تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815609046




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسئول نهاد نمايندگي ولي فقيه در سپاه قدس گيلان:در پيشگيري از جرم نبايد به صورت قرنطينه‌اي عمل كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مسئول نهاد نمايندگي ولي فقيه در سپاه قدس گيلان:در پيشگيري از جرم نبايد به صورت قرنطينه‌اي عمل كرد
خبرگزاري فارس: مسئول نهاد نمايندگي ولي فقيه در سپاه قدس گيلان گفت: در تربيت ديني و پيشگيري از جرايم نبايد به ‌صورت قرنطينه‌اي عمل كرد، زيرا اين روش به امنيت ضربه مي‌زند.


به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، حجت‌الاسلام عزت‌الله معتمد ظهر امروز در همايش نقش باورهاي ديني در سلامت خانواده اظهار داشت: امنيت، نياز اصلي جامعه امروز بوده و باورهاي ديني پيش زمينه ايجاد امنيت است.
وي با بيان اينكه باورهاي ديني انسان را به ثروتمندترين بشر در جهان هستي بدل مي‌كند، خاطرنشان كرد: پيشگيري از جرم با رويكرد تربيت ديني نگرش‌هاي متفاوتي در جامعه دارد كه بايد بهترين آن مورد توجه قرار گيرد.
معمتد نگرش‌هاي تربيت ديني در جامعه را به سه قسمت سنتي، روشنفكرانه و منصفانه تقسيم كرد و اذعان داشت: متاسفانه امروز در تربيت ديني خانواده و جامعه و پيشگيري از جرايم در برخي مواقع به‌صورت قرنطينه‌اي عمل كرده و تنها افراد را از عوامل منفي و ناهنجاري‌ها دور مي‌كنيم.
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه قدس گيلان تاكيد كرد: اين روش كه نوعي حصاربندي است از نظر اسلام راه مناسبي براي پيشگيري نيست و موجب لغزش تربيتي در جامعه مي‌شود.
به گفته وي اگر چه حصاربندي و قرنطينه مي‌تواند يك تاكتيك محدود به رويكرد تنبيه به شمار رود ولي نمي‌تواند خط مشي مناسبي براي پيشگيري باشد.
معتمد با اظهار تاسف از اينكه برخي حوزه‌هاي اجتماعي كشور گرفتار حصاربندي شده است، تصريح كرد: در جهاني كه ارتباطات گسترده و پيچيده وجود دارد، حصاربندي جز تخريب زمينه‌هاي تربيتي هيچ اثري نداشته و مي‌تواند براي امنيت ملي مخرب باشد.
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه قدس گيلان با بررسي نگرش ديگري در تربيت اسلامي آن را روشنفكر مابانه توصيف كرد و افزود: اين نگرش برپايه عقل‌گرايي بدون مكتب است و علم بدون ايمان در آن تعريف شده است.
وي با اشاره به توهين يكي از مسئولان سابق به ائمه اطهار (ع) و دين آن را حاصل حصارشكني روشنفكر گونه در سايه دانش بدون مكتب دانست و خاطرنشان كرد: اين رفتار انكار مرزبندي نظام تربيت اسلامي است.
به گفته معتمد قرآن كريم حدود الهي مرز بين هنجارها و ناهنجارها را تعيين كرده است و بايد اين مرزها را به جامعه نشان داد.
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه قدس گيلان با تاكيد بر اينكه اسلام با هرگونه حصاربندي و حصارشكني مخالف است، اظهار داشت: معارف قرآني برترين و سازگارترين آموزه‌ها با فطرت جوانان و خانواده‌ها هستند و نگرش صحيح و منصفانه در تربيت اسلام مرزشناسي است.
وي تاكيد كرد: ما ارباب مردم نيستيم و نبايد به آنها بگوييم چه بكنند و چه نكنند بلكه بايد به مردم ياد دهيم كه چگونه كارها را انجام دهند.
معتمد لغزش‌ها، خطاها و ارتكاب گناه را جزئي از مسير رشد و سعادت انسان توصيف كرد و گفت: بايد با آموزش صحيح قدرت تحليل جوانان را بالا برد تا بتوانند خوب و بد را از هم تشخيص دهند.
وي افزود: بايد رفتارهاي صحيح را تعليم داد و نه تحميل كرد تا مردم بپذيرند و در واقع وظيفه تربيت ديني اين است كه فرد را از گمراهي نجات داده و راه صحيحي را به او آموزش دهد.
به گفته معتمد عدم برآورده شدن نيازهاي اوليه، ناكامي و استرس رواني، عدم توجه به نيازهاي عاطفي و رواني گروه‌هاي مختلف اجتماعي و عقده‌هاي دروني افراد زمينه‌ساز بروز جرم در جامعه است كه بايد ريشه‌يابي شده و برطرف شود.
انتهاي پيام/ر20

دوشنبه|ا|12|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 249]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن