تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815442279




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

20 هزار سند در مورد خليج فارس جمع‌آوري شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: 20 هزار سند در مورد خليج فارس جمع‌آوري شده است
بوشهر- مدير مركز اسناد و كتابخانه ملي استان بوشهر گفت: تاكنون در مركز اسناد خليج فارس شناسي اين استان 20 هزار سند درمورد خليج فارس جمع‌آوري شده است.


به گزارش ايرنا، غلامحسين نظامي دوشنبه در نشست هماهنگي همايش ملي نقش اسناد در تاريخ نگاري استان بوشهر افزود: استقرار بخش اسناد خليج فارس كتابخانه ملي در بوشهر تصويب شده و درهمين ارتباط نيز 20 هزار سند جمع‌‌آوري كرديم.

وي در ارتباط با برنامه‌ريزي‌ها براي برگزاري همايش نقش اسناد در تاريخ نگاري استان بوشهر اظهارداشت: با تشكيل هيات علمي اين همايش، فراخوان آن در 16 محور منتشر شد و پس از دو ماه 70 مقاله علمي از سراسر كشور به دبيرخانه همايش رسيد.

مدير مركز اسناد و كتابخانه ملي استان بوشهر بيان كرد: هيات علمي نيز پس از بررسي مقالات از بين 70 مقاله رسيده، 21 مقاله را براي ارايه در همايش انتخاب كرد.

نظامي يادآورشد: مقالات از شهرهاي تهران، اروميه، اصفهان، شيراز و بوشهر به دبيرخانه رسيده است.

وي گفت: ديدار مسوولان همايش با استاندار، امام جمعه و بازديد از موزه نيروي دريايي از برنامه‌هاي جنبي همايش تاريخ نگاري استان بوشهر است.

مدير مركز اسناد و كتابخانه ملي استان بوشهر با بيان اينكه فضاي مناسبي براي نگهداري اسناد در بوشهر نداريم، اضافه كرد: مركز اسناد بوشهر سال 86 افتتاح شده و اكنون يك ميليون و 100 هزار سند در آن نگهداري مي‌شود.

نظامي با اشاره به استقبال مردم از ارايه اسناد قديمي اضافه كرد: مردم استان بوشهر شش هزار و 343 برگ مكتوب و غير مكتوب شامل 274 عكس و برشور را به مركز اسناد بوشهر اهدا كردند.

وي اظهار داشت: قديمي‌ترين سند موجود در مركز اسناد بوشهر مربوط به 200 سال و جديدترين آن مربوط به 40 سال پيش است.

وي اضافه كرد: همچنين مجموعه كاملي از تمام اعلاميه‌هاي گروه‌هاي سياسي ابتداي انقلاب در بوشهر به مركز اسناد اهدا شده است.

مدير مركز اسناد و كتابخانه ملي استان بوشهر افزود: از مجموع اسناد نگهداري شده در بوشهر 300 هزار پرونده و سند مربوط به دادگستري است كه از سال 1307 تاكنون بوده است.

استاندار بوشهر دراين نشست گفت : با توجه به قدمت تاريخي، تجاري و فرهنگي اين استان و بندر بوشهر، واگذاري بخش اسناد خليج فارس شناسي به اين استان ضروري است.

محمدحسين جهانبخش افزود: واگذاري بخش اسناد خليج فارس شناسي به استان بوشهر زمينه مناسبي براي معرفي بيشتر استان بوشهر را فراهم مي‌كند.

وي اظهارداشت: خليج فارس سند افتخاري براي جمهوري اسلامي ايران و بندر سيراف نيز سندي براي خليج فارس محسوب مي‌شود.

جهانبخش با اشاره به ظرفيت‌هاي تاريخي و علمي استان بوشهر بيان كرد: بوشهر هميشه براي ايران اسلامي مايه رحمت بوده و اين امر به خاطر وجود بنيان‌هاي ديني و اعتقادي مردم اين ديار است.

استاندار بوشهر گفت: بوشهر استاني تاريخي است و افتخارات ايران را در كنار افتخارات بوشهر قرار مي‌دهيم.

جهانبخش با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران سند افتخاري در تاريخ اسلام است، گفت: برگزاري همايش تاريخ نگاري استان بوشهر مي‌تواند در شناسايي بيشتر و ارتقاي جايگاه علمي و تاريخي بوشهر موثر باشد.

استاندار بوشهر يادآورشد: آمادگي برگزاري همايش‌هاي تاريخي هر سال يكبار در بوشهر را داريم ضمن اينكه براي راه اندازي شهر موزه تاريخي استان بوشهر مكان‌هاي مورد نظر بايد شناسايي شود.

جهانبخش گفت: در حوزه فعاليت‌هاي علمي و پژوهشي علاقمند هستيم تا كارها و اقدامات فاخر انجام دهيم.

استانداربوشهر اظهار داشت: به منظور ساماندهي و بررسي ظرفيت‌هاي علمي، فرهنگي و تاريخي استان بوشهر ستاد راهبردي پژوهش و تحقيق استان بوشهر با حضور استادان برجسته استان تشكيل شود.

وي افزود: تشكيل ستاد زبان‌شناسي استان بوشهر در دستور كار مسوولان اين استان قرار مي‌گيرد.

در اين نشست تهيه برنامه تلويزيوني با نام دانشوران ويژه گفت وگو با فرهيختگان استان بوشهر به تصويب رسيد.

همچنين 200 ميليون ريال براي چاپ كتاب فرهنگ خرما نوشته حيدرعرفان اختصاص يافت.

همچنين مقرر شد سنگ قبرهاي گورستان‌هاي انگليسي‌ها كه بلاتكليف مانده در محل قبرستان انگليسي‌ها ساماندهي شود. ك/2

7209/539 / 1539

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30745385

دوشنبه|ا|12|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 233]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن