تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815011084




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در صورت افزايش تسهيلات؛اماكن مذهبي قرآن هديه مي گيرند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در صورت افزايش تسهيلات؛اماكن مذهبي قرآن هديه مي گيرند
كرج - خبرگزاري مهر: مسئول دارالقرآن سازمان تبليغات اسلامي استان تهران گفت: مساجد، نمازخانه، دارالقرآن، كارخانجات و ديگر اماكن ديني مذهبي مي توانند قرآنهاي قديمي خود را ارائه دهند و قرآنهاي تازه تحويل بگيرند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدي نادي عصر گذشته در گردهمايي رابطين قرآني خانه كارگر در سازمانها و كاخانجات اظهار داشت: اين امر در صورت تامين اعتبارات و تسهيلات لازم به زودي ميسر خواهد شد.

وي خاطرنشان كرد: هم اكنون در كارخانجات و شركتهاي سراسر كشور در دوره هاي مختلف كارگران در حال آموزش قرآن هستند كه به طور قطع اين افزايش ارتباط كارگران با خدا تاثير مثبتي بر روي افزايش راندمان كاري و زندگي آنها دارد.

نادي افزود: مديران كارخانجات تمامي امكانات جسمي و مادي را براي كارگران ايجاد مي كنند اما كارگران نياز به تغذيه فكري و روحي دارند كه با برگزاري دوره هاي آموزشي قرآني در محل كار آنها اين نياز به بهترين نحو ممكن پاسخ داده مي شود.

اين مسئول خاطرنشان كرد: هم اكنون در سطح وزارتخانه و سازمانهاي مختلف در سطح كشور پيش بيني شده است كه اين دوره ها برگزار شود تا تمامي كارگران از بركات معنوي اين طرح استفاده لازم را ببرند.

نادي بيان داشت: همان طوري كه مديران به مشكلاتي از قبيل مسكن، آموزش و ... كارگران در كارخانه ها مي پردازند، ضروري است كه نيازهاي ديني و معنوي كارگران را به وسيله قرآن و فراگيري اين كتاب آسماني تامين كنند.

مسئول دارالقران سازمان تبليغات اسلامي استان تهران عنوان كرد: در برگزاري اين دوره ها كارگران با گذراندن 44 ساعت كلاس آموزشي موفق به كسب دو گواهينامه قرائت، روان خواني و تجويد مي شوند كه اخذ اين گواهينامه ها علاوه بر امتيازات مختلف، آموزش ضمن خدمت براي كارگران محسوب مي شود.

وي يادآور شد: به همين منظور طي دو سال گذشته 20 هزار كارمند دولت در استان تهران به صورت آزموني و كلاسي موفق به كسب گواهينامه شدند همچنين طي برگزاري دوره هاي آموزشي براي كارمندان وزارت كشور اعم از فرمانداران، بخشداران و دهياران در مجموع دو هزار نفر آموزش دوره هاي قرآني ديدند.

اين مسئول متذكر شد: با كمك و همكاري دارالقرآن خانه كارگر مي توان براي كارگران كارخانجات كارگاه هاي آشنايي با مهارتهاي زندگي با قرآن برگزار كرد.

نادي در بخش ديگري از سخنان خود افزود: در راستاي اجراي طرح جمع آوري قرآنهاي قديمي در صورت تامين تسهيلات قرآنهاي جديد در اختيار علاقمندان قرار مي گيرد.

مسئول دارالقرآن سازمان تبليغات اسلامي استان تهران اعلام كرد: در صورت عدم توان ارائه قرآنهاي رايگان به طور قطع قرآنهايي با يك سوم قيمت بازار به علاقمندان ارائه مي شود.

همچنين در اين گردهمايي مدير اجرايي دارالقرآن خانه كارگر كشور عنوان كرد: كلاسهاس مختلف تربيت معلمان و مربيان قرآن برگزار مي شود به نحوي كه كارگراني كه علاقمند به مربيگري در كارخانه و شركت خود و داراي شرايط لازم براي مربيگري هستند در صورت داشتن مدرك ديپلم و نداشتن لكنت زبان مي توانند پس از شركت در دو آزمون و كسب حد نصاب قبولي دوره هاي قرآني در محل شركت خود برگزار كنند.

طه محجوب ادامه داد: دوره هاي قرآني كه در محل كار كارگران برگزار مي شود،شامل روان خواني، روخواني، تجويد و قرائت است و برگزاري اين دوره ها در مساجد همراه با يادگيري اذان است

وي افزود: اميد است با همكاري سازمان تبليغات و وزارت ارشاد و ادارات اين دو نهاد در استانها تمامي كارگران كارخانه ها بتوانند از اين دوره هاي آموزشي ستفاده كنند.

اين مسئول بيان داشت: دارالقرآن خانه كارگر سال گذشته با برگزاري دوره هاي قرآني در 18 كارخانه 750 نفر از كارگران را آموزش داد كه بخشي از اين دوره ها به صورت رايگان براي كارگران برگزار شد.

محجوب خاطرنشان كرد: خانه كارگر با آغاز فعاليتهاي قرآني خود از سال 85 تاكنون بيش از 12 هزار نفر از كارگران را در 12 شعبه كشور از آموزه هاي رايگان قرآني بهره مند كرده است.

در پايان اين گردهمايي از 16 نفر از رابطان فعال قرآني در كارخانجات، شركتها و 16 رسانه برتر اعم از خبرگزاريها و روزنامه ها با ارائه 10 نرم افزار آموزش هوشمند قرائت قرآن در جهان اسلامي با عنوان "سروش ايمان" و چهار جلد قرآن كريم تقدير شدند.

پنجشنبه|ا|15|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن