تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ربا خوار از دنيا نرود، تا آن كه شيطان ديوانه اش كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815175583




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رونمايي از كتاب 14جلدي سيره سياسي امام خميني/1


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رونمايي از كتاب 14جلدي سيره سياسي امام خميني/1
خبرگزاري فارس: مديرمسئول موسسه فرهنگي هنري قدر ولايت گفت: اين مجموعه 14 جلدي 3 هزار و 132 صفحه تدوين شده كه سيره نظري و عملي امام در آن گنجانده شده و پس از هر فراز از بيانات حضرت امام راهبردهاي تصريحي تاكيد و استخراج شده است.


به گزارش خبرنگار كتاب و ادبيات خبرگزاري فارس‌، مراسم رونمايي از كتاب‌هاي «سيره سياسي حضرت امام خميني (ره)»، «شاخص‌هاي راه امام در وصيت‌نامه سياسي الهي حضرت امام (ره)» و «فتنه‌گران و جنگ نرم عليه انقلاب اسلامي در نگاه حضرت امام خميني(ره)» از سوي موسسه فرهنگي هنري قدر ولايت صبح امروز در سراي اهل قلم با حضور بهمن دري، معاون فرهنگي وزير ارشاد، علي شجاعي صائين مديرعامل خانه كتاب، محمد حسني مديرعامل بنياد ادبيات داستاني و احمد عطايي مدير مسئول اين موسسه برگزار شد.

اين آيين رونمايي به مانند اكثر برنامه‌هاي فرهنگي با 35 دقيقه تاخير آغاز شد. احمد عطايي مدير مسئول «موسسه فرهنگي هنري قدر ولايت» در اين مراسم ضمن اشاره به حماسه بزرگ 9 دي گفت: 9 دي حماسه‌اي است كه به قول رهبر انقلاب يوم‌الله و ماندگار در تاريخ ملت ايران شد.

*98 درصد حاضر در 9 دي 88 تداعي كننده آري‌گويان به جمهوري اسلامي در سال 58 بودند

به گفته وي، 98 درصد و اندي كه در سال 58 در آري گفتن به نظام جمهوري اسلامي به صحنه آمدند پس از 30 سال در 9 دي 88 اين 98 درصد مجددا به صحنه آمدند چرا كه اين هنر انقلاب حضرت امام و خلف صالح ايشان در پيشروي مسير انقلاب است كه حضور نسل سوم را در اين روز شاهد بوديم. اين به صحنه آمدن نسل سومي‌ها، شور، شعور، غيرت و حميت دفاع از ارزش‌هاي انقلاب را نشان داد.

عطايي ادامه داد: فتنه‌گران معتقد بودند در كف خيابان بايد به حساب نظام رسيد، اما خداوند قلب‌ها را گردانده و چيزي بيش از 5 ماه بعد در كف همين خيابان طومار فتنه‌گران پيچيده شد و در ادامه رهبر انقلاب فرمودند "دست خداوند در پس اين ماجرا بود".

وي درباره علت تدوين اين كتاب‌ها عنوان كرد: معيار شيعه در حق و باطل پس از پيامبر (ص) ولايت بود و رسول خدا تاكيد بسيار بر «ولايت» و «حادثه غدير» دارند چرا كه بايد مديريت جامعه در دست حق باشد.

* حضرت علي (ع) شاخص حق است

مديرمسئول موسسه فرهنگي هنري قدر ولايت ضمن اشاره به اينكه حق و باطل بايد از يكديگر متمايز باشند، خاطرنشان كرد: شاهد بوديم در زماني اين مهم رخ نداد چرا كه بسياري به سوي باطل حركت كردند تا منافع خود را محقق كنند؛ حضرت علي (ع) شاخص حق است هر كه با اوست حق و هر كه مقابلش ايستاد باطل است.

عطايي گفت: يك سوال بايد در ذهن ما باشد و آن اينكه چرا رهبر انقلاب پس از رحلت حضرت امام مكرر ياد امام، شخصيت ايشان و خط وي را مطرح مي‌كنند و چرا در چند سال اخير در 14 خرداد زمان رحلت ايشان هر سال به طور مبسوط در رابطه با شاخصه‌هاي مكتب سياسي امام سخن گفته و آنها را تبيين مي‌كنند پاسخ اين سوال انگيزه ورود ما به اين مبحث و كتاب‌ها است.
مديرمسئول موسسه فرهنگي هنري قدر ولايت تصريح كرد: راه، سخن و خود امام حق است. چرا كه ايشان قطب‌نماي انقلاب اسلامي هستند.

* معاندان مي‌خواهند امام را زير سوال برند و بگويند دوران امام به اتمام رسيده است

وي ضمن اشاره به نقشه‌هاي معاندان نظام براي دور كردن جوانان از صحنه اضافه كرد: به هر علت معاندان مي‌خواهند امام را زير سوال ببرند و بگويند دوران امام به اتمام رسيده و... اما ما مقابل آنها مي‌ايستيم و جواب اين مطالب ما را بر آن داشت تا حركت برحق امام را تبيين كنيم آن هم براساس حق و به نسل سوم تفسيرهاي صحيح و شاخصه‌هاي حق را ارائه دهيم تا معاندان نتوانند امام را به حاشيه برند چرا كه به سايه رفتن خط امام يعني مخدوش شدن ولايت.
عطايي در ادامه با تاكيد بر اينكه هدف ما تحقق مطالبات رهبري است، افزود: هدف ما انگشت اشاره‌ها و مطالبات رهبري است تا مستمرا روي آنها كار كرده و آنها را نشر دهيم.

به گفته وي براي اينكه نداي رهبر را لبيك گوييم و نسل‌هاي آينده را نسبت به مواضع امام آگاه كنيم طرح‌هايي آماده كرده و آنها را در اختيار پژوهشگران و نويسندگان قرار داديم يك سال زمان صرف شد تا اين مجلدات توليد شود.

* امام شاخص انقلاب است

وي ضمن اشاره به اينكه بايد در هنگام موضع‌گيري اصولي را رعايت كنيم، ابراز داشت: امام شاخص انقلاب است، پس بايد اصول وي را شناخته و بر طبق مواضع ايشان حركت كنيم؛ در اين 14 جلد اين مطالب ارائه مي‌شود تا افراد مواضع خود را براساس آن اتخاذ كنند.
مديرمسئول موسسه فرهنگي هنري قدر ولايت با اشاره به افرادي كه در جامعه مدعيان خط امام هستند اما مواضع آنها روشن نيست، گفت: افرادي در جامعه مدعيان خط امام به شكل راستين و دروغين هستند، در ابتداي انقلاب در زمان حضرت امام (ره) حزب توده مدعي خط امام شد كم نبودند، جناح‌هاي منحرف كه ادعاي خط امام داشتند، اما بايد مدعيان راستين و دروغين را از يكديگر تشخيص دهيم و چگونگي اين تشخيص بسيار مهم تلقي مي‌شوند.

* تبيين خط امام از سوي رهبر انقلاب سبب بصيرت افراد شد

عطايي درباره آثار رونمايي شده ابراز داشت: اين مجموعه تدوين شده در راستاي موارد ذكر شده كاربرد دارد كه در جامعه مواضع اشخاص را تشخيص دهيم.
وي ادامه داد: تبيين خط امام از سوي رهبر انقلاب سبب روشنگري شد و در 9 دي شاهد اين بصيرت‌افزايي بوديم اما براي اينكه دچار فراز و نشيب‌هايي كه حيثيت نظام را در جهان زير سوال مي‌برند، نباشيم بايد مواضع حق و امام را بشناسيم.
عطايي ادامه داد: مقام معظم رهبري همواره بر اصول انقلاب تاكيد دارند، اصل شناخت دشمنان و ضرورت مرزبندي از نكات مهم است.

* سيره نظري و عملي امام(ره) در 3132 صفحه

وي در ادامه با تاكيد بر اين مهم كه در هر جلد سعي شده بيانات و رهنمودها، خاطرات و مواضع امام بيان شود،‌ گفت: اين مجموعه 14 جلدي 3 هزار و 132 صفحه تدوين شده كه سيره نظري و عملي امام در آن گنجانده شده و پس از هر فراز از بيانات حضرت امام راهبردهاي تصريحي تاكيد و استخراج شده است، برداشت از آن فراز توسعه داده شده و نكات استنباطي استخراج شده است تا مخاطبان نكات مطرح شده در بيانات را متوجه شوند در اين مجموعه 14 جلدي يك هزار و 97 راهبرد از حضرت امام به همراه 577 نكته استنباطي آمده است.
وي به پايان كتاب اشاره و گفت:‌ در پايان كتاب هم جملات مهم و كليدي حضرت امام مرور مي‌شود و در اين بخش يك هزار و 73 جمله قصار در انتهاي كتاب آمده است.
عطايي ادامه داد: كتاب ديگر «فتنه‌گران و جنگ نرم عليه انقلاب اسلامي در نگاه حضرت امام خميني(ره)» است، كه در دو فصل به موضوع فتنه و مشتقات اين واژه پرداخته است. در اين بخش آمده 110 بار حضرت امام از كلمه فتنه و مشتقات آن استفاده كرده‌اند. 8 مورد پيش از انقلاب و 102 مورد پس از آن و اين نشان از هجمه‌هاي فتنه‌گران پس از نظام سازي امام دارد.

* كتاب «شاخصه‌هاي راه امام در وصيت‌نامه سياسي الهي حضرت امام خميني(ره)»

اين مقام‌مسئول اضافه كرد: كتاب ديگر «شاخصه‌هاي راه امام در وصيت‌نامه سياسي الهي حضرت امام خميني(ره)» است؛ 12 دفتر در اين كتاب باز شده كه در هر دفتر وظايف مختلف اقشار مردم بيان مي‌شود. در اين كتاب سعي شده از سخنان امام شاخصي گرفته شود و راهكارهايي كه اين شاخص‌ها را محقق مي‌كند باز هم از بيانات حضرت امام تبيين شده تا مجموعا 51 شاخص براي مخاطب ارائه شود كه در ادامه 137 راهكار فراروي خواننده قرار مي‌دهد.
انتهاي پيام/و

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 241]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن