تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814665357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل پارك‌هاي جنگلي به ايسنا خبر داد: احداث 2 پارك جنگلي جديد در مازندران و ساري


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديركل پارك‌هاي جنگلي به ايسنا خبر داد: احداث 2 پارك جنگلي جديد در مازندران و ساري


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: كشاورزي و دامپروري

مديركل دفتر جنگل‌كاري و پارك‌هاي جنگلي سازمان جنگلها از احداث دو پارك جنگلي جديد در منطقه‌ي اندرگلي سواد‌كوه در استان مازندران و سه‌كوه تپه در ساري خبر داد.

ستار بابايي در گفت‌وگو با خبرنگار منابع طبيعي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: 93 فقره پارك جنگلي و تفرجگاه در استان‌هاي شمالي كشور به مساحت 36 هزار و 172 هكتار وجود دارد كه تاكنون 67 فقره از آنها به شهرداري استان‌هاي شمالي و بخش خصوصي واگذار شده است.

به گفته‌ي وي دو فقره پارك جنگلي نيز در آستانه‌ي واگذاري است.

بابايي تصريح كرد: طبق قانون برنامه پنجم توسعه اگر شهرداري درخواست واگذاري پارك‌هاي جنگلي يا تفرجگاه‌هاي جنگلي را داشته باشد، سازمان جنگل‌ها مكلف به واگذاري است و در صورت عدم درخواست شهرداري طبق آگهي پارك‌هاي جنگلي يا تفرجگاه‌ها به بخش خصوصي واگذار مي‌شود.

مديركل دفتر جنگل‌كاري و پارك‌هاي جنگلي افزود: تاكنون 67 فقره پارك جنگلي به شهرداري و بخش خصوصي واگذار شده كه 26 مورد آن در نوشهر، 25 پارك در گيلان، 9 پارك جنگلي در ساري و هفت پارك در استان گلستان بوده است.

به گفته‌ي وي ساري بيشترين سطح واگذاري پارك‌هاي جنگلي را داشته است.

بابايي اظهار كرد: 37 فقره پارك جنگلي به مساحت 15 هزار و 537 هكتار در استان گيلان، 14 فقره پارك جنگلي به مساحت 9 هزار و 334 هكتار در ساري،30 فقره پارك جنگلي به مساحت هشت هزار و 581 هكتار در منطقه‌ي نوشهر و 12 فقره پارك جنگلي به مساحت دو هزار و 720 هكتار در استان گلستان وجود دارد.

وي گفت: طبق طرح‌هاي استاني مكان‌هايي كه قابليت ايجاد پارك جنگلي يا تفرجگاه‌هاي جنگلي را داشته باشند، شناسايي و به پارك يا تفرجگاه تبديل مي‌شوند كه در اين ميان منطقه‌ي اندرگلي سواد‌كوه در استان مازندران و سه‌كوه تپه در ساري براي ايجاد پارك جنگلي شناسايي شده‌اند كه احداث آن درحال انجام است.

انتهاي پيام

شنبه|ا|10|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن