تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815541910




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي وزارت خارجه: نيروگاه بوشهر بهترين استاندارد ايمني را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: سخنگوي وزارت خارجه: نيروگاه بوشهر بهترين استاندارد ايمني را دارد
گروه سياسي - مجيد معافي: درحالي كه هفته گذشته رجب طيب اردوغان، نخست وزير تركيه اعلام كرده بود ايران ازاين كشور

خواسته تا تلاش كند تهران و واشنگتن را بر سر ميز مذاكره بياورد اما سخنگوي وزارت خارجه اعلام كرد هيچ درخواستي از سوي ايران براي مذاكره و ميانجيگري تركيه در مورد روابط با آمريكا صورت نگرفته است.
به گزارش خبرنگارما، حسن قشقاوي درنشست خبري خود درباره ميانجيگري تركيه براي مذاكره ايران با آمريكا افزود: اگرچه اظهارات آقاي اردوغان و برادران ترك ما از سر خيرخواهي و لطف است، اما بحث ميانجيگري دراين ميان مطرح نبوده است.
وي با بيان اينكه بين ايران و آمريكا كانال مسدود شده اي وجود نداشته است اضافه كرد: در سه دهه گذشته در چارچوب ديپلماتيك و دفاتر حفاظت منافع تبادل نظرها صورت گرفته و كانالي مسدود نشده كه كسي بخواهد آن را بگشايد.
دستيارويژه وزيرامورخارجه در مورد اظهارات قائم مقام وزارت خارجه مبني بر راه اندازي نيروگاه بوشهردر شهريورماه سال آينده با بيان اينكه نيروگاه بوشهر طبق برنامه در موعد مقرر راه اندازي خواهد شد اظهارداشت: هيچ مشكلي درمسير راه اندازي اين نيروگاه وجود ندارد و عزم طرفين بر اتمام اين نيروگاه است، اما زماني نيز براي تست بخشهاي مختلف آن نياز است كه بايد اعمال شود.
سخنگوي وزارت خارجه در مورد آزادي ديپلماتهاي ايراني ربوده شده در اربيل عراق تصريح كرد: تلاشهايي از سوي ايران به ويژه در ديدارهاي رئيس جمهور و وزير خارجه كشورمان با مقامات عراقي در اين خصوص صورت گرفته وهمچنين اظهاراتي نيز از سوي صليب سرخ عراق مطرح شده است كه اميدواريم حاصل اين تلاشها آزادي اين عزيزان را درپي داشته باشد.
خبرنگاري از وي پرسيد توصيه شما به اعضاي شوراي حكام كه قراراست امروز نشستي را برگزار كنند چيست كه قشقاوي گفت: هم اكنون كه من با شما صحبت مي كنم اين نشست هنوز آغاز نشده است، اما توصيه ما اين است كه با توجه به روشن بودن رويكردهاي فني و حقوقي موضوع هسته اي كشورمان، اعضاي شوراي حكام تحت تأثير فضاسازي هاي سياسي قرار نگيرند.
قشقاوي اضافه كرد: به هر اندازه كه ازبحثهاي سياسي دور شويم و با رويكرد حقوقي به موضوع نگاه كنيم به همان اندازه نيز به نتيجه خواهيم رسيد.
سخنگوي وزارت امورخارجه در مورد نصب سانتريفيوژهاي جديد با بيان اينكه بايد جزئيات فني اين كار را از متخصصان فني بپرسيد بارديگر يادآور شد كه تمامي فعاليتهاي هسته اي ايران تحت نظارت آژانس قرار دارد.
دستيار ويژه وزيرامورخارجه در مورد درخواست مشاور هنري رئيس جمهور ازاعضاي آكادمي اسكاركه درتهران بسرمي برند مبني بر عذرخواهي ازملت ايران بابت توهينهايي كه تاكنون هاليوود درفيلمهاي خود نسبت به تمدن ايراني وملت ايران داشته است گفت: ما نيز با احترام به اين ميهمانان نكته اي را كه مشاور هنري رئيس جمهور اعلام كرده اند را تأييد مي كنيم.
وي افزود: اخباري كه ما در مورد رويكردهاي هاليوودي داريم مبتني بر اين است كه تاريخ قبل از اسلام و هويت اسلامي ما را مورد هدف قرار داده اند كه اين رويكرد نادرستي است.
قشقاوي ادامه داد: ما هنوز توليد فيلمهايي همچون بدون دخترم هرگز، 300 ، فروش كليه وثريا و فيلمهايي كه بيشتر به قصد تخريب هويت ملي ايرانيان و مسلمانان ساخته مي شود را فراموش نكرده ايم.
وي در مورد توقيف خبرنگارايراني - آمريكايي به نام ركسانا صابري با بيان اينكه پاسخگويي دراين زمينه مربوط به حوزه قضايي است، اما گفت: تا آنجايي كه من اطلاع دارم كارت خبرنگاري ايشان از سال 85 مسترد شده، اما وي به صورت غيرمجاز در صدد دريافت اخبار و اطلاعات از ايران بوده است.
خبرنگاري ازسخنگوي وزارت امورخارجه پرسيد آيا ايران كنوانسيون ايمني هسته اي را امضا كرده است كه وي اظهارداشت: يكي از وظايف اوليه آژانس نظارت بر ايمني نيروگاههاست واين درحالي است كه نيروگاه اتمي بوشهر در بالاترين استاندارد ايمني تأسيس شده و تحت نظارت آژانس قراراست.
قشقاوي افزود: از 146 كشور عضو آژانس بين المللي انرژي اتمي كمتر از 40 كشوراين كنوانسيون را امضا كرده اند.
وي با بيان اينكه نيروگاه بوشهر منطبق بر استاندارد ايمني ساخته شده است و جاي نگراني وجود ندارد خبرداد كه ايران تاكنون از 5 كنوانسيون ايمني، 2 كنوانسيون آن را امضا كرده است. ادعاي مقامات افغاني مبني بر توقيف يك محموله كتاب ايراني ضد پشتون سؤال ديگري بود كه سخنگوي وزارت امورخارجه اين خبر را تكذيب كرد و يادآورشد: تاكنون هيچ گزارشي از نمايندگي جمهوري اسلامي در افغانستان در اين خصوص ارسال نشده است.
وي ادامه داد: ما ارتباط خوبي با همه طوايف افغانستان از جمله پشتونها داريم.
قشقاوي در خصوص سفر وزير خارجه ايتاليا و شركت ايران در اجلاس حاشيه گروه جي - هشت در مورد افغانستان گفت: در گفتگوي تلفني آقاي فراتيني با متكي اين بحث مطرح شد و آقاي متكي نيزاعلام كرد كه بايد براي برداشتن گامهاي بلند به بحثهاي فراتر از مكالمات تلفني پرداخت، لذا اين موضوع مايه اصلي سفر آقاي فراتيني به ايران خواهد بود.
دستيار ويژه وزيرامورخارجه در مورد اجلاس سه جانبه رؤساي جمهور كشورهاي فارسي زبان در افغانستان خبرداد كه بنا نيست اين اجلاس در افغانستان برگزار شود.
سخنگوي وزارت امور خارجه در خصوص رويارويي مقامات ايراني و آمريكايي در اجلاس مربوط به افغانستان در رم، چنين رويارويي را مسبوق به سابقه دانست وتصريح كرد: در بسياري از اجلاسهاي بين المللي مربوط به افغانستان از جمله توكيو و بن مقامات آمريكايي و ايراني حضور داشته اند.
خبرنگاري از قشقاوي پرسيد آيا ايران براي همكاري در مورد افغانستان شروطي دارد كه وي گفت: ما هيچ شرطي نداريم، اما اگركشورهاي غربي به نقش سازنده ايران معتقدند بايد به راهكارهاي مفيد به فايده نيز بينديشند.
قشقاوي در مورد ادعاي يكي از مقامات آمريكايي مبني براينكه ايران درآستانه دستيابي به بمب اتم قراردارد يادآورشد: البته بلافاصله يك مقام ديگر آمريكايي اين مسأله را تكذيب كرد.وي درعين حال اضافه كرد: اين ادعاي آنها درست نيست چرا كه براي تحقق اين مسأله بايد ايران از ان پي تي خارج شود و بعد اثبات شود كه ايران به دنبال فناوري بالاي غني سازي اورانيوم است و اين درحالي است كه مواد استخراجي در نطنز تحت نظارت و كنترل دوربينهاي آژانس است و غيرممكن است كه درجه غلظت زير 4 درصد براي ساخت بمب اتمي كاربردي داشته باشد.
سخنگوي وزارت امورخارجه همچنين ازبرگزاري كنفرانس حمايت از فلسطين در روزهاي 14 و 15 اسفندماه سال جاري كه قريب 20 هيأت پارلماني در سطح رئيس مجلس و بسياري از هيأتهاي ديگر از 80 كشور جهان در سطوح عاليه در اين كنفرانس شركت مي كنند خبرداد وگفت: كنفرانس حمايت از فلسطين داراي سه كميته است كه كميته قضايي آن از فردا (امروز) با حضور 50 حقوقدان از سراسر دنيا كار خود را آغاز و مستندات جنايات رژيم صهيونيستي را مورد بررسي قرار خواهند داد.
به گفته وي در اين اجلاس علاوه برحضور علماي بزرگ و سران گروههاي مختلف فلسطيني، رئيس مجلس ملي فلسطين نيز حضور خواهد داشت.
برگزاري اجلاس سران كشورهاي عضو اكو درروز 21 اسفندماه جاري و شوراي وزيران اكو در 19 اسفند در تهران خبر ديگري بود كه قشقاوي به آن اشاره كرد و افزود: بررسي موافقتنامه اكو، تسهيل در صدور رواديد تجار، تصويب موافقتنامه جديد، بازسازي افغانستان، اتصال برق كشورهاي عضو و رابطه اكو با ديگر سازمانهاي منطقه مواردي است كه دراين اجلاس مطرح خواهد شد.
وي همچنين از سفر وزير خارجه ايتاليا به تهران در ماه مارس و سفر منوچهر متكي به صربستان در اواخر هفته جاري و سفر چند تن از وزراي كشورهاي همسايه به تهران خبرداد.

دوشنبه|ا|12|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن