تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815085033




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پوتين در پيام سال نو ميلادي: كمي ناآرامي، هزينه ناگزير دموكراسي است - دستگيري 60 معترض ضد پوتين در مسكو


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: پوتين در پيام سال نو ميلادي: كمي ناآرامي، هزينه ناگزير دموكراسي است - دستگيري 60 معترض ضد پوتين در مسكو


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي

پليس روسيه حدود 60 تن از معترضان ضد دولتي را در مسكو بازداشت كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بازداشت معترضان روس، ساعاتي پس از آن انجام شد كه ولاديمير پوتين، نخست وزير روسيه در نطق تلويزيوني خود به مناسبت آغاز سال نو ميلادي، پيام آشتي جويانه‌اي خطاب به معترضان ارسال كرد.

شاهدان به خبرگزاري رويترز گفتند كه پليس معترضاني كه شعار "پوتين بايد برود" و "زندانيان سياسي آزاد بايد گردند" سردادند، بازداشت كرده است.

بنا به اعلام پليس حدود 200 معترض در اين تظاهرات حضور داشتند كه حدود 60 تن از آنان بازداشت شدند.

پس انتخابات پارلماني چهارم دسامبر كه با انتقاد معترضان و ناظران بين‌المللي مواجه شد، چندين تظاهرات گسترده كه از زمان فروپاشي شوروي سابق بي‌نظير بوده، برگزار شد. به رغم تمام تنش‌هاي موجود پوتين انتظار دارد كه در انتخابات رياست جمهوري مارس 2012 بار ديگر به كرملين راه يابد و سكان هدايت روسيه را به دست بگيرد.

پوتين در اظهارات تلويزيوني خود گفت: اول از همه براي تمام شهروندان روس، آزادي جناح‌هاي سياسي آنها را آرزومندم. براي تمام حاميان جناح‌هاي چپ، راست و يا هر جناح ديگر شادي و سعادت مي‌خواهم.

به رغم اينكه پوتين در برابر تنش‌هاي سياسي در اين سخنراني انعطاف نشان داد اما در ادامه گفت: اعتراض‌هاي ايجاد شده هزينه‌هاي ناگزيري است كه بايد براي دموكراسي پرداخت.

نخست وزير روسيه در ادامه تصريح كرد: در چنين زماني سياستمداران همواره تلاش دارند تا احساسات راي‌دهندگان را تحريك كنند اما تمامي اين‌ها هزينه‌هاي ناگزير دموكراسي است و هيچ چيز غيرعادي در اينجا رخ نداده است.

پليس و ساير نيروهاي امنيتي در زمان تظاهرات معترضان در ميدان اصلي مسكو مستقر شده بودند. معترضان نيز توسط جنبش "استراتژي 31 " سازماندهي شده بودند.

روز شنبه، تجمع اعتراض‌آميز ديگري نيز در سن‌پترزبورگ با حضور حدود 100 تن انجام شد و پليس حدود 10 تن از آنان را بازداشت كرد.

انتهاي پيام

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن