تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آدمى با نيّت خوب و خوش اخلاقى به تمام آن چه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيت محي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815432729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انجمن سينماي جوانان سودان راه اندازي شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: انجمن سينماي جوانان سودان راه اندازي شد
با حضور هياتي مركب از ناصر باكيده مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران ، اسدا... اعلايي عضو هيات مديره سينماي جوان و ابراهيم تجدد عليزاده كارشناس ارشد سينماي جوان، انجمن سينماي جوانان سودان با الگوبرداري از سازمان تشكيلاتي انجمن سينماي جوانان ايران راه اندازي شد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي انجمن سينمايي جوانان ايران، اين مركز كه در خارطوم ايجاد شده است در راستاي سياست توسعه دامنه مناسبات هنرمندان و فيلمسازان كشورهاي مسلمان و در جهت گسترش فعاليت هاي برون مرزي و انتقال دستاوردها و تجربه هاي قابل توجه سينماي كوتاه ايران و الگوي آموزشي، توليدي و جشنواره اي انجمن سينماي جوانان ايران به ساير كشورهاي مسلمان صورت گرفت.

انجمن سينماي جوانان ايران با همكاري اتحاديه فيلمسازان كوتاه كشورهاي مسلمان تلاش مي كند تا با ارايه الگوي انجمن و ايجاد مراكزي مشابه در ساير كشورها در جهت ارتقا و بالندگي سينماي كوتاه كشورهاي اسلامي گام بردارد. ايجاد اين مركز سينماي جوان با همكاري رايزني فرهنگي ايران در خارطوم و وزارت فرهنگ، جوانان و ورزش سودان صورت گرفته است.

ناصر باكيده مدير عامل انجمن سينماي جوانان ايران در مراسم راه اندازي سينماي جوان سودان با تشريح جايگاه انجمن سينماي جوانان در ايران گفت: انجمن سينماي جوانان ايران به عنوان يكي از زير مجموعه هاي معاونت سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است كه به عنوان يكي از مهمترين و معتبرترين توليد كنندگان فيلم كوتاه در ايران با بيش از 20 سال سابقه در زمينه هاي آموزشي، توليد و عرضه فيلم هاي كوتاه پيشرو بوده است.

وي ادامه داد : اين مركز با برخورداري از 59 دفتر در تمامي استانها و شهرهاي بزرگ كشور سالانه حدود 6 هزار دانشجو در رشته هاي فيلمسازي و عكاسي تربيت مي كند و حدود 1000 فيلم كوتاه با موضوعات مستند، داستاني، پويانمايي و تجربي توليد مي نمايد.

مدير عامل انجمن سينماي جوانان ايران با بيان اينكه توليدات انجمن سينماي جوانان ايران همه ساله در جشنواره ها و بازارهاي داخلي و خارجي شركت مي كنند، خاطرنشان ساخت: بسياري از فيلم هاي كوتاه ايران در جشنواره هاي معتبر بين المللي مانند تامپره، پوسان، منچستر، كلرمون فراند، اوبرهاوزن، هامبورگ، تسالوونيكي، دراما، سينما ژو، كراكوا و جشنواره ملل راه يافته اند و موفق به كسب جوايز ارزشمندي نيز شده اند.

وي اضافه كرد: انجمن سينماي جوانان ايران از سال 1990 تنها نماينده رسمي ايران در اتحاديه بين المللي فيلم كوتاه يونيكا و از سال 2000 در كنفرانس بين المللي فيلم كوتاه عضويت داشته است و سالانه علاوه بر برگزاري جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران به عنوان يكي از معتبرترين جشنواره هاي فيلم كوتاه در جهان، بنا بر ضرورت توجه به استعدادهاي جوانان و ظرفيت هاي فرهنگي، هنري و بومي ايران و به منظور انسجام و نظام بخشيدن به روند توليد و عرضه فيلم كوتاه در كشور، دهها هفته فيلم، عكس و جشنواره هاي موضوعي برگزار مي كند.

دبير كل اتحاديه فيلمسازان كوتاه كشورهاي مسلمان اظهار اميدواري كرد: ايجاد انجمن سينماي جوانان سودان به عنوان طليعه حركت هاي جدي تر در عرصه سينما و فيلم كوتاه، افق هاي تازه اي پيش روي هنر دوستان و سينماگران سوداني ايجاد نمايد./ش

يکشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 249]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن