تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815349290




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مستمري بازنشستگي وكلاوكارگشايان دادگستري افزايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: مستمري بازنشستگي وكلاوكارگشايان دادگستري افزايش يافت
تهران/واحد مركزي خبر/سياسي 1387/12/15
با پيشنهاد وزارت دادگسترى و موافقت هيئت وزيران؛ مستمرى بازنشستگى، از كارافتادگى و بازماندگان وكلا و كارگشايان دادگسترى 18 و 4 دهم درصد افزايش يافت و افزايش مستمري‌هاي بازنشستگان، از كارافتادگان و بازماندگان وكلا و كارگشايان دادگستري از ابتداي سال 87 براي آنها منظور خواهد شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، بر اساس مصوبه اي كه بنا به پيشنهاد وزارت دادگستري به تصويب هيئت دولت رسيد، مستمري‌هاي موضوع آئين‌نامه اجرايي ماده (8) قانون تشكيل صندوق حمايت وكلا و كارگشايان دادگستري به ميزان 18 و 4 دهم درصد افزايش يافت.
همچنين طبق اين مصوبه ، وزارت دادگستري موظف است با توجه به تغيير شاخص قيمت‌ها در سال 1387، حداكثر تا پايان فروردين 1388 پيشنهاد افزايش مستمري‌هاي موضون آئين‌نامه اجرايي ماده (8) قانون تشكيل صندوق حمايت وكلا و كارگشايان دادگستري براي سال 1388 را به هيئت وزيران ارائه كند.
بر اساس آئين‌نامه اجرايي ماده (8) قانون تشكيل صندوق حمايت وكلا و كارگشايان دادگستري، مبلغ مستمري بازنشستگي عبارت است از يك سي‌ام متوسط درآمد آخرين دو سال پرداخت حق بيمه ضربدر سال‌هاي پرداخت حق بيمه مشروط بر اينكه اين مبلغ از هشتاد درصد متوسط مذكور تجاوز نكند.
در همين راستا، بيمه‌شدگاني كه در دوره اشتغال بر اثر ابتلا به بيماري يا وقوع حوادث دچار ضايعات جسمي يا روحي شده و نتوانند به كار خود ادامه دهند، در صورت برخورداري از حداقل يك سال سابقه پرداخت حق بيمه متضمن حق بيمه 90 روزه در آخرين سال قبل از كارافتادگي و تشخيص كميسيون پزشكي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مبني بر از دست دادن بيش از 2 و 3 دهم توانايي جسمي يا روحي براي كار، مستمري از كارافتادگي دريافت خواهند كرد.
بر اين اساس، ميزان مستمري از كارافتادگي كلي عبارت است از يك سي‌ام متوسط درآمد مأخذ احتساب حق بيمه ظرف آخرين دو سال پرداخت حق بيمه ضربدر سال‌هاي پرداخت حق بيمه مشروط بر اينكه اين مبلغ از هشتاد درصد متوسط مذكور بيشتر نباشد.
گفتني است بيمه‌شدگاني كه كفالت مخارج همسر يا فرزند يا پدر و مادر واجد شرايط خود را بر عهده دارند، به ازاي هر يك از افراد تحت تكفل پنج درصد متوسط مأخذ احتساب مستمري را اضافه دريافت خواهند داشت، مشروط بر اينكه جمع اضافات از 20 درصد مبلغ مذكور تجاوز نكند و در هر حال جمع مستمري و اضافات نيز از هشتاد درصد متوسط اين درآمد متجاوز نباشد. براين اساس، در صورتي كه سال‌هاي پرداخت حق بيمه كمتر از دو سال باشد، متوسط درآمد مدتي كه حق بيمه پرداخت كرده است محاسبه و مأخذ احتساب مستمري از كارافتادگي خواهد بود.
طبق آئين‌نامه اجرايي ماده (8) قانون تشكيل صندوق حمايت وكلا و كارگشايان دادگستري، در صورت فوت بيمه‌شده بازنشسته يا از كارافتاده، همچنين در صورت فوت بيمه‌شده‌اي كه حق بيمه يك سال، متضمن پرداخت حق بيمه 90 روز در آخرين سال حيات را پرداخته باشد، بازماندگان وي (همسر، فرزندان، پدر يا مادر او در صورتي كه در زمان حيات وي تحت تكفل او بوده و سن پدر از 60 سال و سن مادر از 55 سال بيشتر باشد يا به تشخيص كميسيون پزشكي از كارافتاده بوده و مستمري دريافت نكنند)، استحقاق دريافت 4 ونيم مستمري استحقاقي او را به عنوان مستمري بازماندگان خواهند داشت.
در همين راستا، ميزان مستمري همسر بيمه‌شده متوفي 50 درصد مستمري استحقاقي متوفي است و در صورت تعدد همسر دائم، اين ميزان به تساوي بين آنها تقسيم مي‌شود.
همچنين ميزان مستمري فرزندان بيمه‌شده متوفي معادل 25 درصد مستمري استحقاقي بيمه‌شده است و در صورتي كه هيچ يك از پدر و مادر در قيد حيات نباشند سهم فرزندان 50 درصد است كه به نسبت مساوي بين فرزندان تقسيم مي‌شود.
بر اساس آئين‌نامه اجرايي ماده (8) قانون تشكيل صندوق حمايت وكلا و كارگشايان دادگستري، ميزان مستمري هر يك از پدر و مادر بيمه‌شده متوفي معادل 20 درصد مستمري استحقاقي است ضمن اينكه مجموع مستمري بازماندگان بيمه‌شده متوفي نبايد از چهار پنجم مستمري استحقاقي متوفي تجاوز كند و در صورتي كه از اين ميزان تجاوز كند، سهم هر يك از بازماندگان به نسبت تقليل داده مي‌شود و در اين صورت اگر يكي از مستمري‌بگيران فوت يا فاقد شرايط دريافت مستمري شود، سهم بقيه آنان با توجه به تقسيم‌بندي مذكور در اين ماده افزايش مي‌يابد. اين مصوبه در12 اسفند از سوي پرويز داودي، معاون اول رئيس جمهور براي اجرا ابلاغ شد.

پنجشنبه|ا|15|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن