تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع): مؤمن نه بدى مى كند و نه معذرت مى خواهد و منافق هر روز بدى مى كند و معذرت مى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809712075




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عسگري مطرح كرد:اشتباهات داوران ما از استانداردهاي جهاني كمتر است/ حل مشكل تركي و كامراني‌فر


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: عسگري مطرح كرد:اشتباهات داوران ما از استانداردهاي جهاني كمتر است/ حل مشكل تركي و كامراني‌فر
اشتباهات داوران ما از استانداردهاي جهاني كمتر است/ حل مشكل تركي و كامراني‌فر
نايب رئيس كميته داوران با اشاره به اينكه مقابل صحبت‌هاي غير منطقي مي‌ايستد، گفت: در 215 مسابقه نيم فصل نخست، حداكثر نتيجه 6 - 7 بازي با اشتباهات داوري رقم خورد كه نشان مي‌دهد آمار اشتباهات ما از استانداردهاي جهاني هم كمتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسين عسگري در مورد اينكه چرا در فصل جاري سعيد مظفري‌زاده در ورزشگاه آزادي قضاوت نكرده، گفت: بارها عنوان كرده‌ام از نقدهاي منصفانه رسانه‌ها استقبال مي‌كنم ولي مقابل صحبت‌هايي كه هيچ دليل منطقي ندارد، مي‌ايستم. به نظر شما قضاوت بازي استقلال و پرسپوليس با تيم‌هاي ديگر در آزادي مشكل‌‎تر است يا در شهرهايي مانند انزلي؟ قطعا شرايط قضاوت در ورزشگاه‌هايي مانند آزادي كه استاندارد است، آسان‌تر بوده به همين دليل از داوران جوان‌تر در چنين شرايطي استفاده مي‌كنيم.

وي با بيان اينكه داوران باتجربه كه توانايي و كيفيت بالاتري دارند را براي قضاوت در مسابقات حساس خارج از تهران انتخاب مي‌كنيم، افزود: مگر در جام ولايت مظفري‌زاده داور دربي تهران نبود. ايشان در طول فصل جاري 6 مسابقه كه به صورت زنده پخش شد را قضاوت كرده است. در ضمن بازي ذوب‌آهن و پرسپوليس در جام حذفي در تهران مشكل‌تر است يا در اصفهان؟ شما ديديد قضاوت در آن بازي در اصفهان سخت‌تر بود.

نايب رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال با اشاره به اينكه سعيد مظفري‌زاده در اين خصوص ناراحتي ندارد، افزود: متاسفانه خبرنگاران و افراد كارشناس كه در سطوح بالا قضاوت نكرده و در استاديوم‌هاي مهم و در شرايط حساس داوري نكرده‌‎اند و از شرايط بي اطلاع هستند، به اين مسئله دامن مي‌زنند.

وي در مورد اينكه چرا شان حسن كامراني‌فر را حفظ نكرده‌اند و اين داور بيشتر با داوران جوان قضاوت مي‌كند، تاكيد كرد: اين به خاطر اين است كه بتواند حق بازي را ادا كند. وقتي در يك بازي داور جواني را استفاده مي‌كنيم، نياز دارد كه كمك‌هاي با تجربه‌اي داشته باشد. براي نمونه آقاي خورشيدي كه داور جوان و خوبي است در بازي فولاد و ملوان يك صحنه هند مسلم را نديد اما كامراني‌فر به خاطر تجربه‌اي كه داشت پرچم زد تا هم حق تيم حفظ شود و هم داور نجات داده شود.

عسگري در مورد اينكه آيا محسن تركي و كامراني‌فر با يكديگر قهر هستند؟، اظهار داشت: آنها به خاطر مشكلاتي كه در جام ملت‌ها پيش آمد با همديگر كدورتي داشتند كه هفته گذشته در مشهد در نشستي با حضور آنها، با همديگر صحبت كرديم و اين مشكل برطرف شد. به خاطر تشكيل اين جلسه بايد از هيئت فوتبال خراسان رضوي تشكر كنم.

وي در مورد بحث‌هاي به وجود آمده پيرامون تبليغات روي پيراهن داوران تاكيد كرد: در اساسنامه كميته داوران فيفا تبليغات روي پيراهن داوران وجود دارد و فدراسيون‌هاي عضو مجاز به استفاده هستند اما اندازه و جاي تبليغ كه روي قسمت بازوي دست است، مشخص شده است.

نايب رئيس كميته داوران با اشاره به اينكه در قراردادي كه سه سال پيش منعقد شده بود اين مسائل در آن رعايت نشده و طبق پيگيري‌هاي انجام شده و تماسي كه از سوي AFC با وي صورت گرفته شده، موضوع را با آقايان كفاشيان و تاج مطرح كرده است تا از نيم فصل به اين موضوع رسيدگي شود، در مورد اينكه آيا اگر اين مشكل برطرف نشود با فوتبال ايران برخورد مي‌شود، تصريح كرد: قطعا اگر رعايت نكنيم تبعاتي براي ما خواهد داشت.

وي در مورد اينكه چرا داوران در صندوق حمايت از پيشكسوتان جايي ندارند؟، اظهار داشت: من از كارشناسان تربيت بدني كه به اين مسئله رسيدگي كردند، ناراحت هستيم كه متاسفانه داوران را در اين قانون در نظر نگرفتند. همه مي‌دانند امتيازاتي كه قهرمانان در ميادين مختلف گرفتند به خاطر قضاوت خوب داوران بوده است.

عسگري در اين خصوص تاكيد كرد: در اين خصوص دو هفته پيش با آقاي تاج صحبت كردم و قرار شد نامه‌اي تهيه شده و به صندوق پيشكسوتان ارسال شود. قطعا با حل اين مشكل پيشكسوتان داوري كه در سطوح بين الملل يا سطوح بالا قضاوت كردند در اين قانون مدنظر قرار خواهند گرفت.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هايش در برنامه ورزش و مردم در مورد عملكرد داوران در نيم فصل ليگ برتر گفت: من با آمار صحبت مي‌كنم و تاكيد مي‌كنم داوري فوتبال هيچگاه بدون اشتباه نيست. مثلا در مسابقات مهم جام جهاني در 64 مسابقه حداقل نتيجه هشت بازي با اشتباهات داوري رقم خورد كه اين نشان دهنده اشتباهات 10 درصدي داوران در چنين مسابقات مهمي است در حاليكه فيفا با تست داوران در مسابقات جام باشگاه‌هاي جهان، المپيك و كلاس‌هايي كه براي آنها مي‌‎گذارد، سعي در كاهش مشكلات دارد.

نايب رئيس كميته داوران با اشاره به اينكه داوران 30 هزار دلار ورودي جام جهاني گرفته و در هر مسابقه هم مبالغ زيادي دريافت مي كنند اما همچنان اشتباهاتشان در بعضي از مسابقات تاثير گذار است، تاكيد كرد: ما در فصل جاري 62 بازي جام حذفي و 153 مسابقه ليگ را برگزار كرديم كه حداكثر در 6 - 7 بازي اشتباهات داوري نتيجه مسابقات را رقم زد كه اين نشان مي‌دهد داوري ما با توجه به امكانات و بضاعت و زير ساخت‌هايي كه داريم واقعا پيشرفت داشته و اين موضوع جاي تقدير و تشكر دارد زيرا آمار اشتباهات ما از استانداردهاي جهاني هم كمتر است.

وي با بيان اينكه همه داوران از دوستان وي بوده و به شخص خاصي به خاطر اين دوستي داوري بيشتري نمي‌دهد، تصريح كرد: وقتي داوران بين المللي و اليت براي قضاوت مسابقات بين المللي در ايران حضور ندارند، طبيعتا به داوران ديگر سهم بيشتري از قضاوت مي‌رسد اما هر داوري بر اساس كارنامه بهتري كه دارد در مسابقات قضاوت مي‌كند.

عسگري در پاسخ به اين سئوال كه چرا احمد صالحي پس از محروميت در ليگ دسته يك قضاوت كرد افزود: اينچنين نبوده است ما طبق آيين نامه با عملكرد داوران برخورد مي‌كنيم و داور را از قضاوت در رده خودش محروم خواهيم كرد كه صالحي هم داور ليگ برتري است.

وي در خصوص تقدير از مسعود مرادي كه مدت‌ها پيش اعلام شد اما هنوز صورت نگرفته، افزود: ما طي روزهاي يازدهم تا سيزدهم ماه جاري كلاس اين فصل داوري را داريم و از داوراني كه سال گذشته كار قضاوت را كنار گذاشتند تجليل مي‌كنيم.

نايب رئيس كميته داوران در مورد انتقاداتي كه از وي براي سفرهاي مختلف خارجي شده است، اظهار داشت: ما از يك طرف مي‌گوييم چرا براي گرفتن كرسي تلاش نمي‌كنيد و از طرف ديگر از من كه عضو كميته داوران AFC شده‌ام و در سال بايد در پنج، شش جلسه آن حضور داشته باشم، انتقاد مي‌كنند. تكليف را مشخص كنيد.

عسگري در پايان گفت: يك داور فوتسال به نام آقاي پورافشار كه قرار بود سال آينده اليت شود اما زمان گذشته بود اما در رايزني‌هاي صورت گرفته در اين جلسات، مقامات AFC را مجاب كرديم كه به وي فرصت دهند. الان ناظران 2 بازي وي را نظارت و تاييد كرده و قرار است براي بازي سوم هفته آينده به ايران بيايد و اگر تاييد شود، وي در ليست اليت قرار مي‌گيرد. ضمن اينكه براي نخستين مرتبه 2 داور خانم نيز اليت شده‌اند.

© 2003 Mehr News Agency .

جمعه|ا|9|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن