تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815326101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گردهمايي معاونين، مديران كل ستادي و استاني وزارت ورزش و جوانان حداد عادل: ورزش شاخص قدرت ملتها و انسجام و اتحاد ملي است


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری ورزش ایران: گردهمايي معاونين، مديران كل ستادي و استاني وزارت ورزش و جوانان حداد عادل: ورزش شاخص قدرت ملتها و انسجام و اتحاد ملي است


نماينده و عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر توسعه ورزش همگاني با هدف ارتقاسطح سلامتي، شادي و نشاط اجتماعي، از ورزش به عنوان شاخص قدرت ملتها و انسجام و اتحاد ملي نام برد.
به گزارش پايگاه خبري ورزش و جوانان، غلامعلي حداد عادل كه بعنوان ميهمان ويژه در نخستين همايش مشترك معاونان، مديران كل استانها و ستادي وزارت ورزش و جوانان حضور داشت، با ضروري خواندن ورزش براي افراد جامعه، تاثير اين پديده منحصر بفرد رااز دو بعد فردي و اجتماعي مورد بررسي قرار داد.
وي گفت: با توجه به گسترش زندگي شهرنشيني و صنعتي، ورزش در
ابعاد مختلف مورد توجه قرار گرفته كه در نگاه نخست ارتقا سطح سلامتي،ايجاد شادي و نشاط از تاثيرات مستقيم آن بر افراد است.
حدادعادل افزود:اين درحالي است كه بسياري از ورزش به عنوان يك تفريح سالم نام مي برند و دربرنامه ريزي ها از اين مقوله براي پركردن اوقات فراغت افراد جامعه به ويژه جوانان براي تخليه انرژي شان بهره مي گيرند.
نماينده مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد:درجامعه اي كه ورزش عمومي شود هزينه ي سنگين درمان بيماري هاي ناشي از بي تحركي حذف مي گردد.
وي به اهميت ورزش در بعد اجتماعي و بين المللي پرداخت و از آن بعنوان اسباب افتخار و اقتدار كشورها نام برد و اظهار داشت: ورزش در بعد اجتماعي و سياسي خاصيت همبستگي دارد و مردم را در قالب يك ملت منسجم و متحد مي سازد، از اين رو است كه ملت
ها قهرمانانشان را بدون توجه به قوميتها دوست دارند و به آنها عشق مي ورزند.
حداد عادل در ادامه براي ارتقاء سطح همبستگيهاي ملي، پرورش قهرمانان ملي را بطور بومي و محلي پيشنهاد كرد و از مسوولان حاضر خواست تا با شناسايي ظزفيتها و استعدادهاي ورزشي در هر استان يا شهرستان،آنها را پرورش داده و به سمت و سوي ورزش قهرماني سوق دهند تا حس غرور در ميان استانهاي مختلف افزايش پيدا كند.
وي تاكيد كرد: ورزش همگاني و ورزش قهرماني هر دو لازم و ملزوم يكديگرند، هرچند بر اين باوريم كه عمومي كردن ورزش به دليل ويژگي هايي كه دارد مي تواند نقش بسزايي بر افراد جامعه در
هر حوزه ايفا كند، با اين حال اما نبايد از شناسايي نخبگان ورزشي از دل ورزش همگاني غافل ماند.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در خصوص توسعه ورزش قهرماني، تعامل با آموزش و پرورش را مورد تاكيد قرار داد و گفت: هر آنچه كه در ورزش دانش آموزي بكاريد در ميادين بين المللي درو خواهيد كرد، بنابر اين براي رسيدن به اين مرحله بايد بعنوان متولي ورزش و جوانان از نظر علمي، زير ساختها و تخصص هاي ورزشي به كمك آموزش و پرورش برويد، دراين صورت است كه ورزش از حاشيه به بطن جامعه سوق داده مي شود.
وي گسترش ورزش اخلاقي را مورد توجه قرار داد و نگاه قهرماني صرف مبتني بر برد، باخت و كسب درآمد را آفت ورزش در دنياي امروز بويژه ورزش غرب عنوان كرد و افزود: ورزش در غرب به صورت لجام گسيخته به سمت سرمايه داري و درآمدزايي پيش مي رود كه درواقع اين نگرش ورزش رااز معنا و محتواي واقعي خود دور مي كند.
حداد عادل به ورزش ملي و سنتي ايران(ورزش باستاني)اشاره كرد و گفت: دراين ورزش برد و باخت معنا ندارد، بلكه هدف در اين رشته پرداختن به تمرينات ورزشي بااهداف عاليه اخلاقي با پيش زمينه ديني است .
وي افزود: اگر دينداري و تقواي حاكم بر ورزش ملي را به ساير محيطهاي ورزرشي تعميم دهيم علاوه برگسترش طهارت روح درجامعه، ورزش را نيز به اصل ذاتي خود سوق داده ايم.
نماينده مجلس شوراي اسلامي در پايان با تاكيد بر اينكه ورزش بدون توجه به دينداري آفت است، گفت: ورزشكار و هنرمند در مقايسه با ساير اقشار مردم بيشتر در معرض خطر هستند،بنابراين بيشتر از يك انسان معمولي در اجتماع نيازمند تزكيه نفس مي باشند.
شايان ذكر است همايش مشترك معاونان، مديران كل استانها و ستادي با وزير ورزش و جوانان از صبح روز گذشته در آكادمي ملي المپيك آغاز شده و تا عصر امروز ادامه دارد.

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری ورزش ایران]
[مشاهده در: www.peonews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 271]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن