تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آن‏كه خدا را شناخت ، از او ترسيد و آن كس كه از خدا ترسيد ، ترس از خدا او را به عم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815086006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مقامات غربي در پيام سال نو خود چه گفتند


واضح آرشیو وب فارسی:الف: مقامات غربي در پيام سال نو خود چه گفتند
سال ۲۰۱۲ ميلادي در حالي با پيام رهبران كشورهاي غربي آغاز شد كه هشدار در مورد ادامه بحران مالي موضوع مشترك اين پيامها بود.

"باراك اوباما" رئيس جمهوري آمريكا در پيام سال نو خود خطاب به مردم آمريكا با بيان اينكه اين كشور در سال گذشته "بحثهاي طولاني و پرتنشي" در مورد برنامه هاي اقتصادي دولت شاهد بود در مورد به نتيجه رسيدن اين بحثها در ماههاي آينده ابراز اميدواري كرد.

اوباما كه نيم نگاهي نيز به رقابتهاي انتخابات رياست جمهوري آمريكا در سال جاري داشت از سال ۲۰۱۲ ميلادي به عنوان سالي همراه با تغييرات بيشتر نسبت به سال ۲۰۱۱ نام برد.

"لوكاس پاپادموس" نخست وزير جديد يونان نيز با اشاره به سال سختي كه مردم اين كشور پشت سرگذاشتند گفت: بايد با قاطعيت به تلاشهايمان براي مقابله با اين سختي ها ادامه دهيم تا بحران كنوني به يك فاجعه و شكست تبديل نشود.

وي كه به تازگي جانشين "گئورگ پاپاندرو" شده هدف از اجراي سياستهاي رياضت طلبانه يونان را باقي ماندن اين كشور در منطقه يورو دانست و از مردم خواست در اين راستا دولت را ياري كنند.

اما "نيكلا ساركوزي" رئيس جمهوري فرانسه در پيام خود به مردم فرانسه هشدار داد كه زياد از فرارسيدن سال نو شادمان نباشند چرا كه بحران مالي كه بدترين آن از زمان جنگ جهاني است، هنوز رفع نشده است. وي افزود: با اين حال همچنان جاي اميدواري هست.

ساركوزي همچنين از تلاشهاي مشترك فرانسه، آلمان و اتحاديه اروپا براي مقابله با بحران مالي گريبانگير منطقه يورو و تصميمهاي مهم اين گروه موسوم به تروئيكا در همين راستا تا ماه مارس ۲۰۱۲ خبر داد.

در همين حال "آنجلا مركل" صدراعظم آلمان در روزهاي جشن مردم اين كشور در مورد روزهاي سختي كه در سال جاري پيش روي اروپا است خبر داد و گفت ۲۰۱۲ با توجه به بحران مالي براي آلمان نيز مانند ديگر كشورهاي اين منطقه سال دشواري خواهد بود.

وي در بخش ديگري از اين پيام كه از شبكه هاي آلماني در شب سال نو پخش شد افزود: راه فائق آمدن به اين بحران همچنان طولاني و بدون بازگشت است.

"جيورجيو ناپوليتانو" رئيس جمهوري ايتاليا با اشاره به وضعيت بحراني يورو و سياستهاي رياضت طلبانه دولت اين كشور، از مردم خواست خود را براي ايثارگري براي حفظ اتحاديه اروپا آماده كنند. به گفته وي اين اقدام، سبب حفظ كشور از "در هم شكستن سرمايه ملي" شده و آينده نسل جوان را تضمين مي كند.

"ولاديمير پوتين" نخست وزير روسيه نيز در بحبوحه اعتراضات مردمي به نتايج انتخابات پارلماني اين كشور سال نو ميلادي را به تمام شهروندان روسي صرفنظر از جناح بندي هاي سياسي، كساني كه متعلق به جربانهاي چپ هستند و آنهايي كه جزو جريانهاي راست هستند تبريك گفته و براي آنان سالي پر از موفقيت آرزو كرد.

پيام سال نو پوتين درحالي منتشر شد كه بسياري از رسانه هاي غربي لحن كلام وي در مخاطب قرار دادن مخاطبان خود را جالب توجه خواندند. اين در حالي است كه مخالفان دولت روسيه از برگزاري دور جديد اعتراضات خود پس از پايان تعطيلات سال نو خبر داده اند.

دوشنبه|ا|12|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن