تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804944071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميزگرد واكاوي ۹ دي با حضور نمايندگان اتحاديه‌هاي دانشجويي-۱


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ميزگرد واكاوي ۹ دي با حضور نمايندگان اتحاديه‌هاي دانشجويي-۱
خبرگزاري فارس: دبيركل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان گفت: فتنه نظام ما را در برابر ميكروب‌هاي سياسي واكسينه كرد و در واقع تهديد دشمن تبديل به فرصت براي انقلاب اسلامي‌مان شد.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، ميزگردي با حضور محمد پهلوان دبير كل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه‌هاي سراسر كشور، محمد جواد نيك‌روش مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق(ع)، محمد رضايتي دبير سياسي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي سراسر كشور، حجت علمداري عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت و مهدي خوجگي عضو شوراي مركزي جنبش عدالتخواه دانشجويي و با موضوع «واكاوي و تبيين حماسه نهم دي و ابعاد فتنه88» در خبرگزاري فارس برگزار شد.

پهلوان در ابتداي اين ميزگرد خبري گفت: 9 دي روز پيشي گرفتن عوام با بصيرت از خواص بي‌بصيرت است. در 9 دي شاهد بوديم كه جاي عوام و خواص بي بصيرت عوض شد و اين عوام بودند كه اين خواص و اتفاقات را رهبري كردند. آن حادثه‌اي كه در 9 دي رخ داد يك رويداد تاريخي و فراموش نشده بود.

وي با بيان اينكه دشمنان هميشه عليه ما توطئه چيني‌ مي‌كرده‌اند، گفت: هيچگاه دشمن تا به اين اندازه‌اي كه در فتنه 88 عليه نظام و ملت ايران امكانات، عوامل و اصحاب خود را بسيج كرده بود، وارد ميدان نشده بود. برنامه‌ريزي‌هاي چندين ساله دشمن براي كليد زدن فتنه 88 عمق بسيار زيادي داشت كه به تعبير رهبر انقلاب بايد سال‌ها بگذرد تا عمق واقعي آن هويدا شود.

دبير كل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان با بيان اينكه در حماسه 9 دي حقايقي نهفته است كه بركات آن تا سال‌ها موجب واكسينه شدن اسلام و انقلاب اسلامي خواهد شد، افزود: ما از دهان كينه داران نسبت به انقلاب و اسلام گه‌گاهي مي‌شنيديم كه انقلاب را پير و مردم را خسته از آن جلوه مي‌دادند ولي ۹ دي به عنوان هديه الهي و 22 بهمن سال ۸۸ بار ديگر نشان داد كه انقلاب اسلامي ايران بسيار شاداب، پرنشاط و پر اميد مسير الهي خود را طي مي‌كند.

پهلوان ادامه داد: در واقع 9 دي تجلي شعارهاي 30 ساله مردم بود مردم از عمق ايمان و جان خود در اين روز بزرگ در خيابان‌هاي كشور پهناور اسلامي و در شهر و روستا حاضر شدند و با اعتماد كامل از نظر اسلامي خود حمايت كردند.

اين فعال دانشجويي در ادامه به عوامل ايجادكننده فتنه 88 اشاره كرد و گفت: اين فتنه كاملاً طرحي برنامه‌ريزي شده بود و اينطور نبود كه به يكباره رخ داده باشد، بلكه شواهد، اسناد و اخبار نشان مي‌دهد كه دشمنان خارجي و بدخواهان داخلي دست به دست هم اين فتنه را راه انداختند.

پهلوان با بيان اينكه لازم است نسل جوان و قشر دانشجوي كشور جريان شناسي سياسي قوي داشته باشد، اظهار داشت: كشور ما بعد از انقلاب اسلامي با تحولات و چالش‌هاي زيادي روبرو بوده است كه هركدام درس عبرت‌ها و تجربه‌هاي گرانقيمتي بوده است.

وي يادآور شد: واقعيت آن است كه با پايان يافتن جنگ تحميلي جرياني در كشور شروع به فعاليت كرد كه نتيجه آن كمرنگ شدن ارزش‌ها و شعارهاي اصلي انقلاب بود. اين جريان در تلاش بود كاري كند كه غيرت‌گرايي ديني، تعهد و بصيرت جاي خود را به روزمرگي، دنياگرايي و پيروي از هواي نفس بدهد.

دبير كل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان با اشاره به اينكه اين جريان از گرايش‌هاي سياسي و اجتماعي مختلفي گرد هم آمدند و اهداف واحدي را دنبال كردند، اظهار داشت: هرچند در ظاهر اختلافاتي داشتند اما در اين امور داراي اشتراكات بودند. شعارهايي را هم كه در جامعه مطرح كردند برخاسته از نوعي خودباختگي فرهنگي و ديني و سادگي در فهم تحولات اجتماعي و سياسي بود بنابراين آن‌ها سعي كردند با به حاشيه راندن عناصر برجسته متخصص دين‌مدار عده‌اي تكنوكرات سكولار را به بدنه نظام وارد كردند.

اين فعال دانشجويي گفت: طرح مباحثي مانند فضاي باز فرهنگي و تاكيد بر استفاده از تكنوكرات‌ها حتي اگر غير متعهد باشند توسط برخي مسئولان كشور زمينه را براي چنين افرادي فراهم كرد. اينكار موجب شد فضاي فرهنگي كشور كه متاثر از فرهنگ جبهه، شهادت، ايثار و آرمان‌هاي امام خميني(ره) بود به تدريج مسموم شود.

دبير كل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان با بيان اينكه در دوران دوم خرداد رسانه‌هاي زنجيره‌اي مانند كيان، كلك، زنان، جامعه سالم و ... فضاي جامعه را به سمت غربزدگي سوق مي‌دادند، گفت: در همين سال‌ها بود كه رهبر معظم انقلاب با تذكرات پي‌درپي به مسئولان و مردم نسبت به تهاجم و شبيخون فرهنگي هشدار ‌دادند. اما متاسفانه در آن زمان برخي مسئولان حرف از تعامل فرهنگي و توهم توطئه مي‌زدند.

وي ادامه داد: بعد از آن شاهد هستيم كه اين خاتمي، وزير فرهنگ بركنار شده رياست دولت را برعهده مي‌گيرد و همان انديشه و روش را با تئوري‌ "تساهل و تسامح" و "تبديل معاند به مخالف و مخالف به موافق" در عرصه‌هاي سياسي و فرهنگي جولان مي‌دهد و عرصه را براي نفوذ دشمن در فضاي فرهنگي، هنري و مطبوعاتي كشور باز مي‌كند.

پهلوان با يادآوري اقدامات روزنامه‌هاي زنجيره‌اي در دوم خرداد گفت: اين روزنامه‌هاي زنجيره‌اي با مطرح كردن شبهات فكري سعي كردند جامعه را از درون استحاله و اهداف شوم خود را پيگيري كنند.

اين فعال دانشجويي يادآور شد: از جمله اهداف اين روزنامه‌ها و رسانه‌ها مي‌توان، معرفي كردن دين و نظام اسلامي، ناكارآمد نشان دادن سياست‌هاي نظام اسلامي، القاي خستگي مردم از ارزش‌هاي انقلاب، گرايش به سمت رابطه با آمريكا، نارضايتي مردم از روحانيت، حمله به احكام اسلامي، حمله به قانون اساسي، ترور شخصيت‌هاي انقلابي و موثر نظام، ترويج فرهنگ غير اسلامي و روابط غير شرعي در جامعه، ايجاد شبهات درباره اصل مترقي ولايت مطلقه فقيه، تضعيف روحانيت و مراجع تقليد، نشر و ترويج انديشه‌هاي ليبرال‌ها و ملي‌گراها، ترويج فمنيسم نام برد.

پهلوان با بيان اينكه ما هشت سال بحران آفريني اصلاح‌طلبان را فراموش نمي‌كنيم، گفت: حلقه‌ها و مراكزي مانند حلقه آئين، حلقه كيان، مركز مطالعات استراتژيك رياست جمهوري،‌ دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران، روزنامه سلام، حزب منحله مشاركت، سازمان منحله مجاهدين انقلاب اسلامي در تلاش بودند كه نظام را از مسير انقلاب و آرمان‌هاي امام خميني(ره) منحرف كنند.

وي اضافه كرد: همين آقاي خاتمي كه امروز با ژست‌هاي مختلف خود را طلبكار از نظام، انقلاب و مردم مي‌داند، بعد از آنكه از وزارت ارشاد بركنار شد، با همراهي برخي از افراد در حلقه كيان اين گروه آئين را راه‌ انداختند. افرادي مانند حجاريان، تاج‌زاده، كديور و كه از عناصر اصلي فتنه ۸۸ نيز بودند در اين گروه به شبهه‌افكني در جامعه مشغول شدند. لذا آنچه بعدا به عنوان گفتمان دوم خرداد معروف شد در همين حلقه سروسامان پيدا مي‌كرد.

دبير كل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان تاكيد كرد: جوانان نبايد عملكرد اين قوم را از ياد ببرند؛ لذا دانشجويان، رسانه‌ها و اهل قلم در اين خصوص وظايف سنگيني بر عهده دارند؛ ما نبايد از يك سوراخ دوبار گزيده شويم. اين جريان شوم هرگاه فرصت پيدا كند فتنه‌اي مانند فتنه 78 و فتنه 88 را كليد مي‌زند؛ بنابراين نبايد فريب شعارهاي فريبنده آن‌ها را خورد.

وي در ادامه سخنان خود روح و ماهيت فتنه را جنگ با دين و مسير الهي دانست و افزود: همانطور كه همگان ديدند تمام جبهه كفر، شيطان و استكبار در اين فتنه تمام دنياي خود را به كار بست تا دين ما را از ما بگيرد. ولي به فضل الهي و مديريت استثنايي رهبري نقشه‌هاي‌شان نقش بر آب شد.

وي افزود: آزمون فتنه 88، كار آمدي نظام مترقي ولايت فقيه و مردمسالاري ديني را بر همه كج انديشان به اثبات رسانيد هر چند اين فتنه آسيب‌هايي و ريزش‌هاي را بر كشور ما تحميل كرد، اما از آن طرف روش‌هاي بسيار خوبي را تقديم انقلاب كرد، اين فتنه نظام ما را در برابر ميكروب‌هاي سياسي واكسينه كرد و در واقع تهديد دشمن تبديل به فرصت براي انقلاب اسلامي‌مان شد.

وي در ادامه حماسه 9 دي 88 را مكمل حماسه 42 خرداد 88 عنوان كرد و گفت: هر دو صفحه متجلي مشاركت عموم مردم در تعيين سرنوشت نظام جمهوري اسلامي ايران بوده است.

پهلوان ادامه داد: اين فتنه همانند غربالي عمل كرد، تا اشخاص و احزاب و گروه‌هاي فاسد فتنه‌ساز و معاند با نظام از بدنه انقلاب اسلامي تصفيه شدند و نظام از لوث و جود آن‌ها پالايش و پاك شود.

دبير كل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان گفت: اگر اين آلودگي از نظام اسلامي دور نمي‌شد و اين ميكروب‌ها از انقلاب زدوده نمي‌شد، مانند چوبي لاي چرخ گردان انقلاب عمل مي‌كرد و مانع از پيشرفت، رشد و بالندگي كشور مي‌شد و مردم را نيز به انقلاب بدبين مي‌كرد.

پهلوان با اشاره به حماسه 9 دي و حوادث 8 ماهه فتنه، گفت: اين حوادث و ماجراهاي پر عبرت نظام‌ ما را به تعبير رهبر معظم انقلاب واكسينه كرد.

وي همچنين باتاكيد برموثر بودن نقش خواص در جامعه، به عملكرد خواص در عصر پيامبر(ص) اشاره كرد و گفت: عملكرد خواص در جامعه بسيار تاثير گذار است و غفلت خواص موجب خسارات زيادي به جامعه اسلامي شده و بالتبع غفلت عوام و آحاد مردم را در پي خواهد داشت. اما در فتنه 8 ماهه ديديم كه عوام بسيار هوشيارتر از خواص عمل كردند و در واقع خواص را به دنبال بصيرت خود كشاندند.

اين فعال دانشجويي با اشاره به اينكه در طول انقلاب اسلامي برخي از خواص ما از مسير انقلاب منحرف شدند و حركتشان بر خلاف مسير الهي و انقلاب بود، اذعان داشت: فتنه 88 حتي موجب بيداري خواص غافل نيز شد. فتنه 88 ما را از خطر بزرگتري كه ممكن بود انقلاب ما را با خطر مواجه كند نجات داد و موجب شد بخشي از خواص منحرف كه در بدنه نظام هنوز حضور داشتند به دست خود مردم از قطار انقلاب پياده شوند و ضعف‌هاي بخش ديگر كه تا آن روز پنهان بود آشكار شد و مردم آن‌ها را شناختند.

پهلوان با بيان اينكه امروز وظيفه ما اين است كه مراقب باشيم كه اين افراد ضعيف دوباره نتوانند در نظام كرسي‌ها و جايگاه‌هايي را به دست بگيرند و حيات نظام اسلامي را با خطر انحراف مواجه كنند، گفت: علاوه بر آسيب‌ها اين فتنه ثمرات مثبت فراواني را براي كشور داشت؛ ريزش‌هاي بسيار ارزشمندي در آحاد ملت و خواص بوجود آمد كه دستاورد بسيار بزرگ و نعمت بزرگي بود.

وي ادامه داد: فتنه 88 باعث شد ضعف‌هايي كه تا قبل از آن خيلي به آن توجه نداشتيم شناسايي شده و به سرعت براي رفع اين ضعف‌ها اقدام كنيم مثلا در فضاي رسانه كه بدنه حزب‌الهي دچار ضعف بود، نقاط ضعف شناسايي و بسيج امكانات و مديريت خوب نيروهاي دلسوز انقلاب و امور فضاي رسانه و سايبر تا حد زيادي فراهم شد.

دبير كل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان گفت: اين فعاليت‌ها همچنين باعث انجام، تقويت و هدفمندي كارها شد و بسياري از نيروهاي مستعد و نخبه دانشگاهي همديگر را پيدا كردند و در همين راستا اقدامات خوبي انجام دادند كه ثمرات بسيار خوبي هم داشت.

وي در ادامه به رابطه مردم و دانشگاه با رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و افزود: رابطه مردم با رهبر انقلاب همواره خوب بوده است و در اين آزمون نيز مردم عمق اين ارتباط خوب را در صحنه عمل نشان دادند. مردم به دشمنان فهماندند كه رابطه امام و امت هرگز گسستگي نيست.

وي در همين رابطه افزود: امروز اكثر قريب به اتفاق دانشجويان و دانشگاهيان رهنمودها و بيانات رهبري را سرلوحه برنامه‌ها و كارهاي خود قرار داده‌اند و در اين راستا حركت مي‌كنند. اين بيانات در عمق جان دانشجويان مي‌نشيند و آن‌ها را براي حركتي هدفمند در ميدان حاضر مي‌كند.

پهلوان تاكيدكرد: همه دانشگاهيان بايد مراقب باشند؛ ثمرات و دستاوردهاي فتنه فراموش نشود و براي حفظ آن ها اهتمام داشته باشند. زيرا نظام استكبار در مقابل اين هوشياري هزينه بسيار سنگيني را محتمل شد كه واقعا چيز كوچكي نيست.

وي ادامه داد: دشمن هيچ‌گاه دست از دشمني خود با اسلام و انقلاب اسلامي بر نمي‌دارد و به گفته قرآن آن‌ها تا دين ما را از ما نگيرند دست از سر مسلمانان بر نخواهند داشت و ما بايد نسبت به تحركات و رفتار دشمن كاملا هوشيار باشيم و بدانيم كه آن‌ها همچنان در حال طراحي و برنامه‌ريزي براي ضربه زدن به اسلام و انقلاب هستند.

دبير كل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان با بيان اينكه يكي از نقاطي كه محمل برنامه‌ريزي و توطئه هميشگي دشمن بوده انتخابات است، گفت: دشمن به اهميت انتخابات در نظام مردم سالاري ديني پي برده است بنابراين تمام تلاش خود را به كار مي‌برد كه در روند اجراي آن همواره خدشه وارد كند. لذا تمام امكانات و ترفندها را به كار مي‌گيرد تا در نهايت بتواند حضور و مشاركت مردم را در انتخابات كاهش دهد.

وي با اشاره به اينكه دشمن بعد از فتنه كه تمام امكانات و سرمايه خود را براي ضربه زدن به انقلاب به صحنه آورد، دچار يأس و سردي شده است، گفت: ولي دشمن دست از نقشه‌هاي شيطاني خود برنداشته و اگر مجدداً روزنه‌اي براي نفوذ پيدا كند بي‌درنگ اقدام خواهد كرد.

پهلوان مشاركت گسترده را اولين هدف همه گروه‌ها، احزاب، جريانات و تشكل‌ها دانست و افزود: مردم امروز به خوبي اهميت اين مسئله را درك كرده‌اند و مطمئنا همچون انتخابات‌هاي گذشته در صحنه‌ها خواهند بود. مردم پيش از سه دهه در مقابل انواع فتنه‌گري‌هاي قبل و بعد از انقلاب جبهه استكبار ايستاده‌اند و قطعا با بصيرت هميشگي آن‌ها را ناكام خواهند گذاشت.

اين فعال دانشجويي با بيان اينكه نكته مهم اين است كه در جبهه داخلي بايد وحدت خود را حفظ كنيم و تنها بر محور ولايت حركات خود را به طور استوار پيش ببريم، درباره جبهه رقيب و مقابل اظهار داشت: مردم امروز فتنه گران را شناخته‌اند و به عقيده من اين‌ها ديگر به هيچ عنوان حق حضور در فضاي سياسي و انتخاباتي را به دليل فتنه‌گري‌هايشان ندارند چرا كه توسط مردم از صحنه ‌سياسي خارج شده‌اند.
انتهاي پيام/

جمعه|ا|9|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 335]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن