تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815071020




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير كار عنوان كرد: آموزش كسب و كار و كارآفريني 300 هزار فارغ التحصيل از ابتداي دولت نهم


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: وزير كار عنوان كرد: آموزش كسب و كار و كارآفريني 300 هزار فارغ التحصيل از ابتداي دولت نهم


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: وزير كار با تاكيد بر اينكه وزارت كار دولت نهم از ابتدا سعي داشت كه به كارآفريني بيشتر بپردازد، گفت: دولت نهم كوشيده علاوه بر اين آموزش‌هاي كسب و كار را نيز مدنظر قرار دهد كه تاكنون 300 هزار فارغ التحصيل را آموزش كسب و كار و كارآفريني داده‌ايم.

به گزارش روز يكشنبه خبرنگار كار و اشتغال باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" ، سيد محمد جهرمي در حاشيه جشنواره ملي كارآفرينان برتر استان تهران از برگزاري جلسه شوراي عالي كار براي تعيين مزد سال آينده كارگران در دوشنبه هفته جاري و اختصاص 200 ميليارد تومان اعتبار براي كارآفريني در كشور خبر داد.
وي در مورد جلسات شوراي عالي كار براي تعيين حداقل مزد سال آينده كارگران از برگزاري جلسه اين شورا در دوشنبه هفته جاري خبر داد و افزود: افزايش مزد كارگران حدود تورم اعلام شده از طرف بانك مركزي خواهد بود و فكر مي‌كنم اين رقم بتواند تورم را پوشش دهد.
وي همچنين در مورد كارآفرينان گفت: ما براي كارآفريناني كه نياز به سرمايه دارند بدون وثيقه منابعي را از اعتبارات خودمان از طريق صندوق مهررضا(ع) و بانك رفاه به آنها واگذار مي‌كنيم.
وي ادامه داد: اين منابعي كه براي امسال و سال گذشته منظور شده است مجموع آن بيش از 60 ميليارد تومان است كه با كمك بانك‌ها به رقم حدود 200 ميليارد تومان افزايش مي‌يابد و بخش اعظمي از نيازهاي امروز را پاسخ خواهد داد.
جهرمي با اين وجود اظهار اميدواري كرد كه براي آينده منابع بيشتري در زمينه كارآفريني تجهيز شود،همچنين افزود ريسك كارآفرينان را نيز با تجهيز منابع پذيرفته‌ايم كه با اين اعتبار طرح‌هاي كارآفرينان را بدون وثيقه مي‌توانند بپذيرند.
جهرمي خبر از اين داد كه آيين‌نامه مشاوره كارآفريني در دولت تصويب شده و درآينده نزديك اين موضوع ابلاغ خواهد شد و يادآور شد براي سال آينده نيز همين برنامه‌ها و جشنواره‌ها را دنبال خواهيم كرد.
جهرمي همچنين در چهارمين جشنواره ملي كارآفرينان برتر استان تهران مشكلات در زمينه كارآفريني را مربوط به بخش منابع بانكي، قوانين و مقررات و پذيرش ريسك آنها در سيستم بيمه و اعتبارات دولتي دانست و عنوان كرد كه طبق بررسي‌ها بسياري از كارآفرينان با كارگري شروع كردند.
وي با اشاره به اهميت كارآفريني، كارآفريني را يك پديده جديد در دنيا دانست و گفت: هر انساني كه سه مولفه دانش فرصت شناسي و فرصت سازي و استفاده صحيح از آن به اضافه مهارت مديريت و خلق نوآوري همراه با انگيزه داشته باشد حتما به سمت كارآفريني خواهد رفت.
وي اضافه كرد: جامعه و محيط افراد و در كل دولت‌ها در ايجاد انگيزه در منابع انساني تاثير بسياري دارند.
جهرمي با بيان اينكه پيشرفت‌هاي اخير كشور نيز مربوط به اين سه مقوله بوده است افزود: بعضي از مجموعه‌ها و دولت‌ها بستري براي توانمندسازي افراد فراهم مي‌كنند و از سوي ديگر بعضي از مجموعه‌ها و دولت‌ها اين بستر را مي‌كشند كه اگر مي‌خواهيم به رشد برسيم بايد به بستر كارآفريني توجه كنيم.
وي ادامه داد: اكنون سه دهه است كه رشد در ايران به وجود آمده و از طريق همين خلاقيت و نوآوري ماهواره اميد نيز به فضا پرتاب شده است.
وزير كار با بيان اينكه هر مسوول بلندبالايي پيشرفت و رشد را در كارآفريني و خلاقيت بايد ببيند اظهار كرد: در دنيا روي منابع انساني و اهليت و خلاقيت افراد بيش از همه موضوعات فكر مي‌كنند و اعتبارسنجي افراد بعضي‌ها روي ثروتشان و بعضي‌هاي ديگر هم روي فكرشان است.
وي با تاكيد بر اينكه بر اين اساس نظام آموزشي كشورمان نيز بايد تغيير كند، اذعان كرد: در دانشگاه‌ها روي محفوظات خيلي كار مي‌كنيم و دانشجويان نيز روي محفوظات كوتاه مدت نه بلندمدت خود برنامه‌ريزي‌هايي انجام مي‌دهند كه اين به دليل زياد بودن حجم محفوظات است و متاسفانه روي مهارت هم كار نمي‌كنيم.
جهرمي تصريح كرد: بخش مهارتي است كه براي فارغ التحصيلان مي‌ماند و به همين دليل بايد به سمت علمي كاربردي برويم.
به گفته وي ، با بررسي‌هاي صورت گرفته بسياري از كارآفرينان با كارگري شروع كردند و در اين گونه جشنواره‌ها بيش از تقدير از كارآفرينان بايد از آنها الگوبرداري كرد.
وي در ادامه با برشمردن موانع موجود در كارآفريني عنوان كرد: ما در بخش منابع بانكي، قوانين ومقررات و پذيرش بخشي از ريسك كارآفرينان در سيستم بيمه و اعتبارات دولتي مشكلاتي داريم.
جهرمي در پايان متذكر شد: بايد دست كارآفرينان را از ايده و ايده‌پردازي و استفاده صحيح از ايده‌ها و به ظهور رساندن آنها گرفته تا آنها درگير بخش منابع بانكي نشوند و منابعي را براي ريسك آنها در نظر بگيريم كه خوشبختانه وزارت كار هم براي اين كار منابعي را در نظر گرفته بود./146/120

يکشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 238]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن