تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815562564




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون بقاع متبركه سازمان اوقاف و امور خيريه خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون بقاع متبركه سازمان اوقاف و امور خيريه خبر داد
خبرگزاري فارس: معاون بقاع متبركه سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: تا پايان سال جاري 670 بقعه متبركه با اعتباري بالغ بر 200 ميليارد ريال در كشور مرمت، بازسازي و به بهره‌برداري مي‌رسد.


به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، حجت‌الاسلام محمد غلامي بعد از ظهر امروز در آيين بهره‌برداري از 20 بقعه متبركه در شيراز اظهار داشت: از اعتبار اختصاصي براي بهره‌برداري از بقاع متبركه در كشور يك‌سوم آن تاكنون محقق شده است، كه در اين مورد از دولت گله‌مند هستيم.
غلامي خاطرنشان كرد: بيش از 8 هزار و 51 بقعه متبركه در كشور وجود دارد كه از اين تعداد 850 بقعه داراي فضاي مطلوب هستند و بقيه به علت بي‌توجهي مخروبه شده‌اند.
وي تعداد بقاع متبركه در استان فارس را يك‌هزار و 456 بقعه برشمرد و افزود: از اين تعداد 120 بقعه در چند مرحله مرمت، بازسازي و به بهره‌برداري مي‌رسد.
معاون بقاع متبركه سازمان اوقاف و امور خيريه تصريح كرد: در گذشته توجه چنداني به ساخت و ساز و مرمت بقاع و اماكن متبركه نمي‌شد كه با پيروزي انقلاب اسلامي، سازمان اوقاف در سه سال منتهي به برنامه چهارم توسعه برنامه‌اي را براي ساماندهي اماكن متبركه و مساجد مدون و در برنامه پنجم هدف‌گذاري و اجرايي كرده است.
غلامي اضافه كرد: با مشاركت و كمك خيران سرمايه‌گذاري براي عمران و آباداني موقوفات به 10 برابر افزايش پيدا كرده كه با تمهيدات صورت گرفته اين رقم به صد در صد مي‌رسد.
وي بيان داشت: استان فارس در مرمت و بازسازي و احداث بقاع و مساجد رتبه نخست را در كشور به خود اختصاص داده است.
معاون بقاع و اماكن متبركه سازمان اوقاف و امور خيريه ابراز داشت: در سال جاري تمام مبادله‌ها و ارزيابي‌هاي اطلاعات سازمان اوقاف از طريق سامانه انجام، و موقوفه محوري به بقعه محوري تبديل مي‌شود.
غلامي كمك به احداث بقاع متبركه را امري خداپسندانه دانست و گفت: امام راحل و مقام معظم رهبري گسترش و توسعه بقاع متبركه در كشور را امري ضروري و لازم دانسته‌اند.
انتهاي پيام/ص30

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 249]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن