تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815742845




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فردا در رزمايش ولايت ۹۰؛ تردد شناور در تنگه هرمز غيرممكن مي شود/آزمايش موشك محراب، براي اولين‌بار


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: فردا در رزمايش ولايت ۹۰؛ تردد شناور در تنگه هرمز غيرممكن مي شود/آزمايش موشك "محراب"، براي اولين‌بار
نظامي - در نهمين روز از رزمايش بزرگ دريايي ولايت 90 آزمايش موفق موشك سطح به هواي "محراب" در دومين روز از "مرحله قدرت" انجام شد.


به گزارش خبرآنلاين، رزمايش بزرگ دريايي ولايت 90 از روز شنبه هفته گذشته آغاز شد؛ رزمايشي كه به گفته فرماندهان ارشد نيروي دريايي ارتش، بزرگترين رزمايش در نوع خود محسوب مي‌شود و منطقه عملياتي و اطلاعاتي آن فضايي به وسعت 2 هزار كيلومتر مربع را شامل مي‌شود.

حضور ناوشكن جماران به عنوان يگان سرفرماندهي رزمايش، آزمايش برخي تجهيزات و ادوات جديد يا بهينه‌سازي‌شده نظير موشك ميان‌برد "محراب" و بهره‌گيري از تاكتيك‌هاي كاملا بومي، از نكات قابل توجه رزمايش بزرگ دريايي ولايت 90 محسوب مي‌شود.

رزمايش بزرگ دريايي ولايت 90 كه از آغاز برگزاري، بازتاب‌هاي گسترده بين‌المللي را به همراه داشت، امروز (يكشنبه) پروژه جديد موشكي نيروي دريايي ارتش با نام "محراب" را از روي ناوچه‌ موشك‌انداز كلاس پيكان "گرز" براي نخستين‌ بار آزمايش كرد.

پروژه موشكي ميان‌برد محراب به آخرين فناوري مقابله با اهداف ضد راداري و سامانه‌هاي هوشمند جلوگيري از اختلال در هدايت مسير مجهز بوده و در رده تسليحات داراي فناوري بالا و راهبردي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با بهره‌گيري از دانش متخصصان داخلي طراحي و توليد شده است.

پرتاب اژدرهاي ضدسطحي توسط زيردريايي‌هاي كلاس غدير از ديگر اقدامات نيروي دريايي ارتش در دومين روز مرحله نمايش قدرت اين رزمايش بزرگ بود. اژدرهاي "PT 47" از زيردريايي‌هاي كلاس غدير به سوي شناورهاي سطحي شليك شد.

در ادامه رزمايش ولايت 90، تكاوران نيروي دريايي ارتش در راستاي اجراي تاكتيك‌هاي رزمي و نمايش اقتدار خود، با استقرار بر روي يگان‌هاي شناور و پرتاب موشك‌هاي دوش‌پرتاب، پهپادهاي رادارگريز را مورد هدف قرار دادند.

هر هدفي كه دشمن تشخيص داده شود با موفقيت مورد اصابت قرار مي‌گيرد

فرمانده نيروي دريايي ارتش هم با تاكيد بر اينكه "پيام رزمايش بزرگ ولايت 90، پيام صلح، دوستي و برقراري امنيت پايدار در منطقه است"، اظهار كرد: هدف رزمايش بزرگ ولايت 90، نشان دادن عزم و اراده نيروهاي مسلح، جدي بودن براي دفاع از منافع و نمايش توان دفاعي و بازدارندگي سطحي در آب‌هاي آزاد است.

وي با اشاره به برنامه‌هاي رزمايش ولايت 90 در روزهاي گذشته تصريح كرد: شاخص ارزيابي رزمايش ولايت 90، سرعت عمل، دقت تير، مهارت كاركنان و هدف‌گيري است كه همه اين‌ها در اين رزمايش با نمره بالا مشخص شده‌اند و در عرصه درياها هر هدفي كه به عنوان دشمن تشخيص داده شود با موفقيت مورد اصابت قرار مي‌گيرد.

سياري در واكنش به برخي اظهارات در مورد توان ناوشكن جماران نيز تاكيد كرد: برخي مي‌گفتند كه ناوشكن جماران كه ساخت جمهوري اسلامي ايران است، توان دريانوري در آب‌هاي آزاد را ندارد اما اين ناوشكن با ماموريت 70 روزه‌اي كه در خليج عدن انجام داد، قدرت خود را به طور كامل به نمايش گذاشت.

براساس اين گزارش، از بامداد فردا -دوشنبه- قرار است آخرين روز مرحله نمايش قدرت رزمايش محسوب مي‌شود، بخش گسترده‌اي از يگان‌هاي سطحي، زيرسطحي و هوادرياي نيروي دريايي ارتش كه تا مدار 18 درجه شمالي گسترش يافته‌اند به منظور اجراي فاز پاياني، آرايش تاكتيكي جديدي را به مورد اجرا خواهند گذاشت كه براساس آن، تردد هرگونه شناور از تنگه هرمز ـ در صورت اراده نيروي دريايي كشورمان ـ غيرممكن خواهد شد.

/27212

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن