تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814785330




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار فارس:سياست‌بازان هدفمند ‌كردن يارانه‌ها را صدقه‌دادن تعبير مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: استاندار فارس:سياست‌بازان هدفمند ‌كردن يارانه‌ها را صدقه‌دادن تعبير مي‌كنند
خبرگزاري فارس: استاندار فارس گفت: نگاه‌هاي عوامانه و سياست‌هاي عوامفريبانه سياست‏بازان، هدفمند كردن يارانه‏ها را صدقه‌دادن تعبير مي‏كنند.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي استانداري استان فارس، سيد محمدرضا رضازاده در نشست مشترك شوراي اداري استان و شهرستان‌هاي مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در شهرستان مرودشت افزود: براي افزايش بهره‏وري در جامعه همه سطوح مسئول هستند و هركس در هر رده‏ كاري باشد، بايد به بهره‏وري توجه داشته باشد كه چگونه مي‏تواند بهره‏وري را در كار خود بالا ببرد.
استاندار فارس افزود: كليد افزايش بهره‏وري در سياست‌هاي كلان اداره مملكت است، ‌يعني اگر راهكار عملي بالا بردن بهره‏وري بدين معناست كه سيستم حقوق و دستمزد، كارمزدي شود قانون در حال حاضر اجازه چنين كاري را به مديران نمي‏دهد.
رضازاده با اشاره به برخي سياست‌هاي اعمال شده از سوي دولت نهم گفت: طرح تحول اقتصادي و اصلاح سياست‌هاي زيربنايي كشور مي‏تواند ميزان بهره‏وري را ارتقا بخشد.
رضازاده افزود: اگر 3/5 برابر كشوري مانند تركيه سوخت مصرف مي‌كنيم، علتش اين است كه يارانه به سوخت مي‏دهيم و هركس سوخت بيشتري مصرف كند يارانه بيشتري مي‏گيرد.
وي با اظهار تاسف از برخي نگاه‏هاي عوامانه و سياست‌هاي عوام‌فريبانه گفت: بعضي عنوان مي‌كنند كه توزيع يارانه‏ها بين اقشار ضعيف جامعه صدقه‌دادن به مردم است و اين در حالي است كه از ديدگاه كارشناسي همه مي‏گويند يارانه‏ها نبايد به‌ روش كنوني پرداخت شود يا اينكه بودجه‏ريزي كشور نبايد به شيوه كنوني ادامه يابد و بايد عملياتي شود يا نظام پرداخت حقوق و دستمزد بايد اصلاح شود ولي هنگامي كه مي‏خواهند موضع‏گيري سياسي كنند، مي‏گويند به‌مردم صدقه ندهيد.
استاندار فارس گفت: از يك سو مواجه هستيم با نگاه‌هاي عوامانه و سياست‌هاي عوام‏فريبانه سياست‏بازان كه هدفمند كردن يارانه‏ها را صدقه‌دادن تعبير مي‏كنند و از طرف ديگر عدم همراهي مجلس شوراي اسلامي در بعضي از طرح‏هاي تحول‏آفرين دولت كه به‌طور مثال كمسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي در لايحه بودجه، عنوان معاونت برنامه‏ريزي و نظارت راهبردي را به‏عنوان سازمان مديريت و برنامه‏ريزي تغيير مي‏دهد.
استاندار فارس خاطرنشان كرد: گر‏چه دولت نهم نهايت تلاش خود را كرده است تا قدرت مانور مديران استاني و شهرستاني را افزايش دهد و در بسياري از موارد نيز موثر بوده اما هنوز قدرت مانور مديران استان و شهرستان محدود است.
رضازاده با اشاره به اصلاح روش بودجه‏ريزي در كشور و حذف سازمان مديريت و برنامه‏ريزي كشور و جايگزيني معاونت برنامه‏ريزي و نظارت راهبردي رياست‌جمهوري يادآور شد: هدف از اجراي اين طرح اين بود تا شيوه‏اي كه به‌جاي برنامه‏ريزي،‌ بودجه‏ريزي مي‏شد در ستاد وزارتخانه و در استان‌ها انجام شود و معاونت برنامه‏ريزي رياست‌جمهوري فقط به برنامه‏ريزي كلان بپردازد.
وي با انتقاد از اقدام كمسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي در تغيير عنوان معاونت برنامه‏ريزي و نظارت راهبردي رياست‏جمهوري به سازمان مديريت و برنامه‏ريزي در لايحه بودجه اذعان داشت: تا كي بايد بودجه كشور در يكجا به‌ريز تعيين شود و استاندار و هيچ يك از مديران دستگاه‌ها قدرت مانور نداشته باشند.
انتهاي پيام/ر20

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن