تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813086161




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دين چشمه جوشان شادي‌هاي پايدار است


واضح آرشیو وب فارسی:موج: دين چشمه جوشان شادي‌هاي پايدار است
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد فرهنگ رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها گفت: نعمت بزرگ خداوند به ما به دنيا آمدن در عصر و زمانه‌اي است كه در كشور رشحه‌اي از حكومت اسلامي پديد آمد. ما در هيچ كجاي دنيا سراغ نداريم كه شرط رهبري آن آلوده نشدن به گناه كبيره، اصرار نشدن به معاصي صغيره و رفتار برمبناي عدالت باشد.


به گزارش موج به نقل از مركز ارتباطات و اطلاع رساني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها(مأوا)، حجت الاسلام محمد محمديان كه در سومين همايش انجمن اسلامي دانش آموختگان انگلستان سخن مي‌گفت ربيع الاول را ماه سرور مومنان دانست و اظهار داشت: بزرگترين هديه خداوند به بندگان شادي پايدار است، سرور دايمي مهم ‌ترين ارمغان دين و انبيا به بشريت است.
وي اعطاي شادي عميق و پايدار به انسان را از كاركردهاي منحصر به فرد شريعت اعلام كرد و گفت: همه انسان‌ها حس مشتركي از شادي و خوشحالي دارند و جوهره آن را به خوبي درك مي‌كنند، با اين همه انسان در طول زندگي و به نسبت بلوغ ذهني و روحي به درجات گوناگوني از شادي دست پيدا مي‌كند.
رئيس نهاد نمايندگي با بيان اين كه شادي هاي دوران طفوليت، نوجواني، ميان سالي و كهنسالي تفاوت‌هاي عمده‌اي با همديگر دارند، اظهار داشت: گاهي انسان با درك نسبت‌هاي موجود دريك معادله، كشف يك قانون،‌ فهم ارتباط بين پديده‌ها به جرياني از لذت مي‌رسد كه به هيچ وجه نمي‌‌تواند آن را توصيف كند.
حجت الاسلام محمديان ويژگي شادي ‌هاي برگرفته‌ از دين را دايمي بودن آن ها دانست و گفت: بسياري از شادي‌ هايي كه مردم در زندگي تجربه مي‌كنند و به سرعت رنگ مي‌بازند و خاصيت خود را از دست مي‌دهند اما شادي‌ها و خوشي‌هايي كه از جانب دين به انسان مي‌رسد در فراز و نشيب‌هاي زندگي با او مي‌ماند.
رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها با اشاره به اين كه احساس شادي وقتي سراغ آدمي مي‌آيد كه او به آرزوها و اهدافش نزديك مي‌شود، گفت: دين انسان را در مسيري قرار مي‌دهد كه آرزو‌ها و اهدافش در آن متجلي شده است. دين نقشه جامع هستي را به انسان نشان مي‌دهد بنا براين شادي‌هاي آن پايدار مي‌ماند.
وي افزود: انسان زماني خداوند را شكر مي‌كند كه به مقصد نزديك شود بنابر اين وقتي او در تلخي‌ها و خوشي‌ها احساس كند به آن مقصد متعالي نزديك مي‌شود شكرگزار الطاف خداوندي خواهد بود، حتي زماني كه صورت اتفاقات و رخداد‌ها تلخ به نظر مي‌‌رسد دينداران به آن اتفاقات ناخوشايند به مثابه پله‌هايي براي صعود نگاه مي‌كنند.
حجت الاسلام محمديان با بيان اين كه در نظام آفرينش تمام ناكامي‌ها درد‌ها وغصه‌ها براي تعالي بخشيدن به انسان طراحي شده‌اند، اظهار داشت: اوج زيارت عاشورا آن جا است كه مي‌فرمايد خداوندا تو را شكر مي‌كنيم، حمد وسپاس كساني كه در مصيبت‌ها شكر گذار تو هستند، ما در سلوك، رفتار و گفتار ائمه ‌اطهار به روشني مي‌بينيم اين بزرگواران به مصائب به چشم نعمات الهي نگاه مي‌كردند. اگر ما نيز بتوانيم به چنين نگرشي برسيم قطعاً در كاميابي‌ها و ناكامي‌ها همواره احساس مسرت و خوشي خواهيم داشت.
وي افزود: زير پا داغ كردني كه منجر به راه رفتن شود عين نعمت است، اگر چه صورت تلخي داشته باشد. وقتي در زندگي‌مان دقيق مي‌شويم مي‌بينيم آن جايي كه ضربه و شوكي به ما وارد شده به حركت و تكاپو افتاده‌ايم، زماني صعود كرده‌‌ايم كه پا روي خواسته‌هاي نفسمان گذاشته‌ايم.
رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها با قياس شكوفايي درون انسان و طبيعت گفت: تمام نباتات، درختان و گل‌ها وقتي به شكوفايي مي‌رسند كه شكافته و شكسته مي‌شوند انبيا هم آمده‌اند ما را از درون بشكنند، بنابراني شكستي كه رشد و شكوفايي انسان را به همراه داشته باشد عين رحمت و زيبايي است، همچنان كه حضرت زينب (س) در بدترين شرايط وقتي بهترين عزيرانش را از دست داده مي‌‌فرمايد من جز زيبايي چيز ديگري نديدم.
وي افزود: اگر انسان در عرصه زندگي بر ريل حقيقت جويي و توحيد قرار گيرد حس شادي دروني همواره با او خواهد بود چرا كه بوي خوش محبوب در مشام جان او مي‌پيچد و از لغزش‌ها مي‌رهاند. ما رايحه «الست بربكم» را از روز الست در جان و روحمان داريم، همين رايحه هم ما را به شادي‌هاي پايدار درون هدايت مي‌كند.
حجت الاسلام محمديان گفت: هيچ وقت پديده‌هاي حقيرتر از انسان نمي‌تواند براي او شادي پايدار به ارمغان بياورد، بنابراين اگر كسي طالب اين نوع شادي است بايد به بزرگ تر از انسان (خداوند) رجوع كند. نكته مهم ديگري كه بايد به آن توجه كرد لزوم شكرگذاري است، چرا كه شكرگذاري شاه كليد شادي‌هاي پايدار است، با اين همه انسان در جريان روزمرگي حمد حقيقي را از ياد مي‌برد، همچنان كه خداوند مي‌فرمايد «قليل من عبادي الشكور».
رئيس نهاد نمايندگي اوج لذايذ بهشتي را مقام حمد دانست و گفت: در مقام حمد است كه انسان احساس مي‌كند مشمول الطاف خداوند قرار گرفته است. اين احساس زيبا تمام وجود آدمي را سيراب مي‌‌كند.
حجت الاسلام محمديان در بخش ديگري از اظهارات خود بازگشت جهاني بشريت به هويت اصلي و پيام انبيا را مورد تأكيد قرار داد و گفت: اين بازگشت سه دهه پيش با وقوع انقلاب اسلامي ايران آغاز شد. از اين نظر بارسنگيني بر دوش ملت ما قرار دارد. از طرف ديگر ما به تدريج امانت "انقلاب اسلامي" را بايد به نسل جوان بسپاريم، انتقالي كه بسيار حساس است و ظرافت‌هاي فراواني دارد.
وي خطاب به اعضاي شركت كننده در سومين همايش انجمن اسلامي دانش آموختگان انگلستان گفت: تشكل‌هايي نظير مجموعه شما مي‌تواند در اين انتقال بزرگ سهم بزرگي را ايفا كند. چرا كه بخش مهمي از اين انتقال در نشان دادن كار آمدي‌هاي نظام تجلي يافته است. ما بايد به نسل جوان نشان بدهيم با و جود ضعف‌هايي كه قابل انكار نيست انقلاب اسلامي در اين سه دهه گام‌هاي بزرگي برداشته است.
حجت الاسلام محمديان افزود: آگاهي بخشي به نسل جوان و نشان دادن نقاط ذلت بار و سياه گذشته بخش ديگري از اين انتقال است. ما در انتقال امانت با خداوند پيمان بسته‌ايم كه در مسير حق باشيم و هر روز بايد به خود و ديگران تعهدمان با خدا را يادآوردي كنيم. ما برخلاف احزابي كه همه جاي دنيا به دنبال قدرت مي‌گردند دنبال حقيقت هستيم، همچنان كه اميرالمومنين مي‌گفت به خدا اين حكومت به اندازه آب بيني بز نزد من ارزش ندارد مگر اين كه حقي را برپا كنم.
رئيس نهاد نمايندگي بابيان اين كه توان‌هاي ما در مسئوليت‌هاي اجتماعي بايد به هم افزوده شود، تصريح كرد: در دنياي پيچيده امروز بدون استفاده از عقل جمعي و توان همديگر نمي‌توان كارها را به سرانجام رساند. در تشكل‌هايي هم كه دنبال حقيقت جويي هستند افرادي بايد در رأس امور قرار گيرند كه بيش از همه دلسوز هستند و همت بلندي دارند. نظام ما به جلسات هم انديشي و نظرات كار بردي اساتيد نياز دارد و ما وظيفه خود مي‌دانيم پل ارتباطي شما براي انتقال ديگاه ها و نظرات به مسئولان و دست اندركاران باشيم.

چهارشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن