تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس ماه رمضان يك آيه از كتاب خدا را قرائت كند مثل اينست كه درماههاى ديگر تمام قرآن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813158768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وجود2/2 ميليون واحد مسكوني ناپايدار در بافت‌هاي فرسوده كشور


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: وجود2/2 ميليون واحد مسكوني ناپايدار در بافت‌هاي فرسوده كشور


كرمان ـ خبرنگار اطلاعات: 4890 هكتار بافت فرسوده در 31 شهر استان كرمان شناسايي شده است.

اين خبر را معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران در جمع خبرنگاران كرمان اعلام كرد. مهندس مجيد كيان‌پور با اشاره به اين كه در سطح كشور در 457 شهر 72 هزار هكتار بافت فرسوده شناسايي شده است افزود: اين آمار نشان از وجود 9/6 درصد كل بافت‌هاي فرسوده كشور در استان كرمان دارد.

وي ريزدانه‌اي، نفوذناپذيري و ناپايداري را مهمترين شاخصه‌هاي بافت فرسوده دانست و افزود: ناپايداري بيشترين مشكل را در حوادث غيرمترقبه ايجاد مي‌كند و خسارات وارده را بالا مي‌برد.

كيان‌پور همچنين از وجود 2 ميليون و 200 هزار واحد مسكوني ناپايدار در سطح بافت‌هاي فرسوده كشور خبر داد و گفت: در اين بافت‌ها 8 ميليون و 500 هزار نفر ساكن هستند. وي افزود: همچنين وسعت بافت حاشيه‌اي و غير رسمي كشور 44 هزار هكتار است كه 5 ميليون نفر جمعيت دارند. به گفته او اين آمار نشان مي‌دهد بافت فرسوده 20 درصد سطح شهرها و 30 درصد جمعيت كشور را در بر مي‌گيرد.

كيان‌پور يادآور شد: به ازاي هر واحد مسكوني كه در اين محدوده تخريب مي‌شود، 2/3 واحد توليد مي‌شود كه عاملي براي هدايت جمعيت به طرف بافت‌هاي فرسوده است.

وي با اشاره به تخريب 166 هزار پلاك مسكوني در بافت‌هاي فرسوده گفت: به ازاي اين واحدها 473 هزار واحد مسكوني نوسازي شده است كه اين آمار 7 درصد بافت‌هاي فرسوده كشور معادل 5400 هكتار شامل مي‌شود.

معاون وزير راه و شهرسازي اعلام كرد: قرار است سالانه 10 درصد از بافت‌هاي فرسوده كشور نوسازي شود و در اين بخش، هيچ محدوديتي براي پرداخت تسهيلات وجود ندارد.

به گفته كيان‌پور اعتبار پيش‌بيني شده براي هر واحد صنعتي ساز 25 ميليون تومان و هر واحد غير صنعتي 20 ميليون تومان است و در سال 87 به 10 هزار واحد، سال 88 به 30 هزار واحد و پارسال به 60 هزار و 552 واحد تسهيلات پرداخت شده است.





يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن