تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814801926




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحصيل در انگليس،فقط با هزينه شخصي/اجباري براي بازگشت دانشجويان نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: تحصيل در انگليس،فقط با هزينه شخصي/اجباري براي بازگشت دانشجويان نيست
آموزش - نائيني :با وجود نبود رابطه سياسي با كشور آمريكا، هنوز هم در زمينه علمي ما با اين كشور در ارتباط هستيم. اما موضوع كشور انگليس يك استثنا است و دانشجويي از ايران به اين كشور اعزام نخواهد شد.


ليلا شريف :گستره مصوبه مجلس براي كاهش روابط با انگليس، به قطع رابطه سياسي ايران با انگليس محدود نماند و دامنه آن به حوزه روابط علمي نيز كشيده شد و از اين به بعد علاقمندان به تحصيل در انگليس تنها با هزينه شخصي و بدون تسهيلات وزارت علوم مي‌توانند به انگليس بروند.

به گزارش خبر آنلاين؛ نمايندگان مجلس، ماه گذشته سرانجام طرح كاهش رابطه با انگليس را پس از گذشت دو سال در دستور كار خود قرار دادند و با موافقت حداكثري نمايندگان و تأييد شوراي نگهبان اين طرح لازم الاجرا شد.

نمايندگان مجلس براساس اين طرح، دولت را موظف كردند تا از تاريخ تصويب اين قانون كليه روابط سياسي خود با دولت انگلستان را متوقف و به حالت تعليق درآورد و تنها در صورتي كه دولت انگلستان از اقدامات خود عليه دولت و ملت ايران عذرخواهي رسمي و علني نمايد، برقراري ارتباط مجدد موكول به نظر مجلس شوراي اسلامي شود.

پس از موافقت نمايندگان مجلس و مهر تأييد شوراي نگهبان بر اين طرح، روابط سياسي ايران با انگليس تا سطح كاردار تنزل يافت و سفير انگليس از ايران خارج شد اما اين كاهش روابط تنها به روابط سياسي محدود نماند.

پس از گذشت حدود يك ماه از ابلاغ و اجرايي شدن اين طرح، مدير كل بورس و امور دانشجويان خارجي در وزارت علوم، تحقيقات و فناوري خبر از توقف اعزام دانشجو به كشور انگليس داد.

«حسن مسلمي نائيني» كه حدود يك ماه پيش در صحبت‌هايش ميان قطع رابطه سياسي و علمي با كشور انگليس تفاوت قائل شده بود و به صورت ضمني سخن از قطع نشدن روابط علمي ايران با انگليس به ميان آورده بود، بعد از يك ماه خبر از قطع رابطه علمي ايران با انگليس داد و گفت: ما تابع سياست‌هاي نظام هستيم و برهمين اساس اعزام دانشجوي به انگليس فعلا متوقف شده است.

نائيني در گفت‌و‌گو با خبرآنلاين، گفت: دانشجوياني كه خواهان ادامه تحصيل در خارج از كشور هستند با توجه به سياست‌هاي جديد وزارت علوم، از اين پس نبايد انگليس را به عنوان كشور مقصد انتخاب كنند.

علاقمندان به تحصيل در انگليس، ديگر فقط خواب تسهيلات وزارت علوم را مي‌بينند

مدير كل بورس و امور دانشجويان خارجي در وزارت علوم در ادامه دو پيش شرطي براي افرادي كه از اين پس همچنان خواهان تحصيل در انگليس هستند، تعيين كرد و آب پاكي را روي دست دانشجويان علاقمند به تحصيل در انگليس ريخت و گفت: اگر فردي با اين شرايط، همچنان خواهان ادامه تحصيل در انگليس است، مي‌تواند با تكيه بر هزينه شخصي خود دست به اين اقدام بزند و از سوي ديگر بايد توجه داشته باشند كه وزارت علوم براي اين دسته افراد هيچ تسهيلاتي از جمله رفع مشكلات نظام وظيفه و ارز فراهم نخواهد كرد.

وي در مورد سرنوشت دانشجوياني كه تمام اقدام‌هاي لازم براي ادامه تحصيل در كشور انگليس را انجام داده‌اند، افزود: افرادي كه پيش از اين قانون تمام اقدام‌هاي لازم را انجام داده و ويزا نيز براي ادامه تحصيل در انگليس تهيه كرده‌اند، مي‌توانند به اين كشور به عنوان كشور مقصد سفر كنند و اين افراد شامل اين سياست جديد وزارت علوم نمي‌شوند.

اجباري براي بازگشت دانشجويان در حال تحصيل، در انگليس وجود ندارد

مدير كل بورس و امور دانشجويان خارجي در وزارت علوم با تأكيد بر اين موضوع كه هيچ مانعي براي سفر دانشجوياني كه ويزاي خود را تهيه و از چند ماه پيش انگليس را به عنوان كشور مقصد انتخاب كرده‌اند، وجود ندارد، گفت: افرادي كه در كشور انگليس بورس شده و در حال تحصيل هستند نيز مي‌توانند، بدون هيچ مشكلي دوره تحصيلي خود را در اين كشور به پايان برسانند و اجباري براي بازگشت آن‌ها به كشور وجود ندارد.

قطع رابطه علمي با انگليس يك اسثتثا است

نائيني با بيان اين موضوع كه وزارت علوم در مورد قطع رابطه علمي با انگليس تابع سياست‌هاي نظام است، اظهار كرد: هميشه اينگونه نبوده است كه هر قطع رابطه سياسي با خود قطع رابطه علمي به همراه بياورد، همانطور كه با وجود نبود رابطه سياسي با كشور آمريكا، هنوز هم در زمينه علمي ما با اين كشور در ارتباط هستيم.

وي گفت: اما موضوع كشور انگليس يك استثنا است كه تا اطلاع ثانوي وضع بر همين منوال خواهد بود و دانشجويي از ايران به اين كشور اعزام نخواهد شد.

وي در ادامه صحبت‌هايش تأكيد كرد كه مدت زمان اين قطع رابطه علمي چندان مشخص نيست و ممكن است اين سياست جديد وزارت علوم در قبال اعزام دانشجو به انگليس تغيير كند.

نبود سفير در ايران و انگليس؛ دليل اصلي توقف اعزام دانشجو به انگليس

مدير كل بورس و امور دانشجويان خارجي وزارت علوم در پاسخ به اين سئوال كه «آيا توقف اعزام دانشجو به انگليس در راستاي طرح كاهش رابطه با انگلستان است؟»، اظهار كرد: در حال حاضر ما براي ارتباط با انگلستان مشكلات بسياري را پيش رو داريم و از سوي ديگر با توجه به اينكه در حال حاضر سفير و حتي كارداري از انگليس در ايران حضور ندارد و روابط ديپلماتيك به طور كامل قطع شده است، برهمين اساس امكان ادامه رابطه علمي نيز وجود ندارد و موضوع توقف اعزام دانشجو ارتباطي به طرح مجلس براي كاهش رابطه با انگليس ندارد.

نائيني در حالي كاهش رابطه علمي با انگليس را بي‌ارتباط با طرح مجلس مي‌داند كه دليل اصلي خروج سفير انگليس از ايران و بسته شدن اين سفارت- كه نائيني آن را مهم‌ترين مشكل در مسير ارتباط علمي با انگليس مي‌داند- را بايد در مصوبه مجلس براي كاهش رابطه با انگليس جستجو كرد.

70 دانشجوي ايراني بورس و 4700 غير بورس در انگليس

نائيني در پايان با اظهار بي‌اطلاعي نسبت به فرزندان مسئولاني كه در انگليس مشغول تحصيل بودند، گفت: ما مسئول پيگيري اين موضوع نيستيم و آماري در اين مورد وجود ندارد اما به طور كلي نزديك به 4700 دانشجوي غير بورس و 70 دانشجوي بورسيه در انگليس مشغول به تحصيل هستند.

طرح كاهش رابطه با انگليس، رابطه علمي با اين كشور را محدود كرد

«علي عباسپور تهراني فرد» رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس هم كاهش روابط سياسي را عاملي براي كاهش تعاملات عملي ميان ايران و انگليس مي‌داند و در اين رابطه به خبرآنلاين گفت: در راستاي طرح كاهش رابطه با انگليس و سياست‌هاي دولت از اين پس روابط علمي با انگليس نيز محدود‌تر خواهد شد البته اين بدين معنا است كه از اين پس افراد تنها با هزينه شخصي خود مي‌توانند به تحصيل در انگلستان بپردازند.

اگرچه كه او با اشاره به وضعيت رابطه علمي ايران با آمريكا، گفت: روابط ديپلماتيك ما با كشور آمريكا از سال‌ها پيش قطع بوده است اما با اين وجود ايراني‌ها و آمريكايي‌ها از طريق دفتر حافظ منافع خود، با يكديگر تعامل علمي دارند، موضوع انگليس هم احتمالا به همين شكل ادامه پيدا خواهد كرد.

در اين ميان «حسن دوگاني» رئيس كميته جلوگيري از مهاجرت نخبگان و نائب رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس معتقد است كه اخيراً به دليل هزينه‌هاي بالاي تحصيل در انگليس از تعداد دانشجويان ايراني حاضر در اين كشور كاسته شده است.

دوگاني در ادامه صحبت‌هايش به شهريه بالاي دانشگاه‌هاي انگليس اشاره كرد و گفت: هر دانشجو با توجه به رشته و دانشگاه خود، بايد ساليانه به طور ميانگين نزديك به 10 تا 20 ميليون تومان را به عنوان شهريه پرداخت كند.

وي با تأكيد بر اين موضوع كه با توجه به پيشرفت ايران در زمينه علمي ديگر نيازي به اعزام دانشجو به خارج از كشور نيست، گفت: دانشگاه‌هاي ما در مقطع دكترا و فوق ليسانس غني هستند و به جز برخي رشته‌هاي هنري، ديگر نيازي نيست تا دانشجويان ما در كشور انگليس با منت و مشقت تحصيل كنند.

تحصيل فرزندان مسئولان در انگليس تعجبي ندارد!

رئيس كميته جلوگيري از مهاجرت نخبگان در مورد تحصيل تعداد زيادي از فرزندان مسئولان در كشور انگليس، گفت: چند سال است كه اين مسئله مطرح شده است اما بايد توجه داشته باشيم كه ما به طور كلي تعداد دانشجويان ايراني كه در كشور انگليس در حال تحصيل هستند نسبت به ساير كشورهاي اروپايي بيشتر است، بر همين اساس اگر در ميان اين دانشجويان شاهد تحصيل چند تن از فرزندان مسئولان هم باشيم جاي تعجب ندارد.

وي در پايان به آمار دانشجويان ايراني كه در خارج از كشور تحصيل مي‌كنند، اشاره كرد و از تحصيل نزديك به 60 هزار دانشجوي بورس و غيربورس در مقاطع كار‌شناسي، كار‌شناسي ارشد و دكترا در خارج از كشور خبر داد و تعدادي كه نزديك به 80 درصد آن‌ها به صورت غيربورس براي ادامه تحصيل عازم كشورهاي ديگر شده‌اند.

حال بايد منتظر ماند و ديد كه سرانجام توقف اعزام دانشجو به انگليس به كجا خواهد رسيد و اينكه تعامل فرهنگي ايران و انگلستان نيز همچون رابطه علمي با آمريكا قابل پيگيري است يا اينكه بر اساس گفته نائيني قرار است رابطه علمي با انگليس به يك استثنا تبديل شود.

.4545

دوشنبه|ا|12|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 251]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن