تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815398242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز ماراتن مجموعه‌هاي نوروز مرد دو هزار چهره با اشك‌ها و لبخندها رقابت مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: آغاز ماراتن مجموعه‌هاي نوروز مرد دو هزار چهره با اشك‌ها و لبخندها رقابت مي‌كند
جام جم آنلاين: شبكه‌هاي مختلف تلويزيون براي نوروز امسال شش مجموعه تهيه كرده‌اند كه در فاصله حدود دو هفته مانده به نوروز هنوز تصويربرداري هيچكدام پايان نيافته و توليد هر يك حاشيه‌هايي به همراه دارد.


مجموعه‌هاي "اشك‌ها و لبخندها"، "ماه عسل"، "مرد دو هزار چهره"، "عيار 88" و "عيد امسال" نوروز امسال به ترتيب از شبكه‌هاي يك، دو، سه، چهار و تهران روي آنتن مي‌رود.

شبكه يك مجموعه تلويزيوني "اشك‌ها و لبخندها" را به كارگرداني حسن فتحي و تهيه‌كنندگي اسماعيل عفيفه براي نوروز امسال تهيه مي‌كند. در اين مجموعه مهدي هاشمي، گوهر خيرانديش، شهره لرستاني، برزو ارجمند، ليلا اوتادي، هومن برق‌نورد، كيانوش گرامي، مهشاد مخبري و محسن نقيبيان به ايفاي نقش مي‌پردازند.
خلاصه داستان:

داستان مجموعه "اشك‌ها و لبخندها" درباره زني به نام شمسي است كه براي سر و سامان دادن به زندگي پسر خلافكار خود 15 روز از زندان مرخصي مي‌گيرد. او پس از آزادي، به خواستگاري دختر برادرش مي‌رود و ...

حاشيه‌ها:

شبكه يك ابتدا قصد داشت مجموعه نوروزي امسال را به سيروس مقدم بسپارد. او سال گذشته هم مجموعه "پيامك از ديار باقي" را براي اين شبكه ساخته بود، اما معادله به طور ناگهاني تغيير كرد و زمزمه‌هايي مبني بر اينكه امسال فتحي مجموعه‌ نوروزي شبكه يك را مي‌سازد، شنيده شد و بعد از مدتي هم شايعات رنگ حقيقت به خود گرفت. با توجه به اينكه چند سالي است سيروس مقدم مجموعه‌هاي مناسبتي شبكه يك را مي‌سازد، دور از ذهن بود امسال او از گردونه رقابت جا بماند.

فتحي تا يك روز پيش از كليد خوردن مجموعه "اشك‌ها و لبخندها" حاضر به دادن خبري از پروژه نبود و مرتب اعلام مي‌كرد چون فيلمنامه در حال نگارش است و هنوز چيزي قطعي نشده، بهتر است خبري داده نشود.

او حتي بعد از كليد خوردن اين مجموعه نيز خبري در اختيار خبرنگاران قرار نداد. البته اين امر طبيعي است و نمي‌توان به سازندگان فيلم گلايه كرد، چرا كه انگار اين روزها ندادن خبر از پروژه‌هاي مهم در تلويزيون مد شده است!

وي بعد از ساخت مجموعه نوروزي "شب دهم" كه نوروز 81 مقارن با ماه محرم پخش شد، با كارگرداني مجموعه "اشك‌ها و لبخندها" دومين مجموعه نوروزي خود را تجربه مي‌كند. او در مجموعه "اشك‌ها و لبخندها" بازيگراني را انتخاب كرده كه در مجموعه‌هاي قبلي‌اش همچون "ميوه ممنوعه" موفق بودند. با نگاهي به تركيب بازيگران "اشك‌ها و لبخندها" مي‌توان پيش‌بيني كرد اين مجموعه نيز بازتاب خوب در ميان مخاطبان داشته باشد.

گوهر خيرانديش كه بعد از مجموعه "ميوه ممنوعه" ساخته فتحي ديگر در مجموعه‌هاي تلويزيوني بازي نكرده بود، با بازي در مجموعه‌اي ديگر از فتحي به تلويزيون بازگشته و پيش بيني مي‌شود او در اين مجموعه همچون "ميوه ممنوعه" نقشي متفاوت داشته باشد.

گروه نويسندگان "ميوه ممنوعه" بار ديگر در مجموعه "اشك‌ها و لبخندها" كنار هم قرار گرفته‌اند و همچون آن مجموعه عليرضا كاظمي‌پور قصه‌ و عليرضا نادري ديالوگ‌ها را مي‌نويسند. با توجه به موفقيت اين گروه پيش‌بيني مي‌شود فيلمنامه "اشك‌ها و لبخندها" هم به قوت "ميوه ممنوعه" باشد.

شبكه دو مجموعه تلويزيوني "ماه عسل" را به كارگرداني شاهد احمدلو، نويسندگي فلورا سام و تهيه‌كنندگي مجيد اوجي براي ماه نوروز امسال تهيه مي‌كند. در اين مجموعه سعيد پورصميمي، محمد مطيع، پروانه معصومي، افسر اسدي، اميرحسين صديق، خاطره حاتمي، يوسف تيموري، سحر ولدبيگي، كمند اميرسليماني، فلورا سام، نفيسه روشن، عليرضا اشكان و شاهرخ استخري به ايفاي نقش مي‌پردازند.

خلاصه داستان:

مجموعه "ماه عسل" درباره زندگي امير و شيرين، دختر و پسري جوان است كه مي‌خواهند با هم ازدواج كنند، اما براي آنها مشكلاتي پيش مي‌آيد كه لحظه‌هاي تلخ و شيرين را رقم مي‌زند.

حاشيه‌ها:

مجيد اوجي همراه همسرش فلورا سام سال گذشته تهيه‌كنندگي و نويسندگي مجموعه نوروزي "نشاني" را به عهده داشتند و امسال هم با ارائه طرح "ماه عسل" در گردونه رقابت حضور دارند. شبكه دو از ميان چهار طرح مجموعه تلويزيوني به كارگرداني مسعود كرامتي، جواد رضويان، شاهد احمدلو و مجيد صالحي براي پخش در نوروز سال 88 در نهايت طرح فلورا سام را پذيرفت.

اوجي در مجموعه "ماه عسل" از تركيب بازيگران "نشاني" همچون پورصميمي، معصومي و صديق بهره برده است. او قصد دارد تجربه موفق سال گذشته خود را تكرار كند. اين تهيه‌‌كننده اين مجموعه را متفاوت از "نشاني" دانست و گفت: اين پروژه هم شبيه ساير مجموعه‌هاي من زندگي واقعي را به تصوير مي‌كشد و نوع قصه و فضاسازي آن متاثر از زندگي است. "ماه عسل" يك مجموعه مفرح و شيرين است و قصه‌اي روان و يكدست دارد كه مي‌تواند براي مخاطب جذاب باشد.

فلورا سام معتقد است فيلمنامه‌هايش هميشه پرتعليق است، اما اين تعليق هرگز براي مخاطب آزاردهنده نيست و علاقه‌اي ندارد به بيننده استرس وارد كند.

"ماه عسل" نخستين مجموعه‌ نوروزي امسال بود كه خيلي زود تكليف توليد آن مشخص و تصويربرداري آن نسبت به ديگر مجموعه‌ها زودتر آغاز شد. اين مسئله نشان مي‌دهد امسال شبكه دو برنامه‌ريزي خوبي براي مجموعه‌هاي مناسبتي داشت، چرا كه اين تجربه را در ماه رمضان تكرار كرده بود.

اوجي برخلاف برخي تهيه‌كنندگان كه حاضر نيستند خبر بدهند و مرتب براي خبرنگاران تعليق ايجاد مي‌كنند، با خبرنگاران ارتباط خوبي دارد و به راحتي خبر و عكس‌هاي مجموعه نوروزي "ماه عسل" را در اختيار خبرنگاران قرار داد.

شاهد احمدلو جوانترين كارگردان مجموعه‌هاي نوروزي است و او با ساخت "ماه عسل" نخستين تجربه كارگرداني مجموعه تلويزيوني را كسب مي‌كند. او ساخت فيلم‌هاي "چند مي‌گيري گريه كني؟" و "موش" و فيلم‌هاي تلويزيوني "پسرها سرباز به دنيا نمي‌آيند" و "بهار قبل و بعد" را در كارنامه دارد.

شبكه دو مجموعه "كلاه قرمزي 3" را به كارگرداني ايرج طهماسب، تهيه‌كنندگي حميد مدرسي و بر مبناي فيلنامه طهماسب و حميد جبلي براي نوروز تهيه مي‌كند. در اين مجموعه دو عروسك جديد به نام‌هاي گي گي لي و پسر عمه زا، كلاه قرمزي و پسرخاله را همراهي مي‌كنند.

همچنين بازيگراني همچون ايرج طهماسب، حميد جبلي، باران كوثري، امين حيايي، عليرضا خمسه، شهرام قائدي، رضا شفيع جم، منوچهر آذري، پانته آ بهرام، آتيلا پسياني، و ... بازي مي‌كنند.

خلاصه داستان:

"كلاه قرمزي 3" درباره نوروز و بچه‌هاست و با محتوايي شاد به موضوعات مختلف از جمله مسائل آموزشي مي‌پردازد.

حاشيه‌ها:

طهماسب بعد از ساخت مجموعه "صندوق پست" كه در دهه 70 در تلويزيون گل كرد، دو فيلم سينمايي با عناوين "كلاه قرمزي و پسر خاله" و "كلاه قرمزي و سرو ناز" را ساخت كه مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. همچنين سي دي كلاه قرمزي كه شامل آيتم‌هاي تلويزيوني بود مورد توجه قرار گرفت.

توليد مجموعه "كلاه قرمزي 3" در سكوت خبري آغاز شد و عوامل مجموعه در تماس خبرنگاران براي تهيه خبر متذكر شدند مهدي فرجي مدير شبكه دو دادن هر گونه خبر را ممنوع كرده است. در واقع مدير شبكه دو اصرار داشت ارائه اطلاعات درباره اين مجموعه تنها از طريق روابط عمومي شبكه دو باشد.

در اين مجموعه دو عروسك جديد هم به جمع كلاه قرمزي و پسرخاله اضافه شدند كه با توجه به كارهاي پرمخاطب طهماسب بيش‌بيني مي‌شود "كلاه قرمزي 3" نه تنها مورد توجه كودكان، بلكه بزرگترها هم قرار بگيرد.

شبكه سه مجموعه تلويزيوني "مرد دو هزار چهره" را به كارگرداني مهران مديري و تهيه‌كنندگي مجيد و حميد آقاگليان براي نوروز امسال تهيه مي‌كند. در اين مجموعه مديري، بروز ارجمند، سپند اميرسليماني، دريا امينيان، سيامك انصاري، پژمان بازغي، مريم بخشي، رضا برزگر، بيژن بنفشه‌خواه، فلامك جنيدي، شقايق جودت، صدرالدين حجازي، نويد خداشناس، اميد روحاني، بهاره رياحي، سحر زكريا، اميد زندگاني، محمود سالاروند، ژاله شعاري، فلور نظري، كيهان ملكي و ...بازي مي‌كنند.

خلاصه داستان:

داستان اين مجموعه درباره فردي به مسعود شصتچي كارمند اداره بايگاني است كه در موقعيت‌هاي مختلفي قرار مي‌گيرد و ...

حاشيه‌ها:

ابتدا قرار بود عليرضا افخمي فيلمنامه مجموعه نوروزي شبكه سه را بنويسد، اما ناگهان همه چيز تغيير كرد و كار به مهران مديري سپرده شد.

تصويربرداري مجموعه "مرد دو هزار چهره" اوايل دي ماه در سكوت خبري آغاز شد و دست‌اندركاران اين پروژه حاضر به ارائه خبر نبودند. در واقع اين يكي از شگردهاي كار مديري است كه براي جذاب كردن كارش خبري از پروژه ندهد.

مديري همچون كارهاي قبلي‌اش براي نگارش مجموعه از خشايار الوند، اميرمهدي ژوله و محراب قاسمخاني بهره مي‌برد و بازيگران آشناي كارهاي خودش را همچون سيامك انصاري، فلامك جنيدي، پژمان بازغي و .... انتخاب كرده است.

هر چند دنباله‌هاي سينمايي و تلويزيوني معمولا موفق از كار درنمي‌آيند، اما مديري كه شهرت دارد كارهايش را در اوج به پايان مي‌رساند، اين ريسك را به جان خريده و "مرد دو هزار چهره" را در ادامه "مرد هزار چهره" مي‌سازد كه نوروز 87 با استقبال مخاطبان رو به رو شد.

مديري در "مرد دو هزار چهره" همچون ديگر مجموعه‌هايش ايفاگر نقش اصلي است و چندان دور از ذهن نبود كه اين بار هم خودش نقش اصلي را بازي كند.

شبكه چهار علاوه بر پخش فيلم‌هاي سينمايي مجموعه تركيبي نمايشي طنز "عيار 88" را به تهيه‌كنندگي و كارگرداني مسعود رسام براي نوروز امسال تهيه مي‌كند. اين مجموعه اجتماعي است كه در آن تحليل‌هاي روانشناسي هم ارائه مي‌شود.

شبكه تهران مجموعه تلويزيوني "عيد امسال" را به كارگرداني سعيد آقاخاني و تهيه‌كنندگي محمدمهدي عسگرپور و سيدمحمود رضوي تهيه مي‌كند. در اين مجموعه صالحي در كنار علي صادقي، مهران غفوريان، بهنوش بختياري، محسن قاضي‌مرادي، بيتا سحرخيز، فاطمه شكري، نادر سليماني، علي صالحي، امير غفارمنش و شهرام قائدي بازي مي‌كند.

خلاصه داستان:

داستان طنز "عيد امسال" به اتفاق‌هايي مي‌پردازد كه براي يك خانواده در ايام عيد نوروز در تهران روي مي‌دهد و ...

حاشيه‌ها:

سعيد آقاخاني مجموعه نوروزي "روزگار خوش حبيب‌آقا" را همراه مهدي مظلومي كارگرداني كرده بود و "عيد امسال" نخستين كارگرداني مستقل او در مجموعه‌سازي است.

مجيد رجبي‌معمار مدير شبكه تهران 29 آذر اعلام كرد طرح دو مجموعه نوروزي را براي شبكه تهران در نظر دارد كه هر دو مجموعه همزمان ساخته و در نهايت يكي براي پخش انتخاب مي‌شود، اما بعد از مدتي طرح عسگرپور پذيرفته شد و توليد مجموعه "عيد امسال" آغاز شد.

در اين مجموعه سعيد آقاخاني از همبازي‌هاي قديمي‌اش همچون علي صادقي، مهران غفوريان و ... استفاده كرده و پيش‌بيني مي‌شود او كه از شاگردان مهران مديري است با حضور دوستان بازيگرش با استاد خود رقابت كند، البته كار آقاخاني مشكل‌تر است كه چرا معمولاً مجموعه‌هاي نوروزي شبكه تهران زمان پخش مناسب ندارد.

مهر

دوشنبه|ا|19|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن