تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814798637




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير صنايع ومعادن: رشد بخش صنعت و معدن بي نظير بوده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: معاون وزير صنايع ومعادن: رشد بخش صنعت و معدن بي نظير بوده است
تهران-خبرگزاري ايسكانيوز: معاون امور معدني وزير صنايع و معادن، وضعيت توليد فولاد در كشور را بسيار مناسب ذكر كرد و گفت: با افتتاح و بهره برداري از پروژه هاي بزرگ در نقاط مختلف كشور، تا پايان سال ميزان ظرفيت توليد فولاد در كشور به حدود 15 ميليون و 800 هزار تن مي رسد.
به گزارش روز سه شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" دكتر محمد مسعود سميعي نژاد اظهار داشت: طي سال هاي 1386 و تا پايان سال 87 چندين طرح بزرگ فولادي در كشور به بهره بردراي رسيده و خواهد رسيد و ظرفيت توليد فولاد كشور كه در پايان سال 1386 معادل ده ميليون تن بود، به حدود 15 ميليون و 800 هزار تن مي رسد و رتبه ايران درتوليد فولاد خام از رتبه 20 به رتبه 18 ارتقا مي يابد.
وي با رد برخي آمار نادرست از سوي افراد غير مسئول در زمينه توليد كالاهاي صنعتي گفت: اين افراد به آمار دقيق توليد كالاهاي صنعتي كشور دسترسي ندارند و طرح هايي كه در دو سال گذشته به بهره برداري رسيده و اكنون در حال طي مراحل فني جهت تكميل ظرفيت هستند را به طور كامل پيگيري نكرده اند.
معاون وزير صنايع ومعادن اظهار داشت: توليد شمش آلومينيوم در كشور كه در سال 57 معادل 25 هزار تن و در سال 1384 همزمان با آغاز فعاليت دولت نهم ظرفيت توليد 218 هزار تن بود، تا پايان سال جاري و با را ه اندازي و بهره بردراي از طرح لوپ 2 و 3 آلومينيوم اراك اين ميزان توليد تا پايان سال به 457 هزار تن افزايش خواهد يافت.
سميعي نژاد فعاليت هاي انجام شده در بخش سيمان كشور در طول سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي را بي نظير توصيف كرد و گفت: در حالي كه در سال 1357 ظرفيت سالانه توليد سيمان كشور تنها شش ميليون و 200 هزار تن سيمان بود، اين ميزان ظرفيت در ابتداي فعاليت دولت نهم 34 ميليون تن و تا پايان سال 87 به 64 ميليون تن مي رسد.
وي افزود: دولت نهم از ابتداي فعاليت خود رسيدن به خودكفايي در توليد سيمان در كشور را در دستور كار قرار داد و توانست با تكميل برخي طرح هاي نيمه تمام و نيز راه اندازي طرح هاي جديد، كشور را از واردات سيمان بي نياز كرده و توليد كنندگان سيمان اكنون در مسير حضور در بازارهاي جهاني هستند.
سميعي نژاد توضيح داد: طي 42 ماه نخست فعاليت دولت نهم به طور ميانگين سالانه بيش از 8 / 8 ميليون تن به ظرفيت توليد سيمان داخلي افزوده شده است.
معاون امور معدني وزارت صنايع و معادن، رشد بخش صنعت و معدن در كشور را در سال هاي اخير را بي نظير توصيف كرد و گفت: در طول فعاليت دولت نهم، از محل راه اندازي طرح هاي صنعتي و معدني و پژوهشي بيش از650 هزار فرصت شغلي در كشور ايجاد شده است.
دكتر سميعي نژاد ظهار داشت:‌ دستاوردهاي چشمگير حاصله در بخش صنعت و معدن كشور، نتيجه اولويت بندي و سياسگذاري مناسب دولت با هدف براي رسيدن به نقطه اوج و حركت هاي جهشي در صنعت و معدن بوده است.
وي گفت:‌ تمركززدايي تصميم گيري، اجراي طرح آمايش صنعت و معدن، تلاش براي تكميل طرح هاي نيمه تمام، طراحي و اجراي صدها طرح بزرگ صنعتي و معدني، حل مشكلات بخش صنعت و معدن از جمله تامين منابع مالي و كاهش تصدي گري ها از جمله اين سياستگذاري ها بوده است.
معاون وزير صنايع و معادن، سفرهاي استاني را در جهت رسيدگي فوري و بيشتر به مسائل بخش صنعت و معدن بسيار موثر ذكر كرد و گفت: برگزاري اين سفرها باعث شد تا بسياري از طرح ها و برنامه ها در بخش صنعت و معدن با حضور مسئولان ارشد كشور در شهرهاي مختلف، با سرعت بيشتري پيگيري و اجرا شود./د/190/125

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن