تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815464401




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جزيره​نشينان در موضع قدرت


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: جزيره​نشينان در موضع قدرت
فوتبال- گروه ورزشي:
فعلا در نيمه‌راه جنگ‌هاي ايتاليايي- انگليسي در ليگ قهرمانان قرار داريم.

به علاوه سابقه تاريخي اين مسابقات نشان مي‌دهد كه نمي‌توان براساس اتفاقات دور رفت، تيم صعودكننده را پيش‌بيني كرد. با اين وجود مي‌توان از اين نبرد سنتي فوتبال اروپا به چند نتيجه مهم رسيد.

تشخيص نقشه تيم‌ها آسان است؛ بسته نگه داشتن دروازه در خانه، اين روزها بسيار مهم‌تر از پيروزي است. به همين دليل است كه اينتر با وجود ضعف مشهودي كه در بازي رفت مقابل منچستريونايتد داشت، هنوز در اولدترافورد خودش را صاحب شانس مي‌داند. اين در حالي است كه زلاتان يك بار ديگر نمايش بي‌تفاوتي داشت و عملكرد بي‌فروغ او در بازي‌هاي حساس هواداران اينتر را كه به اقتدار او مقابل تيم‌هايي مانند لچه و رجينا عادت كرده‌اند، به تدريج خشمگين مي‌كند.

ژوزه مورينيو هم به خاطر انتخاب يك فوتبال كند كه مي‌توان آن را «اولويت بااحتياط است»‌ ناميد، با انتقادات زيادي روبه‌رو شد ولي با توجه به سرعت بيشتر يونايتد او نمي‌خواست كه بازيكنان كندش از بازي جا بمانند. مهمترين بخش اين تاكتيك، محدود كردن حركات تهاجمي هافبك‌ها و تنها فرستادن توپ‌هاي بلند براي زلاتان و آدريانو بود كه ميانه زيادي با آن ندارند. جالب اينكه منچستر طوري حمله مي‌كرد كه گويي در خانه بازي مي‌كند و بعيد است كه در اولدترافورد هم وضعيت تغيير كند، با اين تفاوت كه آنها از اين مضطرب خواهند بود كه يك گل اينتر مي‌تواند احتمال صعود آنها را به حداقل برساند.

گل نزدن در خارج از خانه هم بزرگترين افسوس يوونتوس در بازگشت از استمفورد بريج بود و اين براي تيمي كه هوادارانش هرگز به مربي‌شان كاملا اعتماد نداشته‌اند، ممكن است گران تمام شود. تيم كلوديو رانيري تلاش مي‌كرد كه با قدرت بدني خط مياني چلسي را از كار بيندازد، ولي اين بازي پرفشار بايد با پاسكاري بهتري همراه باشد.

همانطور كه تماشاگران آنفيلد هم گواهي خواهند داد، مومو سيسوكو خلاقيت و قدرت پاسكاري ژابي آلونسو، ديگر هدف نقل و انتقالات تابستاني يوونتوس را ندارد. بنابراين با حضور او وتياگو كه فصلي نااميدكننده داشته، نمي‌توان انتظار بازي رواني داشت و حمل توپ و شروع حملات با مشكلات مواجه است. اين وضعيت با مصدوميت و خروج زودهنگام كامورانزي بدتر شد. يوونتوس اما بيشتر بازي در نيمه‌دوم را در اختيار داشت كه مي‌تواند اميدواركننده باشد.

ولي اين موضوعي است كه درباره رم به هيچ‌وجه صدق نمي‌كند. پيش از بازي به نظر مي‌رسيد كه اين تيم با توجه به مشكلات آرسنال پس از مصدوميت فابرگاس، در ميان ايتاليايي‌ها بيشترين شانس صعود را دارد، ولي در ميان سه تيم ايتاليايي ضعيف‌ترين نمايش را داشت. آنها آنگونه كه برخي روزنامه‌هاي چهارشنبه صبح گزارش دادند، در ورزشگاه امارات له نشدند ولي هرگز نتوانستند آهنگ بازي‌شان را پيدا كنند؛ چيزي كه هميشه براي آنها حياتي بوده. بعد از شكست 2 بر صفر مقابل يوونتوس در ماه نوامبر كه به سقوط رم به منطقه سقوط انجاميد، اين تيم آرايش‌اش را به 2-1-3-4 تغيير داد كه تاكيد كمتري به دوندگي دائمي و حمله به فضاهاي خالي داشت و بيشتر به حفظ مالكيت توپ و استفاده از هافبك تهاجمي (مرد پشت مهاجمان) تكيه مي‌كرد.

هيچ كدام از اين دو روش مقابل آرسنال مشهود نبود ولي اين ارتباط چنداني به تغيير سيستم رم به 1-3-2-4 ندارد (اين اولين بار است كه اسپالتي از زمان جايگزيني كاپلو در تابستان 2005 از اين سيستم استفاده مي‌كند). توتي هميشه از حملات تيم جدا مي‌افتاد و ژوليو باپتيستا با وجود تلاش زيادش نتوانست گوشه‌اي از جادوي اين فصلش را به نمايش بگذارد. بدين ترتيب رم فاصله زيادي با نمايش‌هاي خوبش در ماه‌هاي اخير داشت. شايد بحران دفاعي آنها ريشه اصلي اين نمايش كم‌فروغ بود.

اسپالتي بعد از اينكه كريستين پانوچي ناراضي را از فهرست ليگ قهرمانان كنار گذاشت، با مصدوميت سيسينيو و ژوان روبه‌رو شد كه حتي برخي آن را نحسي پانوچي ناميدند. بدين ترتيب او مجبور شد از ماركو موتاي تازه‌وارد و بي‌تجربه در دفاع راست و سيمونه لوريا در دفاع مياني استفاده كند. موتا يكي از مطمئن‌ترين مردان رم در اين بازي بود ولي لوريا كه در زمان پيوستن از سيه نا هم شروع فاجعه‌باري داشت، در اين بازي مضطرب و ناشي نشان داد، تا جايي كه در اواسط نيمه‌دوم اسپالتي تصميم گرفت از سليمان دياموتن خريد جديد تيم استفاده كند. اگر هيچ كدام از مصدومان به بازي برگشت نرسند كه امر بعيدي به نظر مي‌رسد تحمل غيبت دانيله ده‌روسي محروم دشوارتر خواهد بود، چراكه خط دفاع از دوندگي بي‌امان او محروم مي‌شود.

آرسنال در اين بازي دوندگي، جسارت و توان انتقال توپ بالاتري داشت كه اعتماد بازيكنان رم را از بين برد. در شرايطي كه پيش‌بيني مي‌شود در بازي برگشت 90 درصد استاديوالمپيكو پر شود (در ايتاليا هيچ ورزشگاهي پر نمي‌شود، به جز جنوا و ميلان هنگام شهرآوردهاي محلي) و سروصداي زيادي به وجود بيايد، به نظر نمي‌رسد كه اين فضا هم بتواند روي تيم ميهمان تاثيرگذار باشد، چراكه پيست دووميداني، بازيكنان را از سروصداي واقعي سكوها دورنگه مي‌دارد.

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن