تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806676789




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير مسئول وقت هفته‌نامه ايران جوان در دادگاه:خوشحالم كه دادگاه مطبوعات با هيئت منصفه به پرونده‌ام رسيدگي مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير مسئول وقت هفته‌نامه ايران جوان در دادگاه:خوشحالم كه دادگاه مطبوعات با هيئت منصفه به پرونده‌ام رسيدگي مي‌كند
خبرگزاري فارس: مدير مسئول وقت هفته‌نامه ايران جوان در آخرين دفاعيات خود گفت:‌ خوشحالم كه در نظامي زندگي مي‌كنيم كه وقتي اختلافي نيز وجود دارد تفنگ و نيروي نظامي تعيين كننده نيست بلكه دادگاه و هيئت منصفه است.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، دادگاه رسيدگي به اتهامات مطبوعاتي مديران مسئول وقت هفته‌نامه ايران جوان فريدون وردي‌نژاد و بهروز بهزادي امروز به تصدي قاضي حسينيان‌ با حضور هيئت منصفه دادگاه مطبوعات به صورت علني در شعبه 1083 دادگاه عمومي استان تهران برگزار شد.
بر اساس اين گزارش، شاكيان اين پرونده دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر، نماينده مدعي‌العموم و معاون وقت رئيس كل دادگستري استان تهران، ناحيه مقاومت بسيج سپاه محلات‌، قربان حسين مظفري، شعبانعلي اسلامي و جلال ريخته‌گر و چند شاكي خصوصي ديگر بودند.
اين هفته‌نامه به دستور سرپرست دادسراي كاركنان دولت و رسانه به دليل نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي توقيف شده بود.
در ابتداي جلسه نماينده مدعي‌العموم متن كيفرخواست را به اين شرح قرائت كرد: به موجب بند 2 ماده 6 قانون مطبوعات مسئولان نشريه موظف شدند از ارائه هرگونه اقدامي در جهت اشاعه فحشا و منكرات و انتشار عكس و تصاوير و مطالب خلاف عفت عمومي خودداري كنند كه متاسفانه اين مهم مورد توجه مدير هفته‌نامه واقع نشده و علي‌رغم تأكيدات قانون‌گذار در شماره‌هاي متعدد نشريه مبادرت به درج مطالب و انجام مصاحبه‌هايي كرده است كه از مصاديق اشاعه فساد و منكرات در جامعه بوده و در نتيجه موجب جريحه‌دار شدن عفت عمومي و اخلاق در جامعه اسلامي شده است.
وردي‌نژاد مدير‌مسئول اسبق هفته‌نامه ايران جوان كه از شماره 1 تا 125 يعني تاريخ 12/10/78 مدير مسئول اين نشريه بوده است، در دفاع از اتهامات خود كه اشاعه فحشا و ترويج فرهنگ مبتذل غربي، ترويج ابتذال و اباحه‌گري، تبليغ گروه‌هاي غير‌قانوني، استفاده ابزاري از تصاوير زنان، نشر مطالب و تصاوير خلاف عفت عمومي، نشر اكاذيب و افترا عليه نيروهاي انقلاب، اشاعه فرهنگ بي‌بند و باري غرب، نشر اكاذيب به قصد تشويق اذهان عمومي و افترا به نشر اكاذيب است‌، گفت: خيلي متأسفم كه بعد از 10 سال بايد در اين جايگاه بايستم و با اين اتهامات كه نسبت به نشريه‌اي كه در يك مؤسسه دولتي منتشر مي‌شده است مطرح شده به عنوان كسي كه جايگاهش معاون وزير ارشاد بوده است به اتهام ناامن كردن فضاي عمومي محاكمه شوم ولي به هر حال روند زندگي همين است و دادگاه نيز با حضور هيئت منصفه برگزار شده است.
وي افزود: تصورم اين بود كه به علت حاضر نشدن شاكيان و همچنين گذشت‌ 10 سال اين پرونده از رسيدگي ساقط شده باشد.
وردي‌نژاد ادامه داد: لايحه دفاعيه ما براي هئيت منصفه روي پيك گذاشته نشده است و مطالبي كه 10 سال پيش در اين لايحه به عنوان دفاع درج شده بود در اختيار آنان قرار نگرفته است. اگر اين پيك در اختيار اعضا گذاشته مي‌شد بنده راحت‌تر مي‌توانستم صحبت كنم.
وي اضافه كرد: واقعا مشكل است بعد از 10 سال درباره اتهامات اين نشريه كه همه مسئولان مؤسسه آن تغيير كرده‌اند، صحبت كنم. به هر حال اين نشريه در مدت انتشار ارتباط مناسبي را با جوانان برقرار كرده بود و در آن مقطع پربيننده‌ترين نشريه بود.
وردي‌نژاد ادامه داد: اشكالي ندارد كه ما محاكمه مي‌شويم آيا در اين 10 سال كه مجله بسته بود وضعيت جوانان بهتر شد آيا ديگر كسي مسائلي را كه ما در هفته‌نامه‌مان مطرح مي‌كرديم مطرح نكرد.
وي تصريح كرد:‌ مي‌توانيد بررسي كنيد 12 روز بعد از چاپ گزارش ايران جوان درباره نامناسب بودن فضاي پارك لاله، نيروي انتظامي اين پارك را پاك‌سازي كرد. همچنين در كنار گزارشي كه درباره موسيقي در نشريه ايران جوان درج شده بود و مورد اتهام است در شماره بعد نظرات حضرت امام خميني و آقاي جنتي نيز چاپ شده بود.
وردي‌نژاد همچنين به چاپ مصاحبه گلشيري در شماره 84 اين هفته نامه اشاره كرد و گفت: در كجا گفته شده است كه نمي‌توان‌ با وي مصاحبه كرد‌.
وي افزود: فضاي 10 سال پيش را تصور كنيد اين اتهامات با آن فضا قابل فهم است. مثلاً گزارش خاك سفيد تهرانپارس كه در نشريه منعكس شده بود و از موارد اتهام است درباره فضاي نامناسب اين منطقه در آن دوران است كه گزارش مؤثري نيز بود.
وردي‌نژاد اضافه كرد: درباره اتهام چينش سياسي‌ در مجله نيز كه از سوي سپاه مطرح شده است بايد بگويم ايران جوان اصلاً سياسي نبوده بلكه هفته‌نامه‌اي اجتماعي براي جوانان است و اين‌ اتهامات برداشت‌هاي سليقه‌اي بررسي كننده ستاد احيا امر به معروف و نهي از منكر است كه آن‌ها را رد مي‌كنم زيرا برداشت سليقه‌اي است.
وي ادامه داد: درباره شكايت بسيج محلات نيز بايد بگويم شكايت نيروي مقاومت نه از هفته نامه ايران جوان و نه از بنده است بلكه از نويسندگان مطلب شكايت شده است.
وردي‌نژاد خاطرنشان كرد: با توجه به خدمات زيادي كه هفته‌نامه ايران جوان در سال‌هاي انتشار داشته است و همچنين گزارش‌هاي متعدد تأثيرگذار و حركت‌هاي مثبت اخلاقي و اجتماعي اين نشريه،‌ ‌تقاضاي تبرعه و رد موارد اتهامي را دارم.
وي در آخرين دفاع خود گفت: علي‌رغم اين‌كه ميل باطني‌ام نبود كه به عنوان متهم بعد از 30 سال كار در اين جايگاه قرار بگيريم در دادگاه حاضر شدم و خوشحالم كه در نظامي زندگي مي‌كنيم كه وقتي اختلافي نيز وجود دارد تفنگ و نيروي انتظامي تعيين كننده نيست بلكه دادگاه و هيئت منصفه است؛ تقاضا مي‌كنم با نگاه جامع مثل گذشته اين پرونده را بررسي كنيد و هر چه حكم كنيد براي ما محترم است‌.
در ادامه اين دادگاه بهزادي نيز كه از‌ تاريخ 12/10/87 مسئوليت اين هفته‌نامه را برعهده داشته است در دفاع از اتهامات خود كه نشر مطالب خلاف عفت عمومي و اشاعه منكرات‌، درج تصاوير خلاف عفت عمومي، ترويج موسيقي مبتذل، درج مطالبي درباره ازدواج موقت و مقايسه آن با بي‌بند و باري و نشر اكاذيب بود، گفت: بايد يادآور شوم كه بنده هيچ‌وقت مقام دولتي نداشته‌ام و از زمان شروع به كار درآمدم از روزنامه‌نگاري بوده است و در روزنامه‌ها در سمت دبير و سردبير مشغول به كار بوده‌ام؛ بنده كاملاً روزي را كه آقاي وردي‌نژاد به عنوان مدير‌عامل خبرگزاري ايرنا و مدير مسئول مؤسسه فرهنگي مطبوعاتي ايران از من درخواست كردند تا مسئوليت اين هفته‌نامه را به عهده بگيرم به ياد دارم و امروز واقعا تعجب مي‌كنم كه متهم شدم و بايد جواب بدهم.
وردي‌نژاد آن روز به من گفت اين جا يك كشور اسلامي است و بايد شرايط ديني را در نشريه رعايت كنيد، كشور هم‌اكنون مورد هجوم فرهنگي است و مملكت بايد در مقابل هجوم فرهنگي بايستد. سعي كنيد جوانان را به سمت هفته‌نامه جذب كنيد و به نوعي آن‌ها را كه تحت‌تأثير هجوم بيگانه هستند به سمت سنت‌هايمان سوق دهيد.
وي ادامه داد: بنده وقتي ديدم كه آقاي وردي‌نژاد با آن همه محبوبيت محاكمه مي‌شود گفتم تكليف من روشن است.
بهزادي افزود: كاري كه ما كرديم اين بود كه بتوانيم جوانان را در مقابل هجوم فرهنگي بيگانه كه آن زمان آغاز شده بود حفظ كنيم اين هجوم هم‌اكنون به اوج رسيده‌ است و تمام تلاش‌ ما بر اين بود كه به نوعي جوانان را به اين نشريه جلب كنيم و آن‌ها را با سنت‌هاي ديني آشتي دهيم.
وي تأكيد كرد:‌ روند ايران جوان از آغاز اين چنين بوده است. در‌باره شكايتي نيز كه از سوي مدعي‌العموم مطرح شده، برداشتم اين است كه در فضاي حدود‌ 11 سال پيش مملكت كه فضاي آن زمان با امروز قابل مقايسه نيست مطالبي كه آن روز نوشته شده براي جذب جوانان سدي در برابر تهاجم فرهنگي بوده است.
بهزادي تصريح كرد: اگر كسي دوره ايران جوان را داشته باشد و مطالعه كند متوجه مي‌شود كه هم‌اكنون چه اتفاقي در كشور افتاده است و متأسفم كه امروز محاكمه مي‌شويم.
وي اضافه كرد: حدود‌ 40 سال است كه در اين مملكت روزنامه‌نگاري مي‌كنم نه تنها اتهاماتي كه به من وارد شده انجام نداده‌ام بلكه در دوراني كه در ايران جوان بوده‌ام با قصد خدمت به جوانان زير نظر آقاي وردي‌نژاد نشريه را منتشر كردم و به هيچ وجه انتظار اين محاكمه را نداشتم.
بهزادي ادامه داد: خواهش مي‌كنم اعضاي هيئت منصفه مطبوعات تمام گزارش‌هاي منتشر شده در ايران جوان را كه مورد اتهام است به طور كامل بخوانند زيرا نتيجه‌گيري اين گزارش‌ها مهم است و نتيجه است كه بر مخاطبان تأثير مي‌گذارد.
وي افزود: با ضرس قاطع مي‌گويم تمام گزارش‌هاي مورد اتهام و نتيجه‌گيري آن‌ها براي اين بوده كه از رفتن جوانان به سوي تهاجم فرهنگي جلوگيري كنيم و آن‌ها را به سمت سنت‌هاي خودمان سوق دهيم؛ حال در برخي موارد اختلاف سليقه‌هايي وجود دارد اما هيچ قصد خاصي به‌ جز خدمت به مردم در درج مطالب نشريه نبوده است.
بهزادي در آخرين دفاع خود گفت: در هر كاري امكان خطا غير‌عمد مي‌رود. من هم ادعا نمي‌كنم آدمي خالي از خطا هستم شايد من هم در درج اين مطالب خطايي كرده باشم به هر حال آن را غير عمد مي‌دانم و قصدي به جز خدمت نداشته‌ام.
حسينيان در پايان ضمن اعلام ختم جلسه گفت: شكايت نيروي مقاومت بسيج از نويسندگان مطلب بوده است و متوجه مدير‌مسئول نيست.
انتهاي پيام/

يکشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 247]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن