تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804645325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش ملي نكوداشت احمد سميعي گيلاني در دانشگاه گيلان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: همايش ملي نكوداشت "احمد سميعي گيلاني" در دانشگاه گيلان برگزار شد
رشت _ همايش ملي علمي نكوداشت استاد "احمد سميعي گيلاني" از چهره هاي ماندگار معاصر زبان و ادبيات فارسي كشور روز چهارشنبه در تالار حكمت دانشكده ادبيات و علوم انساني دانشگاه گيلان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار ايرنا، در اين همايش ملي "روح الله قهرماني چابك" استاندارگيلان، "عبدالله حاتم زاده " رييس دانشگاه گيلان،جمعي از اساتيد فرهنگستان زبان و ادبيات فارسي، اساتيد زبان و ادبيات فارسي دانشگاههاي سراسر كشور و دانشجويان شركت داشتند.
استاندار گيلان در اين مراسم در سخناني گفت: اساتيدي همچون استاد احمد سميعي گيلاني، انسان را به زندگي بهتر اميدوار مي كنند.
"روح الله قهرماني چابك" افزود: استاد سميعي ها از افتخار آفرينان هستند كه به نيازهاي جامع پاسخ مي دهند, اين گونه افراد براي جامعه خيلي خيلي مفيد هستند.
وي اظهار داشت: افرادي مانند اين استاد ارجمند بر اي رسيدن به اين جايگاه مطمئنا از لحظه لحظه زندگيشان استفاده كردند و كار را براي اينكه فقط كامل انجام دهند ، دنبال مي كنند.
استاندار گيلان گفت: استاداني مانند احمد سميعي گيلاني هميشه آرام مثل اقيانوس و با صلابت مثل كوه ايستاده اند و همه به آنها تكيه دارند.
وي خاطر نشان كرد: ما به اين استاد فرزانه افتخار مي كنيم و از وجودش زنده هستيم و خوشحاليم و يادش موجب آرامش ما مي شود.
قهرماني اظهار اميدواري كرد تا نظير استاد سميعي ها زياد داشته باشيم و اين اساتيد شناخته شوند و قدرشان را بدانيم و الگو و نگاه همه به آنها باشد.
دبير برگزاري همايش ملي نكوداشت استاد احمد سميعي گيلاني نيز در اين مراسم در سخناني گفت: برگزاري همايش ملي نكوداشت استاد فرزانه احمد سميعي گيلاني از مفاخر ملي و از چهره هاي ماندگار معاصر، مايه افتخار دانشگاه گيان است.
"محمد كاظم يوسف پور" افزود: استاد كه در فضاي فرهنگي گيلان پرورش يافته ، از همان اوان جواني در اين استان دانش پرور درخشيد و در دوران كمال، با خدمات ارزنده علمي و فرهنگي ستاره درخشاني در آسمان علم و ادب ايران شد.
وي اظهار داشت: اين پير فرزانگي و فضيلت كه همچنان تازگي و طراوت از زبان و قلمش مي تراود امروز الگوي شايسته تحقق، اسوه اخلاق، خلاقيت و پشتكار است.
وي گفت: ترجمه ها، كتاب ها، مقالات، كلاس هاي تدريس، سخنراني ها، فعاليتهاي ويرايشي، مسووليت ها ومشاوره هاي علمي و فرهنگي در سال هاي پيش و به ويژه پس از انقلاب اسلامي، در سيماي متين اين استادفرزانه مردي با كوهي از تجربه هاي ارزشمند، دريايي از دانش و دشتي به سرسبزي جلگه ها و كوهپايه هاي گيلان كه نو به نو گل هاي رنگارنگ را مي روياند، را نشان مي دهد.
وي اضافه كرد: دانشگاه گيلان به پيشنهاد گروه پژوهشي گيلان شناسي كه معرفي و تجليل از مفاخر اين خطه را از جمله وظايف خود مي شمارد، با همكاري تعدادي از شاگردان استاد سميعي كه امروز در گروه زبان و ادبيات فارسي دانشگاه گيلان خدمت مي كنند، از برگزاري اين همايش استقبال كردند.
وي خاطر نشان كرد: اين همايش فرصتي فراهم آورد تا استادان، پژوهشگران و صاحب نظران عرصه زبان و ادبيات فارسي تازه ترين محصولات علمي خود را ارايه دهند و مجموعه اي از آثار خود را به يادگار بگذارند.
يوسف پور اضافه كرد: جاذبه شخصيت استاد سميعي علي رغم كوتاهي هايي كه بر گردن دبيرخانه جشنواره است ،بيش از 70چكيده مقاله از اساتيد و ادبيات فارسي سراسر كشور را به سمت خود كشيد كه براي همايش هايي از اين نوع رقم افتخار آفريني است.
وي اظهار داشت : همچنين علاوه بر اين چكيده مقالات، بيش از 60 مقاله كامل در فرصت اعلام شده به دبيرخانه اين همايش رسيد كه هيات علمي همايش از ميان اين تعداد مقالات 45 مقاله را براي چاپ درمجموعه مقالات همايش ابتدا در قالب نسخه الكترونيكي مناسبت دانست.
استاد"احمد سميعي گيلاني" نيز در اين همايش در سخناني شهرت را دام بلا دانست و گفت :ما هر چه داريم از خداوند داريم و هيچ چيز حتي انگيزه هايمان از خودمان نيست.
وي حسادت را از كارهاي بد شمرد و افزود: همگرايان نسبت به هم حسادت نمي وvزند خوشحال مي شوند وقتي مي بينند كه رقيبشان هنري دارد.
وي با بيان اين مطلب كه بايستي به فرهنگ توجه شود، اظهار داشت: ادبيات را مي توان يكي از وسايل بالابردن فرهنگ مردم به شمار آورد زيرا آثار و ادبيات ما پر از آموزشهاي فرهنگي است.
در اين همايش پيام " غلامعلي حداد عادل" رييس فرهنگستان زبان و ادبيان فارسي قرائت شد.
در بخشي از اين پيام آمده است: نكوداشت استاد دانشمند احمد سميعي گيلاني كار شايسته و بايسته اي است بويژه از اين جهت كه اين مراسم نكوداشت توسط همشهريانش برگزار مي شود.
در اين پيام افزوده شده: سميعي با عمر پربركت خود كه افزون و افزون تر باد توفيق استفاده از استادان بزرگي مانند ملك الشعراي بها ر را داشت و در فراز و نشيب هاي حوادث سياسي و اجتماعي تجربه هاي زيادي اندوخته است.
پيام "رضا داوري اردكاني" رييس فرهنگستان علوم نيز در همايش نكوداشت استاد احمد سميعي گيلاني در دانشگاه گيلان قرائت شد.
در بخشي از اين پيام آمده است: بزرگداشت استاد ادبي و فارسي و نقد ادبي در دانشگاه گيلان اقدامي شايسته و قابل ستايش است و چه خوب كه اين گونه بزرگداشت ها را دانشگاهها برعهده گيرند.
در اين پيام افزوده شده: در اين كه استاد سميعي حق بزرگي بر فرهنگ ايران دارند و بسياري از بزرگان، منتقدان و اديبات از ايشان درس آموختند ، ترديدي نيست.
در اين پيام آمده است: نكته مهم اين است كه امروز استاد در خانه خود تجليل مي شود، اگر شهرها نخبگان و بزرگان خودرا قدر ندانند و آنها را بر سر ننشانند، ناسپاسي كردند.
در اين پيام افزوده شد: پيشنهاد مي كنم كه اگر تاكنون در دانشگاه گيلان بخشي به نام استاد احمد سميعي گيلاني نامگذاري نشده است ، يكي از كتابخانه يا تالار را به نام ايسان بنامند.
در اين همايش ملي كه از سوي دانشگاه گيلان و دانشكده ادبيان و علوم انساني اين دانشگاه برگزار شد، دستگاههاي ديگري از جمله فرهنگستان زبان و ادبيات فارسي، استانداري گيلان، شوراي اسلامي شهر رشت، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان، موزه ميراث روستايي و حوزه هنري گيلان همكاري داشتند.
در اين همايش استاد با لوح تقدير و هدايايي تجليل شد.
استاد احمد سميعي گيلاني در 11بهمن 1299 شمسي در محله سنگلج تهران كوچه افشارها به دنيا آمد.
خانواده اش كه پيش از اشغال گيلان به دست بلشويك ها به تهران مهاجرت كرده بودند پس از بازگشت اشغالگران در حالي كه "احمد" چند ماهه بود، به رشت بازگشتند.
استاد سميعي تحصيلات خود را تا پايان دبيرستان در رشت گذراند،در خرداد 1312 امتخانات نهايي دوره دبستان را با موفقيت پشت سر گذاشت و در گيلان شاگرد اول شد.
در خرداد 1318 در امتحانات سراسري كشور در رشته علمي در استان گيلان شاگر د اول شد و با اخذ مدال علمي درجه دو دوره شش ساله دبيرستان را به پايان رساند.
در مهر 1318در امتحان ورودي دانشكده فني دانشگاه تهران با احراز رتبه اول پذيرفته شد اما به دليل علاقه اي كه از دوره دبيرستان به ادبيات داشت از ادامه تحصيل در رشته فني منصرف شد و پس از شركت در امتحان ورودي دانشكده ادبيات دانشگاه تهران در رشته زبان و ادبيات فراسي به تحصيل پرداخت.
عضو پيوسته فرهنگستان زبان و ادبيان فارسي، سردبير نامه فرهنگستان، مدير گروه ادب معاصر در فرهنگستان زبان و ادبيات فارسي، عضو شوراي عالي ويرايش صدا و سيما، مشاور علمي پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي ...... از جمله مشاغل كنوني اين استاد فرزانه است.ك/4.
72866041552/506

چهارشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 294]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن