تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806918512




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس ثبت احوال نهبندان خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس ثبت احوال نهبندان خبر داد
خبرگزاري فارس: رئيس اداره ثبت احوال نهبندان از كاهش 19 درصدي طلاق طي 9 ماه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته در اين شهرستان خبر داد.


به گزارش خبرگزاري فارس از نهبندان علي وجدي يكشنبه‌شب در جلسه شوراي هماهنگي ثبت‌احوال شهرستان نهبندان اظهار داشت: در 9 ماهه سال جاري تعداد 25 واقعه طلاق در نهبندان ثبت شده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 19 درصد كاهش برخوردار بوده كه اين مهم بيانگر افزايش بنيان و كيان خانواده‌هاي شهرستان است.
وي با بيان اينكه نسبت ازدواج به طلاق در 9 ماهه سال جاري 21 بوده است، تصريح كرد: يعني اينكه در برابر هر 21 ازدواج به وقوع پيوسته يكي از آنها منجر به طلاق شده در حالي‌كه كه اين مهم در مدت مشابه سال گذشته 16.5 بوده است.
رئيس اداره ثبت احوال نهبندان افزود: بيشترين طلاق اتفاق افتاده در شهرستان براي مردان در سنين 25 تا 29 سال و براي زنان در سنين 20 تا 24 سال بوده است.
وجدي ادامه داد: قابل توجه اينجا است كه بيشترين طلاق‌هاي انجام شده مربوط به مزدوجاني است كه از زندگي زناشويي آنان كمتر از چهار سال مي‌گذرد يعني اغلب آنان در سال‌هاي نخست زندگي زناشويي از يكديگر جدا شدند.

* ثبت 519 واقعه ازدواج در نهبندان طي 9 ماهه امسال
رئيس اداره ثبت احوال نهبندان از ثبت 519 واقعه ازدواج طي 9 ماهه سال جاري در اين شهرستان خبر داد و گفت: اين آمار ثبت شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 2 درصد افزايش را نشان مي‌دهد.
وجدي اضافه كرد: از اين تعداد ازدواج ثبت شده 292 واقعه مربوط به روستاييان و 227 واقعه مربوط به شهرنشينان است.
وي با اشاره به اينكه در مقايسه ازدواج ثبت شده شهري در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد كاهش 9 درصدي هستيم، اظهار داشت: اين مقايسه در نقاط روستايي حاكي از افزايش حدود 11.5 درصدي ازدواج است و اين مهم بيانگر رغبت كم شهرنشينان به ازدواج محسوب مي‌شود.
رئيس اداره ثبت‌احوال نهبندان بيشترين فراواني ازدواج براي زوج را بين سنين 20 تا 24 سال و براي زوجه را 15 تا 19 سال عنوان كرد.
وجدي يادآور شد: نهبندان در زمينه ثبت ازدواج بعد از شهرستان‌هاي بيرجند، قاينات و فردوس در مقام چهارم خراسان جنوبي قرار دارد.
وي تصريح كرد: اگر شهرستان از اين وضعيت تك محضري خارج شود و حداقل دو دفترخانه ازدواج و طلاق در شهر شوسف و روستاي عربخانه راه‌اندازي شود، به طور يقين آمار ازدواج نهبندان در هر ماه حدود 20 واقعه افزايش مي‌يابد چرا كه اغلب مزدوجان اين مناطق براي ثبت ازدواج خويش به شهرستان بيرجند مراجعه و آمار براي بيرجند ثبت مي‌شود.

* تولد روزانه 3 نوزاد از ابتداي امسال در نهبندان
رئيس اداره ثبت احوال نهبندان از ثبت 849 واقعه ولادت طي 9 ماهه سال جاري در اين شهرستان خبر داد و افزود: از اين تعداد 450 نفر پسر و 399 نفر دختر بودند همچنين 413 نفر در مناطق شهري و 436 نفر در مناطق روستايي متولد شدند.
وجدي با اشاره به اينكه ميزان ولادت در شهرستان طي 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در نهبندان حدود يك درصد افزايش داشته است، گفت: نسبت جنسي در 9 ماهه سال جاري در اين شهرستان 113 است يعني در برابر هر 100 دختر متولد شده تعداد 113 پسر به دنيا آمدند.
وي ادامه داد: به طور ميانگين در 9 ماهه امسال روزانه سه نوزاد در اين شهرستان چشم به جهان گشودند.

* افزايش 17 درصدي وفات در نهبندان طي 9 ماهه سال جاري
رئيس اداره ثبت احوال نهبندان ميزان واقعه وفات ثبت شده در نهبندان طي 9 ماهه امسال را 236 واقعه دانست و اظهار داشت: از اين تعداد 133 نفر مرد و 103 نفر زن بودند همچنين از اين تعداد 183 واقعه در سطح روستاها و 53 نفر در مناطق شهري اتفاق افتاده است.
وجدي ادامه داد: با توجه به اينكه در 9 ماهه سال گذشته تعداد افراد متوفي نهبندان 201 نفر بودند با مقايسه با مدت مشابه سال جاري واقعه وفات در شهرستان از 17 درصد افزايش برخوردار است.
وي تصريح كرد: با توجه به آمار وفات ثبت شده شاهد بيشتر بودن فوت مردان نسبت به زنان در اين شهرستان طي 9 ماهه امسال هستيم به طوري كه به ازاي هر 100 زن فوت شده تعداد 129 مرد در اين مدت در شهرستان فوت شدند.

* مراجعه روزانه بيش از 40 نفر به اداره ثبت احوال نهبندان در سال جاري
رئيس اداره ثبتاحوال نهبندان صدور 168 مورد شناسنامه المثني، صدور 491 گواهي وفات، تغيير نام 16 مورد و 43 مورد تغيير نام خانوادگي، صدور 146 راي حل اختلاف، پاسخ به 258 مورد استعلام بخش وظيفه عمومي و ثبت 4 هزار و 220 مورد اعلاميه چهارگانه وقايع حياتي از اهم فعاليت‌هاي اين نهاد در 9 ماهه سال جاري محسوب مي‌شود.
وجدي افزود: با توجه به پايين بودن هزينه خدمات سجلي در 9 ماهه امسال قريب به 120 ميليون ريال در آمد حاصل شده كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 40 درصد رشد برخوردار است.
وي گفت: در سال جاري روزانه بيش از 40 نفر به اداره ثبت احوال شهرستان مراجعه داشتند.
انتهاي پيام/غ10

دوشنبه|ا|12|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 388]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن