اعتبارات هزينه‌اي و حداقل تا مبلغ 12 هزار ميليارد ريال نيز از محل كاهش اعتبارات تملك دارايي‌هاي مالي و مابقي از محل كاهش با درصد يكسان از اعتبارات كليه طرح‌هاي تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي قانون بودجه سال 1387 كل كشور به استثناء طرح‌ها و پروژه‌هايي كه در سال 1387 به پايان مي‌رسد، طرح‌هاي سد آبهاي مرزي و طرح‌هاي تحقيقاتي و پژوهشي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي و پژوهشگاه‌ها و مراكز پژوهشي وابسته به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تأمين خواهدشد.
بر اساس تغييراتي كه نمايندگان مجلس در لايحه دولت براي اصلاحيه بودجه 87 اعمال كرده‌اند، با وجود تاكيد دولت بر تامين بخشي از كسري بودجه دستگاه‌ها از محل صرفه‌جويي آنها، بر تخصيص 100درصد اعتبارات هزينه‌اي و تملك دارايي سرمايه‌اي قوه مقننه، قوه قضائيه، شوراي نگهبان، مجمع تشخيص مصلحت نظام و دستگاهها و رديفهاي وابسته به آنها و كميته امداد امام خميني (ره) و بهزيستي تاكيد شده است كه بدين ترتيب، اين دستگاه‌ها از لزوم صرفه‌جويي براي تامين بخشي از هزينه‌ها معاف شده‌اند.
بر اساس قانون اصلاح بودجه 87، افزايش اعتبارات موضوع مازاد بردرآمد استانها (جز (5) رديف (530000) جدول شماره (9) قانون بودجه سال 1387 كل كشور) از محل كاهش اعتبارات تملك داراييهاي سرمايه‌اي قانون بودجه تا سقف 7 هزار ميليارد ريال مجاز است.
افزايش مبلغ مذكور به نسبت 80 درصد اعتبارات تملك داراييهاي سرمايه‌اي و 20 درصد اعتبارات هزينه‌اي اختصاص مي‌يابد. مازاد بر مبلغ 7 هزار ميليارد ريال با نظر معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور به استانهايي اختصاص خواهديافت كه درآمد آنها كمتر از سقف مصوب، تحقق يافته است.
براساس قانون اصلاح بودجه 87، احكام زير به عنوان بندهاي (42) ، (43) و (44) به ماده واحده قانون بودجه سال 1387 كل كشور اضافه مي‌شود:
42ـ اعتبار طرحهاي تملك داراييهاي سرمايه‌اي هر فصل، مندرج در پيوست شماره (1) قانون بودجه سال 1387 كل كشور، حداكثر تا ده درصد (10%) از محل كاهش اعتبارات طرحهاي برنامه‌هاي فصل بنا به پيشنهاد و تأييد بالاترين مقام دستگاه يا دستگاههاي اجرائي ذي‌ربط و موافقت معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور مشروط به آن كه كاهش يا افزايش اعتبارات كل هر برنامه از ده درصد (10%) فراتر نرود، در قالب سقف اعتبار كل طرح قابل افزايش است.
43ـ مركز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري مجاز است تا فعاليتهاي اجرائي خود را در راستاي تحقق اهداف مورد نظر، از محل اعتبار خود در قانون بودجه سال 1387 كل كشور و از طريق ساير دستگاههاي اجرائي به انجام برساند.
44ـ معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور مجاز است در سقف اعتبار مصوب هزينه از محل درآمدهاي اختصاصي مندرج در جدول (1) قانون بودجه سال 1387 كل كشور نسبت به افزايش هزينه از محل درآمدهاي اختصاصي برخي دستگاههاي اجـرائي كه درآمدهاي اختصاصي آنها بيـش از رقم پيـش‌بيني شده تحقـق يافـته اسـت اقدام نمايد. معادل ارقام افـزايش اعتبار موضـوع اين بند، از اعتـبار درآمد اختصاصي دستگاههاي اجرائي كه درآمد اختصاصي آنها كمتر از مبلغ پيش‌بيني شده تحقق يافته است، كاهش مي‌يابد.
براساس اصلاح بودجه 87، بند « و» تبصره (11) قانون بودجه سال 1386 كل كشور و حكم قانون «اصلاح جداول (4) و (8) قانون برنامه پنجساله چهارم اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و قانون بودجه سال 1386 كل كشور براي تأمين كسري اعتبار گازرساني به روستاها» مصوب 1386 براي سال مالي 1387 (31/4/1388) تنفيذ شد.
بر اساس اين قانون، عنوان رديف درآمدي (110502) از « دو درصد (2%) كالا و خدمات» به « دو درصد (2%) كالا و خدمات و ماليات برارزش افزوده» اصلاح شد. در عنوان رديف درآمدي (110505) عبارت « تبصره (3) ماده (6) قانون تجميع عوارض» به عبارت « تبصره (3) ماده (6) قانون تجميع عوارض و تبصره (1) قانون ماليات بر ارزش افزوده» اصلاح شد.
پايان پيام

كد خبر: 477324

دوشنبه|ا|12|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن