تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815346193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توسعه فضاي كتابخانه هاي عمومي زنجان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: توسعه فضاي كتابخانه هاي عمومي زنجان
زنجان- ايجاد و احداث كتابخانه به ترويج بيشتر فرهنگ كتاب و كتابخواني در بين مردم منجر مي شود كه به اين موضوع مهم در دولت نهم و دهم توجه ويژه اي شد و در زمان حاضر مردم اين استان حتي مناطق روستايي به كتابخانه ها دسترسي دارند.


به گزارش ايرنا، با روي كار آمدن دولت عدالت محور تعداد كتابخانه و نسخ موجود در اين مكان ها به طور قابل ملاحظه اي افزايش يافته به طوري كه در زمان حاضر 64 كتابخانه در استان زنجان فعال و به مردم و جامعه هدف خدمات رساني مي كنند.

مدير كل امور كتابخانه هاي عمومي استان زنجان، با اشاره به اينكه در زمان حاضر در بيشتر شهرستانهاي اين استان كتابخانه احداث و در اختيار علاقمندان قرار گرفته است، افزود: با برنامه ريزي هاي انجام گرفته هشت پروژه جديد ساخت كتابخانه نيز مورد توجه قرار گرفته است.

وي، اظهار داشت: براي گسترش و تعميم فرهنگ كتاب و كتابخواني در بين عموم برنامه هاي متعددي در نظر گرفته شده است.

احمدخاني به مصوبات دور دوم سفر هيات دولت به اين استان اشاره كرد و گفت: پنج مصوبه براي رشد و گسترش فرهنگ كتاب و كتابخواني روز افزون اين استان مورد توجه قرار گرفت.

وي، اجراي طرح جامع فناوري اطلاعات و شبكه مجازي خصوصي را از جمله اين اقدامات مهم اين اداره كل اعلام كرد و گفت: براي اجراي اين پروژه اعتباري بالغ بر بيش از 16 ميليارد ريال در نظر گرفته شده كه در سه مرحله اجرايي خواهد شد كه تاكنون فاز اول و دوم آن به پايان رسيده است.

مدير كل امور كتابخانه هاي عمومي استان زنجان، افزود: احداث كتابخانه مركزي استان از ديگر مصوبات دور دوم سفر هيات دولت به اين استان است كه با وجود فعاليت هاي انجام گرفته پيشرفت 20 درصدي دارد.

وي، با بيان اينكه در اين پروژه 50 درصد سهم اعتبارات وزارت ارشاد مشخص شده است، خاطر نشان كرد: در زمان حاضر سهم اعلام شده تحقق نيافته و روند احداث كتابخانه مركزي زنجان با پيشرفت نامطلوبي در جريان است.

وي، يادآورشد: با بهره برداري از اين كتابخانه دسترسي و ارائه خدمات بهينه به مردم و جامعه هدف بيش از گذشته تسهيل خواهد شد.

احمدخاني، ايجاد كتابخانه هاي روستايي را از ديگر مصوبات دور دوم سفر هيات دولت به استان اعلام كرد و گفت: در زمان حاضر تكميل و تجهيز 14 باب كتابخانه عمومي روستايي در مراكز دهستانها به پايان رسيده است.

وي خاطر نشان كرد: تامين 100 درصدي 150 هزار جلد كتاب مازاد برسهميه استان نيز كاملا تحقق يافته است.

مدير كل كتابخانه هاي عمومي استان زنجان، ادامه داد: احداث كتابخانه عمومي شهر آببر نيز از مصوبات دور دوم سفر هيات دولت به استان زنجان است كه در صورت فراهم شدن شرايط لازم ساخت اين كتابخانه آغاز مي شود.

وي، با بيان اينكه در دور سوم سفر هيات دولت به استان مصوبات مختلفي براي رشد و پويايي كتاب و كتابخواني استان زنجان مورد تصويب قرار گرفته است، افزود: راه اندازي كتابخانه ديجيتال استان، ايجاد بخش امام حسين (ع)شناسي در كتابخانه ها، طرح جامع فعاليت هاي فوق برنامه، فهرست مشترك كتابخانه هاي عمومي، تغذيه و تامين كتب كتابخانه هاي عمومي استان، بخش ويژه زنجان شناسي، تهيه ، ايجاد و راه اندازي كتابخانه ي گويا از جمله مصوبات اين سفر است كه برخي از اين اقدامات در حال اجرا و يا به پايان رسيده است.

احمدخاني، برگزاري همايش كشوري با عنوان مطالعه مفيد را از ديگر مصوبات دور سوم سفر هيات دولت به آن استان اعلام كرد و گفت: اين همايش با هدف تبيين و ترويج فرهنگ كتابخواني اوايل سال آينده برگزار مي شود.

وي، اظهار داشت: افزايش خدمات به گروه هاي خاص ، توليد محتوا و برگزاري طرح عصر كتاب با هدف بررسي، معرفي و نقد كتاب، نشستي با اهل قلم ،تقدير از ناشران نمونه از ديگر مصوبات اين سفر است كه برخي از اين طرح ها در حال اجرا قرار دارد.

مدير كل كتابخانه هاي عمومي استان زنجان، احداث كتابخانه هاي مركزي شهرستان هاي ابهر، خدابنده،خرمدره و طارم را از ديگر مصوبات پر خير و بركت سفر هيات دولت به استان زنجان عنوان كرد و گفت: در زمان حاضر زمين هاي مورد نياز براي احداث اين سه پروژه تامين شده كه با تخصيص اعتبارات لازم روند عمليات اجرايي اين پروزه ها تسريع بيشتري مي يابد.

وي، با بيان اينكه در دور سوم سفر هيات دولت به استان زنجان احداث باغ مطالعه در شهر زنجان در زميني به مساحت 8200 متر مربع، مطالعه و احداث 12 باب كتابخانه عمومي استاندارد در مناطق مختلف استان، تعمير، تجهيز و نوسازي كتابخانه هاي عمومي شهري و روستايي مورد تصويب قرار گرفته است، افزود: احداث، راه اندازي و تجهيز 162 باب كتابخانه در مناطق روستايي نيز مورد توجه قرار گرفته كه بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته در مناطق روستايي استان اجرايي مي شود.

احمدخاني، همچنين سرانه مطالعه استان نسبت به ميانگين كشوري را يادآور شد و گفت: بر اساس ارزيابي هاي انجام گرفته مطالعه كتاب هاي غير درسي، شامل قرآن و فضاي مجازي استان 09/33 دقيقه، سرانه مطالعه روز نامه 04/40 دقيقه و در مجموع سرانه مطالعه در استان 35/ 81 دقيقه اعلام شده است.

522/7320

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30746120

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن