تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815516681




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شاخ و شانه دهلي و اسلام آباد براي هم


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: شاخ و شانه دهلي و اسلام آباد براي هم
حبيب الرحمن، رئيس پليس شهر لاهور گفت: افراد مسلح به‌خودروي حامل تيم كريكت سريلانكا در استاديوم قذافي با راكت، نارنجك‌هاي دستي و سلاح‌هاي اتوماتيك حمله كردند كه باعث بروز 25 دقيقه درگيري با نيروهاي امنيتي شد.
حمله مسلحانه به تيم ملي كريكت سريلانكا در لاهور پاكستان تنش دوباره‌اي را ميان هند و پاكستان موجب شد تا هر يك از اين كشورها ديگري را عامل حمله به ورزشكاران معرفي كنند.

به گزارش شبكه تلويزيوني سي‌ان‌ان، افراد ناشناس ساعت ‪ ۹‬صبح به وقت محلي مقاديري مواد آتش‌زا به سمت محل تمرين اعضاي تيم ملي كريكت سريلانكا در لاهور پرتاب كردند كه در پي آن نيروهاي امنيتي با مهاجمان درگير شدند.

در اين حادثه، 7 نفر از نيروهاي پليس پاكستان كشته و 4 نفر از بازيكنان تيم ملي كريكت سريلانكا نيز زخمي شدند. مهاجمان بعد از اين حمله با خودرو متواري شدند و هيچ ردي از آنان وجود ندارد. هنوز هيچ گروهي مسئوليت اين حمله را بر عهده نگرفته است.

مقامات پاكستاني گفته‌اندكه در اين حمله، 10 تا 12 مرد نقابدار شركت داشتند
حبيب الرحمن، رئيس پليس شهر لاهور گفت: افراد مسلح به‌خودروي حامل تيم كريكت سريلانكا در استاديوم قذافي با راكت، نارنجك‌هاي دستي و سلاح‌هاي اتوماتيك حمله كردند كه باعث بروز 25 دقيقه درگيري با نيروهاي امنيتي شد.

متهم اول: هند

ساعتي از حمله به ورزشكاران سريلانكايي در پاكستان نگذشته بود كه مقامات اسلام‌آباد انگشت اتهام را به سوي دهلي نو نشانه رفتند تا تنش به‌وجود آمده ميان هند و پاكستان بر سر حملات بمبئي رنگ و بوي تازه‌اي به‌خود گيرد.

نبيل گبول، وزير فدرال پاكستان در اين باره گفت: شكي نيست كه هند در حمله تروريستي به تيم كريكت سريلانكا دست دارد.

نبيل گبول همچنين حمله به تيم كريكت سريلانكا را حمله به اين كشور دانست و اضافه كرد: شكي نيست كه هند در اين حمله تروريستي به تيم كريكت سريلانكا دست دارد. وي تصريح كرد: سلاحي كه از تروريست‌ها كشف شد، ساخت هند است.

وزير فدرال پاكستان خاطر نشان كرد: اين عمليات تروريستي تلاشي براي سوءاستفاده از بحران سياسي در ايالت پنجاب است.

واكنش هند: مشكل در خود پاكستان است

هند نيز ماجراي ديروز پاكستان را به مشكلات دروني اين كشور نسبت داد و بار ديگر از مقامات پاكستان خواست ريشه تروريسم را در خاك كشورشان بخشكانند.

هند در پي عمليات تروريستي بمبي در اواخر سال 2008 نيز از اين كشور خواسته بود ريشه تروريسم را در پاكستان بخشكاند.پراناب موخرجي وزير امور خارجه هند در اين‌باره اعلام كرد: تروريسم بعد از جنگ سرد بزرگ‌ترين تهديد است و بايد خشكانده شود.

وي افزود: تا زماني كه زير ساخت‌ها و تاسيساتي كه در اختيار گروه‌هاي شورشي است در داخل خود پاكستان متلاشي نشود، اينگونه حوادث تروريستي همچنان ادامه خواهد يافت.

هند مسئوليت عمليات تروريستي بمبي را به يك گروه مسلح در پاكستان نسبت داد و دستگاه‌هاي امنيتي اسلام‌آباد را به دست داشتن در اين عمليات تروريستي متهم كرد.

پاكستان نيز بعدا يعني در ماه فوريه امسال اذعان كرد كه بخشي از عمليات بمبي در خاك پاكستان برنامه‌ريزي شده است.

موج محكوميت‌ها

حملات ديروز بلافاصله با واكنش مقامات اسلام‌آباد مواجه شد. رئيس‌جمهوري پاكستان در بيانيه‌اي از مقام‌هاي مسئول اين كشور خواست درخصوص اين حمله، خيلي فوري تحقيق و عوامل اين حادثه شناسايي و مجازات شوند.

يوسف رضا گيلاني نخست‌وزير پاكستان نيز با تروريستي خواندن اين حمله، اعلام كرد هدف از چنين اقداماتي بدنام كردن كشورش بوده است.

وزارت امور خارجه پاكستان نيز در بيانيه‌اي اعلام كرد: دولت پاكستان به‌شدت اين حمله تروريستي به تيم كريكت سريلانكا در لاهور را محكوم مي‌كند. دشمنان روابط دوستانه پاكستان و سريلانكا اين حمله را به انجام رساندند. در اين بيانيه آمده است، تحقيقات كاملي درباره اين حمله آغاز شده است و عاملان اين جنايت شنيع مجازات خواهند شد.

در اين بيانيه همچنين آمده است: تيم تحقيق ويژه‌اي براي اين منظور تشكيل شده است و دولت پاكستان همه اقدامات لازم را براي بازگشت امن تيم كريكت به سريلانكا صورت مي‌دهد. اين بيانيه مي‌افزايد: پاكستان براي روابط خود با سريلانكا ارزش زيادي قائل است.

2 كشور روابط دوجانبه، مهم و نزديكي دارند كه مبتني بر اعتماد و منافع دو جانبه است.
وقوع اين حمله باعث شد روهيتا بوگولگاما وزير امور خارجه سريلانكا عازم پاكستان شود.
ماهيندا راجاپاكسه رئيس‌جمهوري سريلانكا نيز ساعاتي بعد از وقوع اين حمله مسلحانه در بيانيه‌اي حمله به تيم ملي كريكت كشورش را اقدامي تروريستي و بزدلانه توصيف كرد.

وي در اين بيانيه تصريح كرده است: اعضاي تيم ملي كريكت سريلانكا به‌عنوان سفراي حسن نيت به پاكستان سفر كرده بودند.

حيثيت برباد رفته

بازي كريكت از ورزش‌هاي بسيار پر طرفدار در هر دو كشور پاكستان و سريلانكاست و تيم ملي پاكستان پس از اعلام تصميم هند و استراليا براي خودداري از شركت در مسابقات ورزشي در اين كشور از تيم سريلانكا دعوت كرد در مسابقاتي كه در اين كشور برگزار مي‌شود شركت كند.

با وجود تضمين‌هاي امنيتي اسلام‌آباد، هند و استراليا از اعزام تيم‌هاي خود به پاكستان به‌دليل نگراني‌هاي امنيتي ناشي از حضور اسلامگرايان تندرو وابسته به شبكه القاعده از حضور در پاكستان عذرخواهي كردند و اكنون حمله به بازيكنان سريلانكايي در لاهور ضربه‌اي سنگين به حيثيت دستگاه امنيتي پاكستان وارد كرده است كه جبران آن لااقل براي افكار عمومي پاكستان شايد سال‌ها طول بكشد.

چهارشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن