تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815361762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پايگاه خبري تحليلي فرانسه‌زبان:واكنش البشير در اعلام جنگ با امپراتوري انگليس كاملا بجا و مقتضي است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: پايگاه خبري تحليلي فرانسه‌زبان:واكنش البشير در اعلام جنگ با امپراتوري انگليس كاملا بجا و مقتضي است
خبرگزاري فارس: يك پايگاه خبري تحليلي فرانسه‌زبان درباره واكنش رئيس‌جمهور سودان به صدور حكم بازداشتش از سوي دادگاه كيفري بين‌المللي اعلام كرد: موضع‌گيري "عمرالبشير " در اعلام جنگ با امپراتوري انگليس موضعي كاملا بجا و مناسب است.


به گزارش فارس، پايگاه خبري تحليلي فرانسه‌زبان "آلتراينفو " طي گزارشي اعلام كرد: موضع‌گيري "عمرالبشير " رئيس‌جمهور سودان مبني بر پاسخ تند و مقابله به مثل با امپراتوري انگليس و اقدامات استعماري آن در جهان كه در واكنش به صدور حكم بازداشت اين رئيس‌جمهور از سوي دادگاه كيفري بين‌المللي اتخاذ شده، موضعي كاملا بجا و مقتضي است.
دادگاه كيفري بين‌المللي روز چهارشنبه گذشته حكم بازداشت عمر البشير را به اتهام امري كه آن را جنايت جنگي در منطقه دارفور سودان مي‌خواند، صادر كرد.
رئيس‌جمهور سودان در جمع تظاهر‌كنندگاني كه براي ابراز حمايت از وي به خيابان‌هاي خارطوم ريخته بودند، بر مبارزه كشورش با استعمارگران انگليسي طي قرون 19 و 20 تأكيد كرد و يادآوردي كرد كه سوداني‌ها چگونه در سال 1885 با شكست و نابودي "چارلز گوردون پاشا " فرمانده ارتش انگليس، امپراتوري انگليس را بخاطر جرائم و جنايات آن عليه مردم چين و مردم ديگر كشورهاي آسيايي و آفريقايي مورد تنبيه و مجازات قرار دادند.
البشير همچنين ضمن اشاره به جنگ‌هاي متعدد پيش روي مردم سودان براي دفع حملات و تهاجمات انگليسي‌ها يادآور شد: گوردون پاشا از نظر شكنجه‌‌گر بودن و نسل‌كشي مردم آسيا در جهان معروف و شهره است. انگليسي‌ها هنوز از كشته شدن گوردون پاشا در خارطوم ناراحتند و به همين منظور تصميم گرفته‌اند مبارزات مسلحانه با سودان را آغاز كنند.
وي در ادامه خاطرنشان كرد، اقدام دادگاه كيفري بين‌المللي نيز ادامه سياست‌هاي انگليس است و آنها مي‌خواهند با اين كار مانع رشد اقتصادي آفريقا شوند و ثروت‌هاي طبيعي آن را چپاول كرده و به تارج ببرند.
رئيس‌جمهور سودان افزود: كسانيكه امروز به خود اجازه مي‌دهند آفريقا را مورد محاكمه قرار دهند همانهايي هستند كه جناياتي همچون به اسارت و بردگي گرفتن آفريقايي‌ها، حمله آمريكا به هيروشيما و ناگازاكي، جنگ ويتنام، حمله به افغانستان و عراق و حمله اسرائيل به لبنان و غزه را مرتكب شده‌اند.
انتهاي پيام/ر

يکشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن