تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815572485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير صنعت و تجارت: كالاي فاقد كد رهگيري از اول بهمن ماه قاچاق محسوب مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: وزير صنعت و تجارت: كالاي فاقد كد رهگيري از اول بهمن ماه قاچاق محسوب مي شود
وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: كالاهاي فاقد كد دو بعدي شبنم از اول بهمن قاچاق است.
مهدي غضنفري در همايش سراسري مبارزه با قاچاق كالا و ارز افزود: چهار گروه كالايي شامل لوازم خانگي، تجهيزات پزشكي، لوازم آرايشي و بهداشتي و رايانه از اول بهمن ماه بايد حتماً كد دو بعدي شبنم داشته باشند در غير اين صورت اين كالاها، قاچاق محسوب مي شود.
وي ادامه داد: 50 هزار كارگزار در سطح كشور اقدام به اعطاي كد دو بعدي شبنم مي كنند.طرح كد شبنم كه مخفف عبارت «شبكه بازرسي نظارت مردمي» است در واقع ضريب نفوذ بازرسي و كنترل كالاهاي قاچاق و غيرمجاز را گسترش مي دهد.وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين با انتقاد از نظام چند نرخي ارز كه در حال حاضر در بازار حاكم شده است، گفت: ارز در حال حاضر دچار مشكلات چند نرخي شده است كه اميدواريم بانك مركزي هر چه سريعتر سيستم تك نرخي را كه قبلا در بازار حاكم بود را فعال كند، چون اگر غير از اين باشد تبعات بسياري را براي ما به همراه خواهد داشت.
وي ادامه داد: در شرايطي كه بايد منابع ارزيمان را مديريت كنيم، بخشي از ارز كشور خارج مي شود و همين امر دست دولت را براي مديريت ارزي مي بندد، زيرا باعث كمبود ارز در بازار شده و دولت مجبور مي شود كه ارز بيشتري را وارد بازار كند.
غضنفري در بخش ديگري از سخنان خود به آثار ممنوعيت ها و محدوديت هايي كه در بحث تعرفه ها اعمال مي شود، اشاره و تصريح كرد: بحث مجوزها بيشترين سختي در كار تجارت و بروكراسي تجاري را به همراه دارد و باعث سختي كارها مي شود، در عين حال باعث مي شود كه كساني كه به دنبال اخذ مجوزها هستند به سراغ راههاي غير رسمي بروند.
وي گفت: معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري مسئول حذف مجوزها است؛ بنابراين اميدوارم كه اين معاونت هرچه زودتر در اين بحث اقدام كرده تا فضاي كسب و كار آسان تر شود.وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس برآوردهاي سازمان بين المللي كار، هر يك ميليارد دلار قاچاق ارزباعث از بين رفتن 100 هزار شغل مي شود. به گفته وي از سال 84 تا نيمه اول سال جاري اصناف 4 هزار مورد بازرسي در زمينه قاچاق انجام داده اند كه منجر به كشف 510 ميليارد ريال قاچاق شده است.
مقر قاچاقچيان اصلي
در تهران است
معاون اول رئيس جمهور نيز در همايش مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: در قاچاق خسارت هاي غيرقابل جبراني وجود دارد.محمدرضا رحيمي افزود:امروز بايد پيمان ببنديم تا قاچاق را هر جا هست تعقيب كنيم. اينهايي كه در مرز مي بينيد اصلي ها نيستند، اصلي ها در تهران هستند، در مراكز استان ها هستند.وي آمار فعلي قاچاق را 16 ميليارد دلار اعلام كرد و گفت: از طريق قاچاق، اجناس بنجل و غير استاندارد وارد بازار مي شود كه براي سلامت مردم خطر دارد و توليد كشور را در معرض نابودي قرار مي دهد.
رحيمي گفت: براي سيگار آنقدر عوارض و تعرفه بسته اند كه همه واردات سيگار قاچاق است به طوري كه آن سناتور آمريكايي مي گويد ما از طريق سيگار سرطان وارد ايران مي كنيم.معاون اول رئيس جمهور گفت: در يكي از همين كشورهاي همسايه بودجه سالانه 3 ميليارد دلار است يعني 5 برابر بودجه يك كشور در كشور ما قاچاق مي شود لذا لازم است تا در مناطق مرزي با واردكنندگان كالاي قاچاق قرارداد بسته شود و مواد و تجهيزاتي كه لازم داريم و به خاطر تحريم ها نمي توانيم وارد كنيم از طريق اينها وارد كنيم پول خوبي هم به آنها بدهيم و اينها بروند با دوستان خارجي شان مذاكره كنند. با اين روش تحريم ها هم شكست مي خورد. بايد در مرز ها فهرست قطعات و تجهيزات مورد نياز را اعلام كنيم تا بر اساس اين فهرست كالاها وارد كشور شوند.
كاهش 7 ميليون ليتري قاچاق سوخت
رئيس ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز هم در همايش فوق گفت: با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها، حجم قاچاق مواد سوختي در مرزها از روزانه 10 ميليون ليتر در سال هاي گذشته به 3 ميليون ليتر كاهش يافته است.
سعيد مرتضوي افزود: آمار كل پرونده هاي قاچاق در سال 88، 34 هزار و 440 فقره بوده كه در سال 89 به 34 هزار و 700 فقره رسيده است و ارزش كلي پرونده ها با رشد 83 درصدي از 300 ميليارد تومان به 560 ميليارد تومان رسيده است.
به گفته وي، ارزش متوسط هر پرونده در سال 88، 90 ميليون تومان و در سال 89، 163 ميليون تومان بوده است. سهم پرونده هاي كمتر از يك ميليون تومان در سال 88، 55 درصد و در سال 89، 50 درصد بوده است. پرونده هاي كلان با ارزشي بالاتر از صد ميليون تومان در سال 88، 162 ميليارد تومان و در سال 89، 400 ميليارد تومان بوده است.

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 271]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن