تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813167510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خليج هميشه فارس به سعدآباد آمد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: خليج هميشه فارس به سعدآباد آمد
تالار خليج فارس در موزه صنايع‌دستي مجموعه فرهنگي و تاريخي سعدآباد افتتاح شد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبري مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد، با حضور مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران، محيط طباطبائي رئيس كميته بين‌المللي موزه‌هاي تهران (ايكوم)، عشرت شايق مديريت مجموعه فرهنگي و تاريخي سعدآباد و جمعي از رؤسا، معاونان و كارمندان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تالار خليج فارس در موزه صنايع دستي اين مجموعه افتتاح شد.

عشرت شايق مدير مجموعه فرهنگي تاريخي در خصوص اهميت نام خليج فارس گفت: خليج فارس نامي است كه به بلنداي افتخار اين سرزمين كهن، همچون مدالي مي‌درخشد.

شايق افزود: قدمت پرافتخار خليج فارس، چنان ديرينه است كه عده‌اي معتقدند خليج فارس گهواره تمدن يا خاستگاه بشري است و ساكنان باستاني اين منطقه نخستين انسان‌هايي بودند كه با اختراع كشتي و دريانوردي شرق و غرب جهان را به يكديگر پيوند داده اند. در كتيبه‌هاي هخامنشي نيز از خليج فارس با عنوان "دريايي كه از پارس مي‌آيد" نام برده شده است.

مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران در اين افتتاحيه گفت: حركت‌هاي ماندگار فرهنگي در راستاي حفظ عناوين پر افتخار به خصوص در جغرافياي سياسي ايران قابل تقدير است.

تالار خليج فارس در سينماي موزه صنايع دستي يا كاخ اشرف توسط پروژه سريال تاريخي "عمارت فرنگي" كاري از شبكه دو به گارگرداني محمدرضا ورزي، ايجاد شده است كه براي همايش‌ها و نشست‌هاي علمي، ادبي و اجلاس مورد بهره برداري قرار مي‌گيرد./ش

پنجشنبه|ا|15|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن