تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806618784




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير كار و امور اجتماعي : براي رشد سريع تر نرخ بهره وري نيازمند تلاش بيشتري هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: وزير كار و امور اجتماعي : براي رشد سريع تر نرخ بهره وري نيازمند تلاش بيشتري هستيم


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز:وزير كار و امور اجتماعي از افزايش نرخ بهره وري در سال 86 نسبت به سال 85 در بنگاه هاي اقتصادي بالاي 10 نفر به ميزان 5/28 درصد خبر داد .

به گزارش روز شنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران"ايسكانيوز":دكتر سيد محمد جهرمي كه امروز در اجلاس مديران كل ستادي و اجرايي وزارت كار و امور اجتماعي سخن مي گفت ، ارتقاي بهره وري را يك راهكار اساسي براي حل مشكلات اقتصادي عنوان كرد و با تاكيد بر اينكه ارتقاي بهره وري در سال آينده نيز در دستور كار وزارت كار قرار دارد افزود: خوشبختانه روند رشد نرخ بهره وري صعودي است اما با اهداف موردنظر فاصله داريم و بايد در اين زمينه تلاش بيشتري صورت گيرد .
وي خاطر نشان ساخت : در سال 86 نسبت به سال 85 نيز تعداد بنگاه هاي اقتصادي دو درصد و ميزان اشتغال 9 درصد افزايش داشته است .
دكتر جهرمي با تاكيد بر اينكه افزايش نرخ بهره وري بر اشتغال نيز تاثيرگذار است گفت : بايد در عرصه افزايش نرخ بهره وري انرژي ، سرمايه و نيروي كار بازهم تلاش كرد و حداقل در يك فرآيند 5 ساله به نقطه مطلوب رسيد .
وزيركار وامور اجتماعي با اشاره به گسترش بحران مالي جهاني و تاثير آن بر كشورهاي در حال توسعه خاطر نشان ساخت : گزارش ها نشان مي دهد ، حل اين بحران بين 5 تا 10 سال طول خواهد كشيد و به دليل اتصال اقتصاد كشورها با يكديگر ، اين بحران بر تمامي كشورها بويژه كشورهاي در حال توسعه آثار مخربي دارد .
وي افزود : بر اساس آمار تا كنون 33 هزار ميليارد دلار از سرمايه ها و ثروت مردم در جهان فقط بواسطه كاهش ارزش سهام در بورس هاي جهاني كاهش يافته و آثار اين بحران بر كشورهاي در حال توسعه شكننده تر است.
وزيركار و امور اجتماعي با اشاره به محاسبه كاهش قيمت بين مواد اوليه و محصولات نهايي گفت : كشورهاي در حال توسعه اكثرا تامين كننده مواد اوليه محصولات نهايي هستند و در حالي كه قيمت محصولات نهايي بين 25 تا 40 درصد كاهش يافته ، قيمت مواد اوليه كاهش بيشتري داشته و اين روند مي تواند فاصله كشورهاي ياد شده و كشورهاي صنعتي را تشديد كند .
وي اخراج نيروي كار كشورهاي در حال توسعه از سوي صنايع كشورهاي غربي ، تشديد كسري بودجه و در نتيجه افزايش نرخ بيكاري را از پيامدهاي بحران مالي جهان بر كشورهاي در حال توسعه عنوان كرد و گفت : در مدت چندماه گذشته فقط 200 هزار نفر از دوبي خارج شده اند كه بخش عمده اي از اين افراد نيروي كار كشورهاي مختلف هستند كه بازگشت آنان به كشورشان مي تواند بحران بيكاري را بازتوليد كند .
دكتر جهرمي با رد نظر برخي افراد در خصوص تاثير نپذيرفتن اقتصاد ايران از بحران مالي جهاني خاطر نشان ساخت : آثار بحران بر اقتصاد ايران جدي است اما به معناي تسليم شدن در برابر وضعيت پيش آمده نيست و همه اركان نظام براي مقابله با آثار سوء اين بحران بايد بسيج شوند .
وي افزايش ظرفيت سرمايه گذاري در صنايع پايين دستي را يكي از راهكارهاي موثر براي كاهش آثار بحران جهاني عنوان كرد و افزود : بايد در اين زمينه ضمن جلب اعتماد سرمايه گذاران ، براي تنظيم مجدد سياست هاي مالي و پولي بر اساس شرايط بحران اقدام كرد .
وي ايجاد رونق در بخش مسكن را براي خارج كردن ديگر صنايع از ركود ضروري دانست و افزود : هيچ كس به دنبال توسعه مسكن از طريق دلالي نيست بلكه منظور من توسعه ساخت و ساز است .
دكتر جهرمي كاهش عوارض ، تدوين سياست هاي حمايتي و تشويقي براي توسعه ساخت و ساز را مورد تاكيد قرار داد و افزود : كارگروههاي اشتغال و سرمايه گذاري استانها بايد براي ايجاد رونق در بخش ساخت و ساز مسكن فعال شوند .
وزير كار خاطر نشان ساخت : اولين نتيجه توسعه ساخت و ساز ، ايجاد رونق در بسياري از صنايع از جمله توليدكنندگان انواع مصالح ساختماني است و كارگروه هاي اشتغال و سرمايه گذاري بايد با بررسي زمينه هاي مشكلات صنايع از هم اكنون براي حل آن برنامه ريزي كنند .
دكتر جهرمي پيگيري جدي طرح مسكن مهر ، رونق ساخت و ساز توسط انبوه سازان و بخش خصوصي را ضروري عنوان كرد و افزود : سالانه به يك ميليون واحد مسكوني نياز است و از 12 ميليون خانه موجود در كشور 35 درصد به بازسازي نياز دارند كه اگر اين دو هدف محقق شود شاهد حل مشكلات بسياري از صنايع خواهيم بود .
وي تاكيد كرد : با رونق ساخت و ساز بسياري از صنايع حتي صنايع نساجي و بخش هاي خدماتي مانند بخش حمل و نقل و حتي صنايع نساجي فعال خواهند شد و آثار اين رونق بر ايجاد تعادل در بازار كار بسيار موثر است .
دكتر جهرمي توجه به حل مشكل صنايع غذايي براي پيشگيري از بروز مشكل در بخش كشاورزي را مورد تاكيد قرار داد و افزود : صنايع غذايي بر توسعه اشتغال بسيار اثرگذار هستند و اگر اين بخش با مشكل مواجه شود بطور قطع در بخش كشاورزي با مشكلاتي روبرو خواهيم بود بنابراين بايد بدنبال راهكارهاي حل مسايل باشيم .
وزير كار و امور اجتماعي توجه جدي به صادرات محصولات مختلف را يك راهكار مناسب براي رونق صنايع عنوان كرد و افزود : به دلايل مختلف از جمله كاهش ساخت و ساز صنايع سيمان با كمتر از ظرفيت كار مي كنند در حالي كه با برنامه ريزي دقيق مي توان به ظرفيت هاي بالاتري در توليد مصالح ساختماني از طريق صادرات دست يافت.
وي از ابلاغ قراردادهاي جديد كار بر اساس مصوبه مجمع تشخيص مصلحت نظام خبر داد و گفت : فرم قراردادهاي جديد كار بزودي در سامانه اي الكترونيكي قرار مي گيرد و كارفرماياني كه بيش از يك ماه با كارگران قرارداد منعقد مي كنند بايد با تكميل اين فرم ها در سامانه ، شرايط فسخ و ميزان حقوق نيروي كار را مشخص كنند و اين فرم ها در 4 برگ در اختيار كارگر ،كارفرما تشكل كارگري مربوط و سازمان كار قرار مي گيرد .
دكتر جهرمي افزود : پس از ارايه فرم قرارداد به سازمان كار و امضاي طرفين قرارداد ، سازمان كار با درج كد اين فرم را وارد سيستم جامع بازا ركار مي كنند .
وي اجراي تنظيم قرار دادها بر اساس فرم جديد را به نفع كارگران و كارفرمايان دانست و خواستار همكاري آنان شد .
دكتر جهرمي همچنين از ارايه لايحه مشاغل خانگي به مجلس پيش از پايان سال خبر داد و افزود : به منظور ساماندهي مشاغل خانگي ، رسميت دادن به اين مشاغل و توسعه خوشه سازي در اين زمينه ، آدرس سامانه اي اعلام مي شود كه شاغلان اين بخش مي توانند اطلاعات مورد نياز را وارد سامانه كنند . وي اعطاي كارت كسب و كار مانند جواز كسب و حمايت از شاغلان را از مزاياي اين لايحه عنوان كرد./169/120

شنبه|ا|17|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن