تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):گريه مؤمن از (درون) دل اوست و گريه منافق از (ظاهر و) سرش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815285818




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خاكسار قهرودي:پرواز هاي زيارتي به عراق به هفت مورد افزايش مي يابد/ خصوصي سازي عمره مردود است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: خاكسار قهرودي:پرواز هاي زيارتي به عراق به هفت مورد افزايش مي يابد/ خصوصي سازي عمره مردود است
كرمان - خبرگزاري مهر: رئيس سازمان حج و زيارت كشور گفت: در صورت موفقيت آميز بودن مذاكرات امشب با مسئولان عراقي تعداد پروازهاي روزانه به عتبات عاليات به هفت پرواز خواهد رسيد.

به گزارش خبرنگار مهر در كرمان، مصطفي خاكسار قهرودي عصر امروز در جمع كارگزان حج و زيارت جنوبشرق كشور در تالار اتاق بازرگاني كرمان اظهار داشت: يكي از اهداف سازمان حج و زيارت افزايش ظرفيت و سهميه زائران ايراني براي اعزام به عتبات عاليات است و در همين خصوص در شب جاري يك تيم از ايران در حال مذاكره با مقامات عراقي در خصوص افزايش تعداد پروازهاي ايران به عراق به 7 پرواز بصورت روزانه است.

وي با اشاره به تلاشهاي صورت گرفته در خصوص افزايش ظرفيت سفرهاي زائران كرماني به عتبات عاليات افزود: در ارتباط با افزايش ظرفيت سفر به عتبات عاليات براي زائران ايراني در سالهاي اخير اقدامات فراواني صورت گرفته است و تلاشها در اين زمينه ادامه دارد.

وي گفت: هم اكنون روزانه سه هزار زائر ايراني به عتبات عاليات در كشور عراق مشرف مي شوند كه بنا به تعداد جمعيت اين ميزان بين استانهاي مختلف كشور تقسيم شده است.

وي افزود: در زمينه تشرف هوايي اولين پرواز از تهران به بغداد در 22 بهمن ماه سال جاري انجام شد و در 30 بهمن ماه به 4 پرواز در روز از طريق 113 ايستگاه اعزام زائران در كشور رسيد و در مرحله سوم كه امشب مسئولان در اين خصوص در حال مذاكره با طرف عراقي هستند تعداد پرواز ها در روز به 6 تا 7 پرواز افزايش خواهد يافت.

خاكسار قهرودي افزود: پروازهايي نيز كه تاكنون به مقصد بغداد و نجف صورت مي گرفت به دليل شرايط خاص عراق به صورت روزانه مجوز پرواز دريافت مي كردند كه درصدد گرفتن مجوز يك ساله كل پروازها خواهيم بود اما حضور تجاوزين در عراق و ناامني امكان برخي تغييرات در اين برنامه ريزي ها را به وجود مي آورد.

وي با اشاره به لزوم خصوصي سازي همراه با نظارت سازمان حج و زيارت در اعزام به عتبات عاليات افزود: هم اكنون هزار و 450 دفتر داراي مجوز، امر ثبت نام و اعزام به عتبات عاليات را در قالب يك ساختار منظم و با نظارت سازمان حج و زيارت انجام مي دهند اما در زمينه عمره تاكيد برعدم سود آوري است بطوريكه كل سود عمره در جهت رفاه خود زائران صرف مي شود و هيچ سودي را در بر ندارد.

خصوصي سازي عمرده به طور كلي مردود است

وي در زمينه خصوصي سازي عمره نيز گفت: برخي به دنبال سود شخصي هستند اما اين مسئله به كلي مردود است.

وي گفت: سفر به عتبات عاليات قبل از ساماندهي كه توسط سازمان در اين بخش انجام گرفت با هزينه بالا و كيفيت پائين صورت مي گرفت بطوريكه تنها در زمينه قيمت بليط قبل از ساماندهي 500 دلار و هزينه سفر 900 هزار تومان بود درحاليكه پس از ساماندهي سفر به عتبات عاليات تنها هزينه بليط سفر به 230دلار كاهش يافت و كيفيت خدمات نيز بسيار مطلوب تر شد.

وي با اشاره به برنامه ريزي اعزام حج عمره طي سال آينده عنوان كرد: اولويت اعزام به حج عمره در سال آينده با افرادي است كه تا تاريخ 30 آبان ماه 83 ثبت نام كرده باشند و براي تشرف افراد مسن نيز تسهيلات ويژه اي درنظر گرفته شده است كه شامل اعزام افراد 80 سال و به بالا مي باشد كه تا پايان سال 84 ثبت نام كرده اند همچنين افراد بالاي 85 سال كه تا پايان سال 86 ثبت نام كرده اند نيز در اولويت اعزام قرار دارند.

وي گفت: بيشترين ترافيك ثبت نام كننده گان در سال 85 و 86 بوده است و حدود يك ميليون نفر براي تشرف به عتبات عاليات ثبت نام كرده اند.

دوشنبه|ا|12|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن