تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): هر كس باطل را يارى كند، به حق ستم كرده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805381166




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ارتباط دستيابي ايران به RQ و عدم حمله به سوريه


واضح آرشیو وب فارسی:الف: ارتباط دستيابي ايران به RQ و عدم حمله به سوريه
فرمانده اسبق سپاه پاسداران با برشمردن عوامل بازدارنده مقابل حمله نظامي آمريكا و غرب به سوريه از جمله شكار «آر.كيو ۱۷۰»، تاكيد كرد كه سوريه مي تواند از بحران خارج شود.

به گزارش فارس، «محسن رضايي» فرمانده اسبق سپاه پاسداران و دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفت‌وگو با يك پايگاه خبري سوريه،گفت كه سوريه در آينده مي‌تواند از بحران خارج شود و آمريكايي‌ها نيز اين را مي‌دانند ولي خواستند قبل از ورود به ژانويه كار نظام سوريه را يكسره كنند.

محسن رضايي به عربي‌پرس گفت كه آمريكا، رژيم صهيونيستي و ناتو به همراه تركيه خود را براي حمله‌اي مشترك به سوريه با هدف وارد كردن ضربه‌اي كاري به سوريه در ماه دسامبر آماده مي‌كردند كه كار نظام سوريه را در يك هفته تمام كنند اما اطلاعات به دست آمده نشان مي‌دهد كه آنها ترمز كردند و طرح را به دلايل زيادي از جمله انسجام نيروهاي مسلح سوريه و توانايي آنان در ضربه زدن به اسرائيل به تاخير انداختند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تحولات داخلي سوريه و منطقه را از جمله دلايل تاخير در حمله به سوريه برشمرد و افزود: پايداري سوريه و مردم و انسجام نيروهاي مسلح و قدرت آنها بر اداره بحران از جمله موانع حمله به سوريه شد.

عربي‌پرس به نقل از رضايي نوشت: پيام ايران به غربي‌ها مبني بر اينكه ايران در قبال هر اتفاقي موضع متناسب خود را اتخاذ خواهد كرد نيز احتمالا يكي از ديگر از دلايل عدم حمله به سوريه بود.

رضايي تاكيد كرد كه سوريه خط قرمز ماست و ما در قبال آنچه براي سوريه و مقاومت طرح‌ريزي مي‌شود دست روي دست نمي‌گذاريم. مقامات چيني درست گفته‌اند كه جنگ عليه سوريه و ايران ممكن است به جنگ سوم جهاني تبديل شود و روسيه و اروپا نيز از آن بي تفاوت نخواهند گذشت.

*دستيابي ايران به هواپيماي جاسوسي آر.كيو ۱۷۰ از جمله موانع حمله به سوريه شد

بنا بر اين گزارش، محسن رضايي تاكيد كرد كه پيامدهاي دستيابي ايران به هواپيماي جاسوسي پيشرفته آمريكا نيز يكي از عوامل است. اهميت هواپيما فقط در دستيابي به آن نيست بلكه در معناي نظامي اين اقدام است. يكي از توانايي هاي نيروهاي مسلح آمريكا و ناتو در قدرت الكترونيكي و ايجاد پارازيت الكتروني روي سلاحهاي دفاعي دشمنشان است. نيروهاي ناتو در جنگ عليه صربستان و يا افغانستان با كمترين خسارت، پيروز شدند. در عراق هم همينطور عمل كردند. همينطور در ليبي و دوست داشتند سوريه و ايران را هم بر اساس همين فناوري الكترونيكي پيشرفته بزنند بدون اينكه خسارتي ببينند ولي شكار پيشرفته‌ترين هواپيماي اطلاعاتي و الكترونيكي آمريكا به صورتي پيچيده صورت گرفت.

*نگراني در اروپا از حمله آمريكا به سوريه

محسن رضايي نگراني در اروپا را يكي ديگر از عوامل بازدارنده مقابل حمله آمريكا به سوريه دانست و اعلام كرد كه انديشه عثماني جديد اروپا را نگران كرده است. هر چند تركيه در سوريه به سود آمريكا فعاليت مي‌كند و از حمايت آمريكا برخوردار است و اين چيزي است كه اروپا اصلا دوست ندارد شاهد آن باشد.

*انتخاب پوتين در روسيه و پيامدهاي آن

به گزارش عربي‌پرس، محسن رضايي انتخاب شدن پوتين در انتخابات روسيه را مانعي ديگر در مقابل آمريكا دانست كه پيامدهايي بر معادلات منطقهاي و بين‌المللي دارد.

*معادلاتي كه به سود سوريه است

به گزارش عربي‌پرس، محسن رضايي با بيان اينكه عواملي ديگر نيز وجود دارد، تصريح كرد كه اعتقاد راسخ دارد كه در ماه ژانويه (دي ماه و اوايل بهمن) سوريه مي‌تواند آرام شدن اوضاع را مشاهده كند. البته شرط آن اين است كه دولت سوريه با كمك مردم خود اصلاحات را سرعت ببخشد و آزادي و دموكراسي را به مردم خود بدهد، لذا سوريه مي‌تواند از بحران كنوني خارج شود بدون اينكه قدرتي بيگانه بتواند آن را آسيب بزند؛ دخالت خارجي در سوريه بي فايده است و نتيجه‌اي ندارد.
انتهاي پيام/

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن