تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814962445




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس ـ 2


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس ـ 2
خبرگزاري فارس: نائب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس كل بودجه فرهنگي سال جاري را 5 هزار و 600 ميليارد تومان دانست و گفت: پيش‌بيني مي‌شود بودجه فرهنگي سال آينده 6 هزار ميليارد تومان باشد.


به گزارش خبرگزاري فارس از ساري، سيد‌رمضان شجاعي ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بيان اينكه به طور مستقيم در عزل و نصب‌هاي مديران دخالتي ندارم، اظهار داشت: دولت اصولگرا است و در عزل و نصب مديران از نماينده‌هاي اصولگرا نظر مي‌گيرند و ما اعمال نظر مي‌كنيم.

* به شايسته‌سالاري اهميت مي‌دهيم
وي يادآور شد: ما به شايسته‌سالاري اهميت مي‌دهيم، در دولت احمدي‌نژاد مديراني هستند كه سابقه اصولگرايي ندارند ولي مدير هستند.
شجاعي با اشاره به اينكه اگر جايي احساس شود حق مديران ساروي در حال ضايع شدن است ورود مي‌‌كنيم، تصريح كرد: دخالت مستقيم در عزل و نصب‌ها ندارم.
نائب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس با بيان اينكه مرحوم كردان پشتوانه سياسي و معنوي يك كشور بود، بيان داشت: وجود مرحوم كردان در راس سازمان‌ها و وزارت كشور آثار ماندگاري داشت و پشتوانه محكمي در حمايت از اصولگرايان كل كشور بود كه اين خلاء در استان و كشور محسوس است.

* شركت اصلاح‌طلبان در انتخابات مشاركت مردم را افزايش مي‌دهد
وي با تاكيد بر اينكه اگر جريان اصلاح‌طلب در انتخابات شركت كنند فضا براي مشاركت بيشتر مي‌شود، گفت: حضور چهار اصلاح‌طلب در حوزه انتخابيه ساري مطرح است كه اين مسئله مقدمه‌اي براي انتخاباتي پرشور است.
شجاعي نمره مجلس هشتم را قابل قبول دانست و ابراز داشت: رهبري از موضع‌گيري‌هاي مجلس در عرصه‌هاي داخلي رضايت دارند زيرا قوانين وضع شده ضرورت جامعه است.

* خانه ملت تلاش در اجراي قوانين دولتي دارد
نماينده مردم ساري و مياندرود در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: تعامل بين دولت و مجلس قابل قبول است و خانه ملت تلاش در اجراي قوانين دولتي دارد.
وي درباره موفق نبودن صنعت گردشگري در مركز مازندران گفت: مازندران به صورت خدادادي، قطب گردشگري شده است و ما به گردشگري‌بودن استان چيزي اضافه نكرديم.
شجاعي با اشاره به اينكه سالانه 300 نفر در درياي مازندارن غرق مي‌شوند، يادآور شد: تاكنون دريا متولي خاصي نداشت ولي به پيشنهاد من در برنامه پنجم سازماني با عنوان توسعه سواحل شكل گرفت كه به‌زودي اين سازمان در استان‌هايي كه دريا دارند تشكيل مي‌شود.
وي ادامه داد: سازمان توسعه سواحل با تعريف شدن اعتبار مي‌تواند خدمات تفريحي توريستي ارائه دهد.

* تعطيلي 9 ماه و خدمات 3 ماه به دولتي‌ها
نماينده مردم ساري و مياندرود در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه برخي مجتمع‌هاي تفريحي توريستي استان در 9 ماه از سال بازده ندارند و هزينه صرف مي‌كنند و تنها سه ماه در سال محل تفريح براي دولتي‌ها مي‌شود، اظهار داشت: در سال جاري دولت را مكلف كرديم تا با فروش مجتمع‌هاي تفريحي كنار ساحل ساري و مجتمع نفت محمودآباد، مبلغ 600 ميليارد تومان اعتبار اخذ شده را در اختيار استانداري قرار دهند تا در بخش‌هاي مختلف گردشگري به جمعيت مسافران استان خدمات‌رساني شود.
وي مسجد فرح‌آباد ساري را ظرفيت مناسبي براي گردشگري و جذب توريسم دانست و گفت: مسجد فرح‌آباد، ابنيه تاريخي دوران شاه عباس كبير است كه قدمت 300 ساله دارد كه سال گذشته 100 ميليون تومان و امسال50 ميليون تومان براي بازسازي و نگهداري آن اعتبار اختصاص داده شد.

* فضاي اطراف مسجد فرح‌آباد نيازمند آزادسازي است
شجاعي تصريح كرد: فضاي اطراف مسجد فرح‌آباد نيازمند آزادسازي است تا به خوبي شناسانده شود.
نماينده مردم ساري و مياندرود در مجلس با اشاره به اينكه غرب مازندران به دليل نزديكي دريا و جنگل فضاي بهتري را براي جذب توريسم در خود ايجاد كرده است، خاطرنشان كرد: برخي تبليغات‌ها موجب شد گردشگري غرب مازندران رونق يابد.

* 30 درصد مصوبات سفر در ساري اجرايي شد
وي با اشاره به اجراي مصوبات سه سفر دولت در مازندران گفت: 30 درصد مصوبات سه سفر دولت در مركز مازندران انجام شد، بخشي از مصوبات سه سفر مطالعاتي بوده و بخش‌هاي اجرايي مانند پالايشگاه نفت، بيمارستان 320 تختخوابي، سايت اداري، گازرساني از دامغان به ساري، مركز همايش‌هاي بين المللي و بحث مهار زباله به انرژي از پروژه‌هاي مصوبات سه سفر رئيس جمهور به مازندران است كه هنوز نهايي نشد.
شجاعي تصريح كرد: در سفر چهارم دولت به مازندران، پيگير مصوبات اجرايي نشده سه سفر قبلي هستيم.

* عدم تخصيص كامل اعتبار و پيگير نبودن مسئولان
وي دليل عمده اجرايي نشدن مصوبات سه سفر هيئت دولت به مازندران را عدم تخصيص كامل اعتبارات پروژه دانست و گفت: برخي پروژه‌ها، مطالعاتي و احداث بود كه مطالعه را به حساب مصوبه آوردند و از احداث خبري نيست.
شجاعي علت اجرانشدن مصوبات سفر دولت در مازندران را عدم پيگيري جدي مسئولان اعلام كرد و گفت: سفرهاي استاني رئيس جمهور براي ديدار چهره به چهره با مردم خوب است.

* پيش‌بيني بودجه 6 هزار ميلياردي فرهنگي در سال 91
نائب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس هشتم كل بودجه فرهنگي سال جاري را 5هزار و600 ميليارد تومان دانست و اظهار داشت: پيش‌بيني مي‌شود بودجه فرهنگي سال 91، 6هزار ميليارد تومان باشد.
وي با بيان اينكه سفر سوم دولت با محوريت فرهنگي بوده است و بايد توجه بيشتري به اين امر مي‌شد، ادامه داد: همين شاخص‌هاي فرهنگي اعلام شده، وصول كامل نشد.
نماينده مردم ساري و مياندرود در مجلس شوراي اسلامي اعتبار شاخص فرهنگي مازندران را 60 ميليارد تومان دانست و يادآور شد: تاكنون 12 ميليارد تومان از اعتبارات فرهنگي استان تخصيص يافت.

* 50 نماينده مجلس را اداره مي‌كنند
شجاعي با اعلام اينكه50 نماينده، مجلس را اداره مي‌كنند، بيان داشت: شش نماينده مازندراني در عرصه ملي مجلس تاثيرگذارند و اين ظرفيت براي استان مفيد است.
اين عضو مجلس با بيان اينكه مجلس هفتم قانون عفاف و حجاب را مصوب كرده است و21 دستگاه اجرايي در اين امر دخيل هستند، خاطرنشان كرد: دستگاه‌هاي فرهنگي بايد طرح دهند، رسانه‌هاي گروهي اطلاع‌رساني كنند، وزارت بازرگاني از واردات اجناس خارجي جلوگيري كند و بعد از اينكه بازار از محصولات داخلي اشباع شد در صورت تخلف نيروي انتظامي وارد شود و به دستگاه قضايي ارجاع شود.

* دستگاه‌هاي متولي فرهنگي به وظيفه خود عمل نمي‌كنند
وي با اشاره به اينكه سال قبل براي عملياتي شدن فرهنگ عفاف و حجاب يك ميليارد تومان اعتبار اختصاص داديم، گفت: دستگاه‌هاي متولي به وظيفه خود عمل نمي‌كنند.

* كار بر زمين مانده در ساري زياد است
وي با تاكيد بر اينكه نماينده‌هاي ساري و مياندرود در مجلس فعاليت ملي و محلي انجام مي‌دهند، تصريح كرد: مركز مازندران را بايد ويژه ديد، كارهاي بر زمين مانده زيادي است كه بايد تكميل شود.
شجاعي با اشاره به اينكه معاون وزير راه از كمربندي ساري بازديد كرد و اعتباري را براي تكميل اين محور در نظر گرفت، تصريح كرد: با برطرف شدن اشكالات فني و تخصيص اعتبار در تكميل و بهره‌برداري كمربندي ساري سرعت داده مي‌شود.
وي در بخش ديگري از سخنانش به نارسايي‌هاي فرهنگي و ورزشي ساري اشاره كرد و گفت: به دليل نداشتن صنعت و اسپانسر خوب، تيم‌هاي ورزشي مركز استان رشد نكردند.
انتهاي پيام/ش10

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن