تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814688403




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري/شهريار 700 هزار نفري بدون پاركينگ/ 10 شهرداري كم كاري كردند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري/شهريار 700 هزار نفري بدون پاركينگ/ 10 شهرداري كم كاري كردند
شهريار 700 هزار نفري بدون پاركينگ/ 10 شهرداري كم كاري كردند
شهريار - خبرگزاري مهر: به منظور كاهش بار ترافيكي معابر و خيابانهاي اصلي شهرها نياز است پاركينگ هاي طبقاتي و مكانيزه در نقاط مختلف شهر ايجاد شود اما شهرستان 700 هزار نفري شهريار فاقد پاركينگ مكانيزه و پاركينگ هاي سنتي در حد نياز و متعارف است.

به گزارش خبرنگار مهر، امروزه در شهرها و كلانشهرهاي كشور به منظور كاهش بار ترافيك در معابر اصلي و پرتردد پاركينگ هاي طبقاتي و مكانيزه احداث مي شود. اين مسئله به قدري اهميت دارد كه از برنامه هاي اصلي شهرداريها به شمار مي رود و مسئولان شهري دغدغه ايجاد و افزايش پاركينگ ها را دارند.

شهرستان شهريار نيز از اين مهم مستثني نيست و با توجه به جمعيت حدود 700 هزار نفر، به طور قطع بايد به منظور كاهش بار ترافيكي معابر اصلي و پرتردد پاركينگ هاي طبقاتي و مكانيزه در آن وجود داشته باشد.

اما طي چند سال گذشته به دليل كم كاري و كم توجهي شهرداري هاي اين شهرستان تاكنون اين مهم محقق نشده است و خودروهاي موجود در اين شهرستان به صورت نابه ساماني در معابر اصلي و فرعي پارك مي شوند.

در هيچ كدام از شهرهاي شهريار پاركينگ وجود ندارد

در حال حاضر شهرستان شهريار داراي 7 شهر و به تبع آن 7 شهرداري است كه در هيچ يك از اين شهرها، پاركينگ هاي طبقاتي و مكانيزه وجود ندارد.

با توجه به نزديكي اين شهرستان به پايتخت و فاصله 30 كيلومتري آن با كلانشهر تهران، دور از ذهن است كه چنين مشكلاتي در شهرستانهاي نزديك پايتخت وجود داشته باشد.

فرماندار شهريار: شهرداريها كم كاري كردند

در اين زمينه فرماندار شهرستان شهريار از مناسب نبودن وضعيت ساخت پاركينگ در اين شهرستان گله كرد و خواستار توجه شهرداريها به اين مهم شد.

سيد عباس جوهري اظهار داشت: در حال حاضر وضعيت ساخت پاركينگهاي عمومي از گذشته تاكنون مناسب نبوده و در اين زمينه شهرداريها بايد حداقل يك چهارم كسري پاركينگهاي شهرهاي خود را در سال آينده در دستور كار قرار دهند تا اين مهم محقق شود.

اين مسئول عنوان كرد: در حال حاضر نرخ رشد جمعيت در شهرستان شهريار روز به روز افزايش مي يابد و با توجه به افزايش جمعيت، به تبع آن تعداد خودروها نيز افزايش خواهد يافت كه اين امر مشكلاتي را در زمينه ترافيك به وجود مي آورد.

جوهري ادامه داد: هم اكنون در معابر اصلي اين شهرستان در ساعاتي از شبانه روز ترافيك سنگيني وجود دارد كه بخشي از آن ناشي از پارك خودروها در كنار خيابان است.

شهرداريها اهتمام ويژه اي براي احداث پاركينگ هاي طبقاتي داشته باشند

فرماندار شهرستان شهريار يادآور شد: بايد با همكاري شهرداريها، پاركينگهاي مورد نياز به خصوص طبقاتي در نقاط مختلف اين شهرستان احداث شود تا بتوان از بار ترافيك معابر كاست.

وي اعلام كرد: اين مهم در سال آينده به نقطه مطلوبي خواهد رسيد و به طور قطع پاركينگ در مناطق مختلف شهرستان شهريار احداث مي شود.

اين مسئول يادآور شد: طي سالهاي گذشته متاسفانه شهرداريها در زمينه احداث پاركينگ ها كم كاري كردند و به وظايف خود عمل نكردند كه در اين زمينه بايد اقدامات لازم را در سال جاري و سال آينده انجام دهند.

جوهري اظهار داشت: شهرداريها بايد از عوارض حذف پاركينگها استفاده كنند و به سمت احداث پاركينگها بروند تا بتوان اين عقب ماندگي را در شهرستان جبران كرد.

فرماندار شهرستان شهريار گفت: همچنين شوراهاي اسلامي شهرها نيز موظف شدند كه اين مهم را جزء مصوبات اعلام كنند تا شهرداريها نيز هرچه سريعتر اقدامات لازم انجام دهند.

تلاش شهرداري و شوراي شهر شهريار براي احداث پاركينگ

در اين زمينه شهردار شهريار نيز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر يكي از معضلات شهرستان شهريار، كمبود و نبود پاركينگ به خصوص پاركينگهاي طبقاتي و مكانيزه است كه در اين زمينه بايد فكري اساسي شود.

وي با اشاره به اينكه اين مشكل هم اكنون در برخي از شهرستانهاي استان تهران نيز وجود دارد، افزود: در اين زمينه شهرداري و شوراي اسلامي شهر شهريار طي دو سال گذشته مصوبات خوبي را براي رفع اين مشكل و احداث پاركينگ هاي طبقاتي و مكانيزه داشته است.

خيابان وليعصر(عج) شهريار نيازمند احداث پاركينگ

اين مسئول عنوان كرد: در حال حاضر خيابان وليعصر(عج) شهرستان شهريار نيازمند احداث پاركينگ طبقاتي و مكانيزه است كه تدابير لازم انديشيده و مقرر شده است كه پاركينگي با ظرفيت 320 خودرو در محل شهرداري احداث شود.

حسيني ادامه داد: در ديگر نقاط خيابان وليعصر(عج) كه از اصلي ترين خيابانهاي شهرستان شهريار است، نيز بايد پاركينگ به صورت سنتي احداث شود تا ميزان ترافيك موجود در اين خيابان كاهش يابد.

اعلام آمادگي سرمايه گذاران بخش خصوصي براي احداث پاركينگ

شهردار شهريار يادآور شد: در اين زمينه سرمايه گذاران بخش خصوصي نيز اعلام آمادگي كردند و مقرر شده است كه در چهارراه قائم اين شهرستان نيز در 12 هزار مترزمين با مشاركت بخش خصوصي پاركينگ سنتي به ظرفيت هزار و 500 خودرو احداث شود.

وي اعلام كرد: با اجراي اين اقدامات، اميد مي رود كه طي دو سال آينده معضل نبود و كمبود پاركينگ در شهرستان شهريار به خصوص مركز شهر برطرف شود و شاهد كاهش ترافيك در معابر اصلي و پرتردد اين شهرستان باشيم.

اين مسئول گفت: در بخش ديگري ارقام ميزان جرائم عدم وجود پاركينگ در ساختمانهاي مسكوني و تجاري نيز در شهرستان افزايش يافته است به نحوي كه در گذشته از افراد متخلفي كه در احداث ساختمان خود پاركينگ را مد نظر قرار نمي دادند، 200 هزار تومان جريمه مي شدند اما امروز اين ميزان به هشت ميليون تومان افزايش يافته است.

حسيني افزود: در واقع در شهرستان شهريار هيچ مجوز احداث ساختمان و بنا بدون پاركينگ از سوي شهرداري و معاونت شهرسازي صادر نمي شود.

در هر صورت اميد مي رود كه جديت و اهتمام ويژه مسئولان در شهرستان شهريار جدي و قاطع باشد تا اين مشكل شهروندان اين شهر نزديك پايتخت هرچه سريعتر برطرف شود.

© 2003 Mehr News Agency .

دوشنبه|ا|12|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 423]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن