تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813226138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحليل گزارش توليد فارابي/سينماي ايران در ماه پاياني سال 87 همچنان بر مدار توليد است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تحليل گزارش توليد فارابي/سينماي ايران در ماه پاياني سال 87 همچنان بر مدار توليد است
مقايسه گزارش توليد سينماي ايران در فاصله دي و اسفند 87 روند توليد و پيش‌توليد سينما در فصل چهارم و آخرين روزهاي پاياني سال مشخص مي‌كند.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس آخرين گزارش فارابي از توليد سينماي ايران در اسفند‌ماه، 74 فيلم داراي پروانه ساخت در مراحل توليد و پيش‌توليد هستند كه وضعيت آنها به اين ترتيب است: چهار فيلم در مرحله صداگذاري، هشت فيلم در مرحله تدوين، 16 فيلم در مرحله فيلمبرداري و 46 فيلم در مرحله پيش‌توليد.

مقايسه اين فهرست با فهرست اعلام شده توليد سينماي ايران تا اول دي‌ماه مي‌تواند روند توليد و پيش‌توليد سينما را در فاصله اين دو ماه مشخص كند. در فهرست ماه دي از 128 پروژه سينمايي داراي پروانه ساخت، 23 فيلم آماده نمايش، 20 فيلم در مرحله صداگذاري، شش فيلم در مرحله تدوين، 12 فيلم در مرحله فيلمبرداري و 63 فيلم در مرحله پيش‌توليد بوده و چهار فيلم اكران شده بودند.

شكارچي

با توجه به كاهش تعداد فيلم‌هايي كه در مرحله پيش‌توليد قرار دارند، برگزاري جشنواره فيلم فجر و آماده شدن بسياري از فيلم‌هايي كه در مراحل مختلف توليد بودند و همچنين تغيير اكران سينماها، مقايسه‌اي بين اين دو فهرست مي‌تواند به برخي علامت سوال‌هاي ايجاد شده با آمار و ارقام پاسخ دهد.

مرحله آماده نمايش:

تا اول دي‌ماه فيلم‌هاي "وقتي همه خوابيم"، "حيران"، "محافظ"، "يك اشتباه كوچولو"، "كتاب قانون"، "چهره به چهره"، "نيلوفر"، "نامزد آمريكايي من"، "پاتو زمين نذار"، "خروس جنگي"، "سوپراستار"، "يك وجب از آسمان"، "آن سوي رودخانه"، "صندلي خالي"، "مي ‌زاك"، "پوسته"، "صداها"، "بيست"، "تاكسي نارنجي"، "امشب شب مهتابه"، "پسر تهراني"، "كيش و مات" و "چشمك" آماده نمايش بودند.

با توجه به نمايش فيلم‌هاي "وقتي همه خوابيم"، "حيران"، "چهره به چهره"، خروس جنگي"، سوپراستار"، "يك وجب از آسمان"، "آن سوي رودخانه"، "صندلي خالي"، "مي زاك"، "پوسته"، "صداها"، "بيست"، "امشب شب مهتابه" و "چشمك" در جشنواره فجر، 9 فيلم آماده نمايش باقيمانده كه با اكران نشدن آنها در اين فاصله، از فيلم‌هاي بالقوه اين بخش هستند.

مرحله صداگذاري:

تا اول دي‌ماه فيلم‌هاي "ملك سليمان"، "عيار 14"، "هفت و پنج دقيقه"، "زادبوم"، "درباره الي"، "پاداش"، "نظام از راست"، "فرزند صبح"، "بي‌پولي"، "دوزخ، برزخ، بهشت"، "پستچي سه بار در نمي‌زند"، "گزارش مريم"، "كلبه"، "كريستال"، "حريم"، "كودك و فرشته"، "پاي پياده"، "پنالتي" و "دو خواهر" اصغر بانكي در مرحله صداگذاري بودند.

با توجه به نمايش فيلم‌هاي "عيار 14"، "هفت و پنج دقيقه"، "زادبوم"، "درباره الي"، "بي‌پولي"، "دوزخ، برزخ، بهشت"، "پستچي سه بار در نمي‌زند"، "كلبه"، "حريم"، كودك و فرشته"، "پاي پياده" و "پنالتي" در جشنواره فجر، 8 فيلم در اين مرحله باقيمانده است.

در گزارش اسفندماه فيلم‌هاي "پاداش"، "ملك سليمان"، "فرزند صبح" و "نظام از راست" در مرحله صداگذاري به سر مي‌برند كه در ميان اين هشت فيلم هستند. تكليف چهار فيلم باقيمانده شامل "گزارش مريم"، "كريستال"، "دو خواهر" و "رقص با رويا" (كه در اين مرحله متوقف مانده) مشخص نيست.

مرحله تدوين:

تا اول دي‌ماه فيلم‌هاي "ترديد"، "اخراجي‌ها 2"، "شبانه‌روز"، "لالايي"، "دلخون" و "بار هستي" در مرحله تدوين بودند. با توجه به نمايش "ترديد"، "اخراجي‌ها 2"، "شبانه‌روز" و "دلخون" در جشنواره فجر، دو فيلم در اين مرحله باقيمانده است.

در گزارش اسفندماه فيلم‌هاي "طلا و مس"، "در شب عروسي"، "بيداري"، "وقتي كه دزد بودم"، "لالايي"، "محاكمه در خيابان"، "پسر آدم، دختر حوا" و "چهل سالگي" در مرحله تدوين به سر مي‌برند كه از اين ميان تنها "لالايي" جزو دو فيلم باقيمانده در اين مرحله و تكليف "بار هستي" نامعلوم است. 7 فيلم ديگر اين فهرست نيز از مراحل قبل به تدوين رسيده‌اند.

مرحله فيلمبرداري:

تا اول دي‌ماه فيلم‌هاي "بي‌خوابي"، "به كبودي ياس"، "برخورد خيلي نزديك"، "پريشاني"، "كارناوال مرگ"، "پسر آدم، دختر حوا"، "تهران در جستجوي زيبايي"، "شكارچي"، "راه آبي ابريشم" و "نفوذي" در مرحله فيلمبرداري بودند. با توجه به نمايش "به كبودي ياس" و "برخورد خيلي نزديك" در جشنواره فجر و شهر، 10 فيلم در اين مرحله باقيمانده است.

در گزارش اسفندماه فيلم‌هاي "نفوذي"، "پريشاني"، "شكارچي"، "معبدجان"، "بي‌خوابي"، "عصر روز دهم"، "زندگي شيرين"، "شب واقعه"، "آناهيتا"، "يك گزارش واقعي"، "راه آبي ابريشم"، "تهران در جستجوي زيبايي" (سه فيلم)، "خيابان بيست و چهارم"، "كيميا و خاك"، "نويسنده" و "سفر مرگ" در مرحله فيلمبرداري به سر مي برند.

از اين ميان فيلم‌هاي "نفوذي"، "پريشاني"، "شكارچي"، "بي‌خوابي"، "راه آبي ابريشم" و "تهران در جستجوي زيبايي" جزو 10 فيلم باقيمانده در اين مرحله هستند.

يك گزارش واقعي

با توجه به اينكه "پسر آدم، دختر حوا" در مرحله تدوين به سر مي‌برد، تكليف "كارناوال مرگ" در گزارش توليد اسفندماه نامعلوم است. ضمن اشاره به اين نكته كه "معبد جان"، "عصر روز دهم"، "زندگي شيرين"، "شب واقعه"، "آناهيتا"، "يك گزارش واقعي"، "خيابان بيست و چهارم"، "كيميا و خاك"، "نويسنده" و "سفر مرگ" در فاصله اين دو ماه به مرحله فيلمبرداري رسيده‌اند.

همچنين در گزارش توليد اول دي‌ماه 63 فيلم در مرحله پيش‌توليد به سر مي‌بردند كه در اسفندماه اين تعداد به 46 فيلم نزول كرده است. با توجه به صدور پروانه ساخت براي 14 فيلم در فاصله اين دو ماه به نظر مي‌آيد فهرست فيلم‌هاي در مرحله پيش‌توليد بايد بيش از اين باشد.

دوشنبه|ا|19|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن