تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806887502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسوولان امردر گيلان: مرغ به اندازه كافي هست، براي خريد عجله نكنيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مسوولان امردر گيلان: مرغ به اندازه كافي هست، براي خريد عجله نكنيد
رشت - در روزهاي اخير با نوسانات قيمت مرغ، نگراني ها از بابت ادامه روند افزايش قيمت اين ماده پروتئيني آن هم در آستانه ايام نوروز شدت گرفته است ولي مسوولان امر مي گويندمرغ به اندازه كافي هست، براي خريد عجله نكنيد .


به گزارش ايرنا، با توجه به نزديك شدن به ايام تعطيلات نوروز و افزايش تقاضا براي خريد اين ماده پروتيني هم سبب شده است تا اغلب مردم براي خريد مرغ و ذخيره سازي آن اقدام كنند.
قيمت هركيلوگرم مرغ تازه كه تا هفته گذشته در مغازه ها، بين دو هزار و 400 تا دو هزار و 500 تومان به فروش مي رسيد، امروز به دو هزار و 600 تا دو هزار و 700 تومان افزايش يافت.
اين نوسان قيمت درشرايطي روي مي دهد، كه مسوولان از كنترل قيمت كالا و روند رو به كاهش قيمت بسياري از اقلام درچند ماه گذشته خبر داده بودند.
البته معاون بهبود توليدات دامي جهاد كشاورزي گيلان معتقد است، مرغ گران نشده، بلكه به قيمت واقعي و كارشناسي شده اش نزديك شده است.
"مجيد غلامي" در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در اين خصوص، گفت: درحالي در ماه هاي گذشته گوشت مرغ به قيمت يك هزار و 900 تومان فروخته مي شد كه اين قيمت، 500 تومان كمتر از قيمت تمام شده و كارشناسي آن بود.
وي افزود: حتي زماني كه دولت قيمت مرغ را يك هزار و 705 تومان اعلام كرده بود، نرخ مرغ زنده در بازار به يك هزار و 100 تومان نيز به فروش مي رفت كه در واقع آن هم كمتر از نرخ كشتارگاهي آن بود.
وي دليل كاهش قيمت در آن زمان را بالابودن ميزان توليد مرغ، گرم بودن هوا، عدم جوجه ريزي در ساير استانها و به دنبال آن فشار وارده به گيلان براي افزايش توليد مرغ، عنوان كرد.
وي اظهارداشت: اينك كه بهاي هركيلو مرغ در بازار، دو هزار و 500 تومان است، در واقع گران نشده است بلكه نرخ آن براساس شرايط كارشناسي محاسبه شده است.
"غلامي" گفت: قيمت تمام شده يك كيلو مرغ در سالن مرغداري پارسال، يك هزار و 590 تومان بود كه امسال به يك هزار و560 تومان رسيده است.
وي ادامه داد: در اين مدت، مصرف كننده مرغ را بين يك هزار و 680 تا دوهزار و 650 تومان خريداري مي‌ كرد، كه امسال به يك هزار و 900 تا 2 هزار و 600 تومان رسيده است.
وي در همين خصوص اظهار داشت: بهاي تمام شده يك كيلوگرم مرغ براي مصرف كننده امسال به دليل خريد سويا و نهاده هاي دامي توسط شركت پشتيباني امور دام و ورود آن به بازار به دو هزار و 450 تومان رسيد كه پارسال، دو هزار و 500 تومان بود.
به گفته وي، قيمت يك كيلو دان هم با 30 تومان كاهش نسبت به پارسال به 469 تومان رسيد.
معاون بهبود توليدات دامي جهاد كشاورزي گيلان در ادامه اين گفت و گو، درمورد وضعيت توليد و تامين گوشت مرغ مورد نياز مردم، گفت: با جوجه ريزي، توليد و ذخيره سازي مناسب مرغ در ماه هاي گذشته، كمبودي به لحاظ تامين مرغ در استان وجود ندارد.
"غلامي" افزود: توليد گوشت مرغ در گيلان از 63 هزار به 67 هزار تن طي يكسال گذشته رسيد.
وي از افزايش 11 ميليون قطعه اي توليد جوجه در استان خبر داد و گفت: 140ميليون قطعه جوجه امسال در گيلان توليد شد.
وي افزود: در همين مدت ميزان جوجه ‌كشي هم با سه ميليون قطعه افزايش، به 42 ميليون قطعه رسيد.
"غلامي" خاطرنشان كرد: ميزان جوجه كشي در يك ماه گذشته، از سه ميليون و 900 هزار قطعه فراتر رفت كه اين ميزان توليد در گيلان، كم سابقه بوده است.
وي گفت: با اين تعداد جوجه هاي توليد شده، قابليت تامين شش هزار و 500 تن گوشت مرغ مورد نياز مردم وجود دارد، درحالي كه نياز ماهانه استان به گوشت مرغ، چهار هزار و500 تن است.
وي به مردم اطمينان داد مرغ مورد نياز آنان به اندازه كافي تامين شده است، بنابراين به اندازه نيازشان خريد كنند.
معاون بهبود توليدات دامي جهاد كشاورزي گيلان، با بيان اينكه همراهي مصرف كنندگان با توليد كنندگان، به نفع هر دو گروه خواهد بود، از مردم خواست تا براي خريد مرغ عجله نكنند.
وي اظهارداشت: گرچه به دليل مشكل نبود سردخانه در گيلان، امكان ذخيره سازي مرغ در استان وجود نداشت، اما با ذخيره سازي آن در سردخانه زنجان، مرغ به اندازه كافي وجود دارد.
"غلامي" گفت: ميزان مرغ ذخيره‌ سازي شده را سه هزار تن اعلام كرد كه درصورت نياز به بازار عرضه مي شود.
وي افزود: طبق نياز سنجي شهرستان‌ها پارسال،750 تن مرغ منجمد در استان توزيع شد.
وي در خصوص بهاي مرغ منجمد هم، گفت: با وجود اينكه اين مرغ ها كيلويي دوهزار و 650 تومان از توليد كنندگان خريداري شد، اما به منظور حمايت از مصرف كنندگان، به بهاي دوهزار و 200 تومان در بازار عرضه مي شوند.
وي در اشاره به زمان توزيع مرغ هاي منجمد، يادآورشد: تا زماني كه تناسب بين عرضه و تقاضا براي مرغ گرم در بازار وجود داشته باشد، مرغ هاي منجمد را وارد بازار نمي كنيم.
در راستاي تنظيم بازار، در نشست چند روز گذشته اين ستاد كه در استانداري گيلان برگزار شد ، مديران مربوطه پيشنهاد دادند تا درصورت نيازمرغ هاي منجمد، از20 اسفند ماه به بعد در استان توزيع شود.
همچنين با توجه به افزايش گرايش مردم به استفاده از گوشت گرم ، هماهنگي با شهرداري ها براي واگذاري غرفه به توليد كنندگان توانمند براي عرضه گوشت گرم فراهم شود.
معاون بهبود توليدات دامي جهاد كشاورزي گيلان درآن جلسه، همكاري نيروي انتظامي براي عرضه و تردد خودروهاي حامل گوشت مرغ هاي منجمد و نهاده هاي دامي در ايام نوروز، با توجه به اجراي طرح محدوديت هاي ترافيكي در استان را خواستار شد.
وي پيشنهاد داد تا به منظور كنترل و نظارت بيشتر بر عرضه و فروش مرغ، توزيع مرغ هاي منجمد فقط در فروشگاه هاي زنجيره اي و تعاوني هاي مصرف انجام شود.
همچنين دراين جلسه پيشنهاد داده شد تا با توجه به افزايش هزينه حمل گوشت ها از سردخانه هاي خارج از استان به گيلان،500 ريال به بهاي مرغ اضافه شود.
استاندار گيلان هم گفت: مديران ذيربط بايد با اطلاع رساني مناسب و اطمينان از وجود ذخيره كافي مرغ، مردم را از نگراني بيرون بياوريد.
وي از مديران جهاد كشاورزي و بازرگاني، در نشستي مشترك نسبت به تعيين قيمت مرغ ، اقدام كنند.
رييس سازمان بازرگاني گيلان هم براي توزيع مرغ در نمايشگاهاي عرضه مستقيم كالا آن هم در زمان پيشنهادي جهاد كشاورزي، اعلام آمادگي كرد.
"سياوش اميني" گفت: صنعت دام و طيور و توليد مرغ با كيفيت در استان مزيت مهمي براي استان محسوب مي شود كه مي توان با برنامه ريزي درست، بهره مندي بيشتر مردم از اين مزيت را فراهم كرد. ك/4
7289/ 1552/508

شنبه|ا|17|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن