تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818889709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توجه به توريسم در كشور افزايش يافته است


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: توجه به توريسم در كشور افزايش يافته است
رئيس اتاق ايران:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز: رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران گفت: گردشگري بالاترين نرخ رشد را در افزايش صادرات جهاني در دو دهه اخير حاصل كرده كه متاسفانه ما در اين زمينه توفيقي نداشته‌ايم، ولي در حال حاضر توجه به توريسم بيش از گذشته شده است.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، "محمد نهاونديان" در نشست خبري سومين كنفرانس خصوصي‌سازي و سرمايه‌گذاري و دومين مجمع گردشگري كشورهاي اسلامي اظهار داشت: يكي از آثار بحران مالي جهاني تغيير مسير جريان سرمايه در دنياست، جريان ورود سرمايه به آمريكا با تغيير نرخ برابري دلار و در رابطه با بازار بورس مورد تامل و بازنگري قرار گرفته است طبعا با كاهش توليد و تجارت در دنيا برخي از مازاد تجاري‌هايي كه به حساب سرمايه واريز مي‌شد تغيير جهت پيدا مي‌كند.

وي افزود: در اين چالش جهاني مي‌توان فرصتي براي اقتصادها براي جلب سرمايه ايجاد كرد و يكي از مهمترين پتانسيل‌ها، پتانسيل بين كشورهاي اسلامي است.

نهاونديان با بيان اينكه خروجي سرمايه از كشورهاي اسلامي بيش از ورودي آن است اظهار داشت: مازاد سرمايه كشورهاي اسلامي مي‌تواند به افزايش اشتغال در كشورهاي اسلامي بينجامد.

وي افزود: مي‌توان از بخش خصوصي كشورمان براي ارائه فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در ايران و منطقه نيز استفاده كرد.

رئيس اتاق ايران گفت: گردشگري بالاترين نرخ رشد را در افزايش صادرات در دو دهه اخير حاصل كرده كه متاسفانه ما در اين زمينه توفيقي نداشته‌ايم. ولي در حال حاضر توجه به توريسم بيش از گذشته شده است.

وي افزود: بايد در داخل كنفرانس اسلامي هلدينگ گردشگري كشورهاي اسلامي تشكيل شود تا به اين برسيم كه زنجيره‌هاي تامين توريسم به زنجيره‌هاي بين‌المللي وصل شد.

نهاونديان گفت: در اين كنفرانس براي تاسيس شركت بين‌المللي سرمايه‌گذاري كشورهاي اسلامي نيز توافقاتي صورت خواهد گرفت.

وي با بيان اينكه در بحران اخير بانكهاي اسلامي كمترين آسيب را داشته‌اند اظهار داشت: بانك توسعه اسلامي 1.5 ميليارد دلار سرمايه اسمي در شركت بين‌المللي سرمايه‌گذاري كشورهاي اسلامي دارد و در صورت تاسيس اين شركت در كشورهاي اسلامي اين بانك مي‌تواند 25 درصد از سهام آن شركت‌ها را نيز خريداري مي‌كند.

رئيس اتاق ايران با بيان اينكه ما نمي‌توانيم نسبت به گردشگري جزيره اي عمل كنيم گفت: بايد اجازه دهيم تا سرمايه‌گذارهاي خارجي در ايران فعاليت گردشگري و ساخت هتل و جذب توريسم را داشته باشيم.

انتهاي پيام//

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن