تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803344168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرماندار ميانه: تقويت كتابخانه‌هاي عمومي ميانه در دستور كار قرار مي‌گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: فرماندار ميانه: تقويت كتابخانه‌هاي عمومي ميانه در دستور كار قرار مي‌گيرد
با وجود سالن هاي مدرن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ميانه و ساير سالن‌هاي ديگر ، بايد نسبت به توسعه و گسترش مخزن و قرائت‌خانه و تبديل وضعيت و كاربري آمفي تئاتر كتابخانه به كاربري كتابخانه‌اي، اقدام لازم صورت پذيرد.


ايلنا -آذربايجان شرقي: سومين جلسه انجمن كتابخانه‌هاي عمومي ميانه به صورت مشترك با انجمن هاي كتابخانه‌هاي عمومي بخش‌هاي تابعه و با حضور مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان و تمامي بخشداران و ساير اعضاء حقوقي و حقيقي انجمن‌ها در فرمانداري ميانه تشكيل شد.

به گزارش ايلنا از آذربايجان شرقي، فرماندار و رئيس انجمن كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان ميانه در اين جلسه خواسته‌هاي مركز شهرستان را در دو زمينه بهسازي وضعيت موجود كتابخانه و ايجاد امكانات بيشتر مطرح كرد و گفت: بعضي شهرستان‌ها نسبت به ايجاد كتابخانه مركزي ، زميني در اين رابطه تحويل و در اختيار استان قرار داده‌اند كه شهرستان ميانه نيز در اين خصوص اقداماتي انجام ، و قطعه زميني در شهرك انديشه ميانه در نظر گرفته كه اميد است با همكاري شهرداري ميانه در اسرع وقت نسبت به پيگيري مجدد اين مسئله و يا در نظر گرفتن زميني ديگر ،اين مشكل مرتفع و سهم شهرستان محفوظ بماند.

خلفاپور در ادامه خواستار تقويت كتابخانه‌هاي عمومي ميانه و هم وزن شدن با شهرستان‌هاي بزرگ استان و تبريز شد.

وي با اشاره به كمبود فضاي سالن مطالعه براي جمعيت صد هزار نفري شهرستان و ازدحام در سالن و تكميل ظرفيت مخزن كتاب و با وجود سالن اجتماعاتي تصريح كرد: با وجود سالن‌هاي مدرن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ميانه و ساير سالن‌هاي ديگر ، مي بايست با كمك اداره كل كتابحانه‌ها و امكانات شهرستان نسبت به توسعه و گسترش مخزن و قرائت‌خانه و تبديل وضعيت و كاربري آمفي‌تئاتر كتابخانه به كاربري كتابخانه‌اي اقدام لازم صورت پذيرد.

رنجبران از اعضاء منتخب انجمن ميانه نيز در اين نشست گفت: كتابخانه‌هاي ميانه با افزايش 40 درصدي منابع در طول 40سال و با توجه به سند چشم انداز و جايگاهي كه براي ما در نظر گرفته‌اند تا در زمره 16 كشور جهان قرار بگيريم، كار سختي را در پيش خواهيم داشت.

وي براي شهرستان ميانه در عرض 10 سال آينده و طبق سند چشم انداز، 4758 مترمربع فضا را مورد نياز دانسته و رسيدن به اين جايگاه را منوط به توجه بيشتر به لحاظ برنامه‌ريزي و هم به لحاظ موقعيت خاصي كه شهرستان ميانه دارد دانسته و با اشاره به مشكل فضا در كتابخانه‌هاي شماره 1 و 2 ميانه گفت: اميد است بتوانيم همسو با سند چشم انداز قدم‌هاي مثبتي در حل مسائل كتابخانه برداريم.

محسن عبداللهي، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و دبير انجمن كتابخانه‌هاي عمومي ميانه گفت: از آنجائيكه در قانون نهاد اعتبارات در نظر گرفته شده ،عمدتا نيم درصد شهرداري‌ها است و اين امر در سطح كشور عموما و به شكل كامل محقق نمي شود، لذا هر كجا كه بحث اعتبارات و هزينه باشد ، برنامه‌ها به صورت كج مدار پيش مي‌رود و بحث نيروي انساني و بحث تعميرات با مشكل مواجه مي شود ، به ويژه در كتابخانه مركزي ميانه كه عمري بيش از 30 سال دارد و عملا كلنگي است. با واقف بودن به تنگناهاي نهاد در بحث اعتبارات ، در نگاه به كتابخانه‌هاي هم شان ميانه ، به نظر مي رسد شهرستان‌هاي نزديك به مركز از توزيع امكانات خوبي برخوردارند، در اين ميان شهرستان ميانه به لحاظ زيربنا ، تعداد كتابخانه ، تعميرات و تجهيزات مشكل دارد ، گرچه انتظار نيست يك شبه اين مشكلات حل شود ، حداقل در بحث اعتبارات انتظار اين است كه طبيعتا شهرستاني كه بيشتر نياز دارد و با توجه به چشم انداز كه بايد به آن جايگاه برسد ، ضرورت دارد به شهرستان ميانه با آن ديد نگاه شود.

خدايي، مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان با اشاره به توفيق ديدار كتابداران و مسئولان كتابخانه‌هاي عمومي كشور با مقام معظم رهبري در اشاره به فرازهائي از فرمايشات ايشان گفت: كتاب هيچ وقت ارزش خود را از دست نخواهد داد و هيچ چيز جاي كتاب را نخواهد گرفت و بحث وسيع مطالعه كتاب و كتابخواني تنها از عهده يك ارگان خارج است و انتظار است تمامي ارگان‌ها خصوصاً صدا و سيما در امر تبليغ و اطلاع رساني همكاري نمايند.

خدايي افزود: رياست محترم جمهور، در شوراي عالي فرهنگ عمومي سند ملي نهضت مطالعه مفيد را تصويب و ابلاغ كردند كه در اين خصوص اين كميته در استان‌ها نيز با حضور 17 دستگاه به رياست استاندار و در شهرستان‌ها به رياست فرمانداران تشكيل مي شود تا با بهره مندي از همكاري و امكانات تمامي ارگان‌ها ، منويات مقام معظم رهبري اجرايي شود.

وي با تاكيد بر وضعيت كتابخانه‌هاي عمومي استان گفت: در شش ماهه اول سال‌جاري از تمامي كتابخانه‌هاي عمومي سطح استان با تيمي از كارشناسان ستادي اداره كل ،بازديدي انجام يافته و راهكارهاي لازم در خصوص بهبود وضعيت كتابخانه‌ها ارائه شده و اين نظارت به صورت مستمر ادامه دارد.

خدايي در رابطه با بحث توسعه و ايجاد كتابخانه‌ها با اشاره به برنامه افق 1404 و سفر رياست‌ جمهوري به استان گفت: بر اساس استاندارد نهاد، براي هر 25 هزار نفر يك باب كتابخانه استاندارد مد نظر است كه در دور سوم سفرهاي استاني رئيس جمهور، احداث 11 باب كتابخانه‌ عمومي استاندارد و نيز كتابخانه در روستاهاي پرجمعيت مصوب شد كه گامي در راستاي حصول به افق چشم انداز به شمار مي‌رود.

وي خاطرنشان كرد: در راستاي اجرايي شدن مصوبات سفر سوم، اغلب شهرستان‌ها زمين‌هاي مربوطه را به نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور تحويل داده‌اند، ليكن تاكنون شهرستان ميانه زمين را تحويل نداده است كه اميدواريم با تأكيدات ويژه فرماندار محترم و همكاري مسئولين ذيربط، در اسرع وقت اقدامات صورت پذيرد تا مدارك آن به معاونت برنامه‌ريزي استانداري و ارشاد اسلامي استان و نهاد تحويل شود تا پيگيري‌هاي لازم از سوي اين اداره كل انجام گيرد.

وي در پايان با بيان اينكه در رابطه با منابع كتاب و كتابخواني در سطح كشور ، استان آذربايجان‌شرقي با رتبه سوم به جايگاه خوبي دست يافته است گفت : در رابطه با امانت كتاب رتبه دوم و تعداد مراجعين رتبه اول را دارا هستيم و در زيربناي كتابخانه‌ها با اخذ رتبه چهارم ، از ميانگين كشوري بالا هستيم اما بايد تلاش كنيم به جايگاه واقعي خود برسيم.

در اين جلسه مقرر شد شهرداري ميانه طي يك هفته نسبت به تغيير كاربري زمين واقع در شهرك انديشه مجدداً پيگيري لازم را انجام و يا زميني ديگر جهت تحويل به نهاد كتابخانه‌هاي عمومي استان براي احداث كتابخانه استاندارد قرار دهد.

پايان پيام

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 211]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن