تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815291929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرهنگ شهروندي، فرهنگ زندگي اجتماعي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فرهنگ شهروندي، فرهنگ زندگي اجتماعي
خبرگزاري فارس: مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم گفت: كودكان به عنوان بهترين پليس براي والدين بوده و مي‌توانند در ارتقاي فرهنگ رانندگي نقش جدي داشته باشند.


عليرضا اقباليان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به عدم رعايت فرهنگ شهروندي در زمينه رانندگي و ايجاد ترافيك اظهار كرد: بسياري از رانندگان به علايم راهنمايي و رانندگي توجه چنداني ندارند و عامل بروز مشكل مي‌شوند.
وي افزود: توقف ممنوع، رعايت حق تقدم، گردش به چپ و راست ممنوع، دور زدن ممنوع، ورود ممنوع و... كه جزو علائم راهنمايي و رانندگي هستند براي بسياري از رانندگان معنايي نداشته و در رانندگي هيچ توجهي به اين علائم نمي‌كنند.
مديرعامل سازمان حمل و نقل ترافيك شهرداري قم با اشاره به اينكه افراد معدودي اين قوانين را رعايت مي كنند، بيان كرد: مي‌توان گفت تنها 50 درصد از رانندگان به اين قوانين توجه دارند و مابقي اهميتي به اين قوانين نمي‌دهند.
اقباليان با بيان مثالي در اين زمينه گفت: به طور مثال بعضي از رانندگان بدون در نظر گرفتن قوانين در كوچه‌اي كه تابلو ورود ممنوع نصب شده وارد مي‌شوند و ترافيك و مشكلات ديگر را به وجود مي‌آورند.

* رانندگان به تابلوهاي راهنمايي و رانندگي توجه نمي‌كنند
وي به ديگر مشكلات موجود اشاره و خاطرنشان كرد: در بحث رانندگي عدم رعايت سرعت‌هاي مطمئن از ديگر مشكلات است كه رانندگان با سرعت‌هاي غير‌مجاز خود عامل ترافيك و بروز تصادفات مي‌شوند و بيشتر تصادفات در خيابان‌ها عدم استفاده از راهنما است كه يك قانون پيش پا افتاده به حساب مي‌آيد.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم ادامه داد: امروز افراد به قوانين تنها هنگام دريافت گواهينامه توجه كرده و بعد از آن به طور كامل قوانين را فراموش مي‌كنند.
اقباليان خواستار توجه هر چه بيشتر به قوانين شد و عنوان كرد: اگر هر رانند‌ه‌اي تنها يك مورد از قوانين را رعايت كند، مشكلات اساسي ترافيكي به ويژه بوق زدن‌ها كاهش مي‌يابد.
وي اطلاع‌رساني در اين مبحث را ضروري برشمرد و تصريح كرد: فرهنگ‌سازي تبعيت از قانون بايد از طريق صدا و سيما و رسانه‌ها صورت بگيرد.

* عدم رعايت قوانين از سوي موتورسواران
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم به تخلفات موتورسواران اشاره و ابراز كرد: تردد در پياده‌رو، اشغال كردن فضاي پياده‌رو، استفاده بيش از يك سرنشين از موتورسيكلت، استفاده از عينك‌هايي كه ديد را براي موتورسوار كم مي‌كند و ديگر تخلفات از سوي موتورسواران سبب عدم تناسب و تعادل در معابر شهري مي‌شود.
اقباليان با اشاره به اينكه خود فرد بايد بخواهد تا قانون را رعايت كند، گفت: فردي كه رانندگي را آموزش مي‌بيند، اگر قوانين همان كتابي را كه امتحان مي‌دهد، سرلوحه خود قرار دهد ضمن اينكه به حقوق شهروندي احترام گذاشته، خود نيز از خطرات دور مي‌شود.
وي ادامه داد: شايد جرايم رانندگي گاهي بازدارنده باشد اما تاثير چنداني در كاهش تخلفات ندارد بلكه بايد اين فرهنگ در خود شخص شكل بگيرد، اگر فردي نخواهد قوانين را رعايت كند هزاران آموزش و فرهنگسازي هم بر روي او تاثير نمي‌گذارد.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم با اشاره به اينكه آموزش در كودكي تاثير فراواني دارد، بيان كرد: بايد افراد را از كودكي آموزش داد و كتابي در اين زمينه تدوين شود و به عنوان كتاب درسي دانش‌آموزان باشد تا آنها چگونگي آشنايي با فرهنگ ترافيك را آموزش ديده و مشوق والدين خود باشند.

* كودكان بهترين پليس و بازدارنده براي والدين هستند
وي اظهار كرد: بستن كمربند ايمني بعد از چند سال در كشور رايج شد ولي افراد به دليل دغدغه‌هايي كه دارند، بستن كمربند را فراموش مي‌كنند و با توجه به تبليغات صدا و سيما، كودكان در اين زمينه بهتر آموزش ديده‌اند و نكات لازم را به والدين خود گوشزد مي‌كنند.
اقباليان عنوان كرد: كودكان به عنوان بهترين پليس براي والدين بوده و مي‌توانند در ارتقا اين فرهنگ نقش جدي داشته باشند.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم با بيان اينكه بوستان ترافيك 3 هكتاري در تپه سلام ايجاد خواهد شد، افزود: در صورت درخواست آموزش و پرورش، بوستان‌هاي ترافيك ويژه كودكان و دانش‌آموزان افزايش خواهد يافت.
انتهاي پيام/ج10

جمعه|ا|9|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 564]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن