تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815347395




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس دومين جشنواره «آخرين منجي»:دفاع از مواضع استعماري نوعي مبارزه با ظهور منجي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: رئيس دومين جشنواره «آخرين منجي»:دفاع از مواضع استعماري نوعي مبارزه با ظهور منجي است
گروه اجتماعي: «علي آقامحمدي» در مراسم اختتاميه دومين جشنواره بين‌المللي «آخرين منجي» در بخش «منجي‌گرايي، ولايت‌مداري و مقاومت اسلامي»، بر رسيدن به اين حقيقت كه دفاع از مواضع استعماري نوعي مبارزه با ظهور منجي است، تأكيد كرد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، «علي آقامحمدي» رئيس جشنواره «منجي‌گرايي، ولايت‌مداري و مقاومت اسلامي» شب گذشته 17 اسفندماه در مراسم اختتاميه اين همايش كه در سالن كوثر سازمان صدا و سيما برگزار شد، با اعلام اين مطلب گفت: ايده وحدت و حاكميت حق از زماني آغاز شد كه حضرت آدم(ع) هابيل را به منطقه ديگري تبعيد كرد و وي نيز بنيان‌گذار حكومتي غيرالهي و طاغوتي شد.

وي در ادامه افزود: قابيل نيز براي برقراري حكومت حق قصد مبارزه با برادرش را داشت كه حضرت آدم او را از تعجيل در اين اقدام بازداشت و ما شاهديم كه اين تقابل و مبارزه حق و باطل تاكنون نيز ادامه دارد و انشاءالله با وعده الهي به پيروزي حق بر كفر منتهي خواهد شد.

آقامحمدي با اشاره به برخورداري انسان از اختيار تصريح كرد: انسان مختار است همه آنچه را كه مي‌خواهد انجام دهد و با استفاده از امكانات موجود در طبيعت به مراد مادي و معنوي خويش دست پيدا كند لذا در اين صورت است كه حركت در مسير عدالت و اقامه حق امري خارق‌العاده است كه اين ويژگي را تنها در متقين مي‌توان يافت كه حاكمان واقعي زمان هستند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با استناد به اين سخن خود تصريح كرد: اين مسئله اين تفكر را كه همكاري با ظالمان ما را هميشه در اريكه قدرت نگه مي‌دارد، به‌طور كلي فسخ مي‌كند مثل تفكر انجمن حجتيه چرا كه آنان با ظلم مي‌سازند اما خود را منتظر مي‌نامند ما بايد به اين حقيقت برسيم كه دفاع از مواضع استعماري نوعي مبارزه با ظهور منجي است.

رئيس اين جشنواره پذيرش ولايت را از ديگر ملزومات منجي‌گرايي دانست و اظهار كرد: در روايات آمده است كه بدون ولايت، عملي پذيرفته نمي‌شود ولي عده‌اي آمدند اين ولايت را به محبت تعبير كنند اينان وارثان همان كساني هستند كه حكومت را از علي(ع) غصب كردند لذا اين افراد نيز از گروه منتظران خارج هستند چراكه ولايت واقعي مبارزه با باطل و كمك به استقرار عدل است.

رئيس دومين جشنواره بين‌المللي آخرين منجي با اشاره به برخي از باورهاي زمان موعود گفت: برخي مي‌پندارند با ظهور قائم آل محمد(عج) بساط فساد و گناه از بين مي‌رود اما طي تحقيقات و پژوهش‌ها مادامي كه انسان بر روي زمين حكومت و زندگي مي‌كند بروز گناه و خطا امري انكارناپذير است.

منجي‌گرايي و اميد از ديگر موضوعاتي بود كه مشاور رئيس سازمان صدا و سيما با اشاره به آن تصريح كرد: انسان مومن از منجي و ظهور آن هرگز نااميد نمي‌شود و تا برپايي عدالت واقعي و حاكميت كامل حق به مبارزه با كفر مي‌پردازد و هرگز اين ترديد را به خود راه نمي‌دهد كه شايد اين تلاش‌ها بيهوده و وجود منجي امري خيالي باشد.

وي با اشاره به اين مطلب كه در مواقع امتحان بسياري از منتظران از اين آزمون سربلند بيرون نمي‌آيند، اظهار كرد: بسياري از ما خود را منتظر موعود مي‌دانيم و بر اين عقيده‌ايم كه قادر به صرف همه امكانات مادي و معنوي خود در اين راه هستيم اما موضوع قابل تأمل كه در روايات و احاديث به آن اشاره شده اين است كه بيشتر ما ظهور منجي را عاملي براي رهايي از مشكلات مي‌دانيم و فقط با اين مسئله سعي در رفع معضلات خود داريم و در عمل كاري براي ظهور آن حضرت انجام نمي‌دهيم.

آقامحمدي درباره غفلت مردم از امام زمان(عج) افزود: برقراري عدالت و اعطاي حقوق از دست رفته ستمديدگان به آنها از جمله رهاوردهاي ظهور منجي است لذا حضور در اين دوره امري سخت و دشوار است كه بخشي از آن در مقاومت حزب‌الله لبنان و حماس مشاهده شد چرا كه آنان با تمام نيروي خود در مقابل كفر ايستاده و درصدد برقراري حكومت حق هستند.

وي كمال را از ديگر ويژگي‌هاي منتظران واقعي دانست و تصريح كرد: منتظر واقعي كسي است كه از انفعال و جمود گريزان است و با اين شور و پويايي شرايطي را فراهم مي‌كند كه همه قدرت‌هاي كفر در نظر او حقير و كوچك و قابل سقوط هستند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان سخنان خود افرادي همچون امام راحل و سيد حسن نصرالله را از جمله شاگردان آن حضرت ناميد و تصريح كرد: دشمنان قصد داشتند با ايجاد تفرقه بين شيعه و سني وحدت مسلمانان را مخدوش و از اين راه به درون آنان نفوذ كنند اما همه شاهديم كه در حال حاضر نه تنها اين مسئله محقق نشده است بلكه كشورهاي اسلامي توانسته‌اند قدرت خود را به معاندان نشان دهند.

يکشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن