تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815399690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با معرفي نفرات برتر؛دهمين جشنواره تئاتر فجر انقلاب بناب پايان يافت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: با معرفي نفرات برتر؛دهمين جشنواره تئاتر فجر انقلاب بناب پايان يافت
تبريز - خبرگزاري مهر: دهمين جشنواره تئاتر فجر انقلاب بناب با معرفي نفرات برتر به كار خود پايان داد.

به گزارش خبرنگار مهر در بناب، حبيب صدقي دبير اين جشنواره ظهر امروز در اين مراسم گفت: در جشنواره امسال 23 متن نمايشي به دبيرخانه جشنواره رسيده بود كه بعد از بازخواني متون توسط هيات داوران، 13 نمايش براي بازبيني آماده شدند و در نهايت 7 نمايش صحنه اي به مرحله نهايي دهمين جشنواره تئاتر فجر انقلاب بناب راه يافتند.

مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان بناب ادامه داد: قبل از برگزاري جشنواره هاي تئاتر، گروه نمايشي منسجم نبودند و تئاتر بناب در چند نفر خلاصه مي شد اما محصول 10 سال برگزاري جشنواره هاي تئاتر در اين منطقه پديدآمدن 44 گروه نمايشي و راهيابي به جشنواره هاي مختلف كشوري، استاني و بين المللي تئاتر فجر است.

صدقي تصريح كرد: چهار بازيگر زن قبل از جشنواره ها، هم اكنون به بيش از 100 نفر رسيده است .

وي با بيان اين كه هنرمندان بناب در طول 10 سال گذشته تعداد 145 مورد نمايش به اجرا گذاشته اند از همه كساني كه در جشنواره دهم تئاتر فجر انقلاب بناب تلاش نمودند تقدير و تشكر نمود.

احمداحمدي منش مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان آذربايجان شرقي نيز در اين مراسم ضمن تاكيد بر لزوم ثبت انجمن نمايش بناب گفت: تمامي انجمن ها بايد به ثبت برسد تا موانع قانوني برطرف شده و هويت پيدا كنند تا در آينده دچار مشكل نشوند.

وي با بيان اينكه امروز بعد از گذشت 30 سال از انقلاب اسلامي در عرصه هاي مختلف حرفي براي گفتن داريم، تصريح كرد: وضعيت 30 سال پيش كشور با اكنون به هيچ وجه قابل مقايسه نيست و به رغم تبلغات زهرآگيني كه عليه جمهوري اسلامي انجام مي شود، به بركت تلاش همه ملت ايران موفقيت هاي خوبي به دست آمده است.

احمدي منش اضافه كرد: انتظار از هنرمندان زياد است و همانطوري كه كشور از نظر دفاعي به استقلال رسيده است، بايد در بخش فرهنگ و هنر هم اين اتفاق بيفتد و متون نمايشي را بومي كنيم.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان آذربايجان شرقي با تشريح دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي در بخش فرهنگي عنوان كرد: قبل از انقلاب شهرستان هاي استان فاقد مجتمع فرهنگي و هنري بودند، اما اكنون به بركت انقلاب در تمام شهرستان هاي 19 گانه آذربايجان شرقي مجتمع فرهنگي وجود دارد و 9 كتابخانه عمومي قبل از پيروزي انقلاب به تعداد120 رسيده است و 4 هزار متر مربع فضاي فرهنگي و هنري اكنون بالغ بر 115 هزار متر مربع شده است كه 35 هزار متر مربع ديگر نيز در حال ساخت و ساز است.

احمدي منش در پايان از رشد 400 درصدي اعتبارات فرهنگي ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستانها خبر داد.

نماينده مردم بناب در مجلس هم طي سخناني با اشاره به دستور مقام معظم رهبري مبني بر بومي سازي علمي و لزوم رفع نيازهاي جامعه توسط دانشگاه ها گفت: اگر مشكلاتي در بخش هاي مختلف كشور داريم، علت آن عدم توجه به ريشه اين معضلات است.

ضياءالله اعزازي با بيان اين كه خوشبختانه نقشه جامع علمي كشور مسئله هنر و رشته هاي هنري را نيز مورد توجه قرار داده است، افزود: اين نقشه مراحل پاياني خود را در شوراي عالي انقلاب فرهنگي طي مي كند تا بر اساس فرهنگ ايراني و اسلامي عمل شود.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس هشتم اذعان داشت: هنرمند مي تواند مشكلات جامعه را نقادي كند و با زبان مردم به آنان بازگو كند.

در اين برنامه از هيئت داوران نهايي ادوار گذشته ده سال جشنواره تئاتر فجر انقلاب بناب، عوامل اجرايي دهمين جشنواره و كارگردانان اولين دهه تئاتر بناب با حضور مسئولين تقدير شد.

دهمين جشنواره تئاتر فجر انقلاب بناب از 12 تا 15 اسفندماه در سالن آمفي تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان بناب و با حضور هفت گروه نمايش صحنه اي برگزار شد.

شهرستان بناب با داشتن انجمن نمايشي فعال در سطح استان و كشور در 127 كيلومتري جنوب مركز استان آذربايجان شرقي واقع شده است.

يکشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن