تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812935624




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آخرين وضعيت پرونده افزايش قيمت بليت هواپيما در سازمان تعزيرات


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: آخرين وضعيت پرونده افزايش قيمت بليت هواپيما در سازمان تعزيرات
قيمت‌ها- افزايش 15درصدي قيمت بليت هواپيما باعث شده كه پرونده آن در سازمان تعزيرات حكومتي باز باشد.

با نظر‌علي‌حاجي پاشا، مديركل سازمان تعزيرات حكومتي استان تهران در زمينه روند رسيدگي به اين پرونده گفت‌وگو كرده‌ايم.

* رسيدگي به پرونده افزايش قيمت بليت هواپيما در چه مرحله‌اي است؟

با توجه به ارتباط مستقيم افزايش قيمت بليت هواپيما با حقوق مصرف‌كنندگان و حساسيت موضوع، سازمان تعزيرات حكومتي رسيدگي به پرونده ارسال شده از سوي سازمان حمايت مبني بر تخلف در افزايش قيمت را خارج از نوبت آغاز كرده و اكنون اين پرونده در شعبه 29 سازمان تعزيرات در حال رسيدگي است. اين شعبه با حضور نمايندگان سازمان هواپيمايي كشوري و سازمان حمايت، كار بررسي پرونده مذكور را آغاز كرد اما با توجه به برخي ابهامات موجود در اين پرونده، شعبه مذكور درخواست ارائه اطلاعات تكميلي از سازمان حمايت را ارائه كرد كه پاسخ اين سازمان نيز در روز گذشته دريافت شده است.

* با توجه به اينكه افزايش نرخ خدمات عمومي، مستلزم تصويب در ستاد بررسي و كنترل قيمت‌هاست، از نظر حقوقي آيا افزايش قيمت بليت هواپيما نيز نيازمند طي اين روند و نظر مساعد سازمان حمايت بوده است؟

اين موضوع امري قضايي است كه بايد در شعبه رسيدگي شود و اصل دعواي سازمان حمايت در پرونده مذكور نيز مشخص شدن همين بحث است. اينكه مصوبه شوراي‌عالي هواپيمايي كشوري براي افزايش 15درصدي قيمت بليت هواپيما كفايت كرده يا اينكه نيازمند تاييد در ستاد مذكور و ارائه مستندات قانوني به سازمان حمايت است، موضوعي است كه با بررسي مستندات ارائه شده طرفين دعوي و بررسي اساسنامه و شرح وظايف شوراي‌عالي هواپيمايي كشوري مشخص خواهد شد.

گرچه بررسي‌هاي اوليه شعبه نيز بيانگر اين ديدگاه است كه افزايش قيمت بليت هواپيما نيز نيازمند تصويب در ستاد بررسي و كنترل قيمت‌هاست اما سازمان هواپيمايي كشوري اين افزايش قيمت را به استناد مصوبه شوراي‌عالي هواپيمايي اعمال كرده است.

در واقع شعبه 29 تعزيرات با بررسي مستندات ارائه شده توسط سازمان حمايت، سازمان هواپيمايي و مصوبه شوراي‌عالي هواپيمايي كشوري به اين موضوع رسيدگي و راي نهايي خود را در زمينه قانوني يا غيرقانوني بودن اين افزايش قيمت اعلام خواهد كرد.

* راي نهايي پرونده مذكور تا چه زماني اعلام خواهد شد؟

با توجه به حساسيت موضوع شعبه 29 با جديت در حال رسيدگي به اين پرونده است و احتمال مي‌رود درصورت كافي بودن ادله و مستندات طرفين اين پرونده، راي نهايي تا پيش از پايان سال يا طي روزهاي اخير اعلام شود.

در صورت ارائه مدارك توسط هريك از طرفين دعوي شعبه موظف به بررسي اين مستندات خواهد بود كه اين امر مي‌تواند از جمله علل زمانبر شدن رسيدگي به اين پرونده باشد با وجود اين شعبه مذكور تلاش دارد تا در اسرع وقت نتايج رسيدگي به اين پرونده را اعلام كند.

* درصورت احراز تخلف و غيرقانوني بودن افزايش قيمت بليت هواپيما، رويكرد سازمان تعزيرات براي جبران زيان مردم كدام است و تخلف احتمالي متوجه سازمان هواپيمايي است يا شوراي‌عالي هواپيمايي كشوري؟

اگر ثابت شود كه اين افزايش قيمت فاقد دلايل موجه قانوني بوده با بررسي اينكه آيا مقصر سازمان هواپيمايي، شركت‌ها يا شوراي‌عالي هواپيمايي است، توسط شعبه، مجازات متناسب براي برخورد با متخلفين احتمالي تعيين خواهد شد.

با وجود اين هنوز نمي‌توان در زمينه نتايج پرونده مذكور پيش‌داوري كرد و اين امر منوط به اعلام راي نهايي شعبه مذكور پس از بررسي مستندات قانوني و بررسي نقش، وظايف و حدود اختيارات هريك از دستگاه‌هاي مذكور است. با وجود اين درصورت احراز تخلف بايد قيمت بليت هواپيما به قيمت‌هاي قبلي كاهش يابد و مجازات متناسب با جرم نيز تعيين شود.

چهارشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن