تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815555173




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دستاوردهاي تكنولوژي VOIP؛ تحول در روش كار سيستم‌هاي تلفني


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: دستاوردهاي تكنولوژي VOIP؛ تحول در روش كار سيستم‌هاي تلفني


خبرگزاري دانشجويان ايران - زنجان
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات

به اعتقاد يك كارشناس فناوري اطلاعات، تكنولوژي VOIP (تلفن اينترنتي) قابليت اين را دارد كه روش كار سيستم‌هاي تلفني را كاملاً متحول كند.

نويد نيكخواه‌ بهرامي در گفت‌وگو با خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره ماهيت تكنولوژي VoIP و ساختار دروني آن، اظهار كرد: تكنولوژي VOIP داده صوتي تلفني را فشرده كرده و در طول خطوط داده سيگنالي كه امروزه براي ارتباط اينترنت و اينترانت استفاده مي‌شود، انتقال و به‌طور قابل توجهي سخت‌افزار و فضاي فيزيكي براي پشتيباني از اين تكنولوژي را كاهش مي‌دهد.

وي ادامه داد: در هر شبكه داده ديجيتالي اينترنت و اينترانت مقدار زيادي از پهناي باند استفاده نمي‌شود. تكنولوژي VOIP اين پهناي باند راكد را مورد استفاده قرار داده و از آن براي انتقال داده صوتي همراه با داده سيگنالي استفاده مي‌كند و وقتي كه يك مكالمه تلفني از سيستم VOIP استفاده مي‌كند، داده صوتي تلفن استاندارد به يك دستگاه IP فرستاده شده و در آنجا به بسته‌هايي كد مي‌شود.

به گفته او وقتي كه اين بسته‌ها فشرده شدند، به شبكه داده سيگنالي (LAN وWAN) فرستاده مي‌شوند كه اين شبكه شامل ارتباطات ديجيتالي است. از خط داده اين بسته مي‌توانند به هر شبكه‌اي شامل اينترنت، ATM ،Frame Relay و ماهواره فرستاده شوند و اين باعث مي‌شود كه همه شكل‌هاي ارتباطي به‌صورت ديجيتالي قابل دسترسي باشند و هزينه بالايي كه در ارتباطات راه دور پرداخت مي‌شد تا 80 درصد كاهش يابد.

نيكخواه‌ بهرامي ادامه داد: روش‌هاي برقراري ارتباط تلفني در حال تغيير است. امروزه براي برقراري ارتباط تلفني راه دور اغلب از تكنولوژيي به نام VOIP استفاده مي‌شود. VOIP يك روش براي تبديل سيگنال‌هاي آنالوگ صوت به داده‌هاي ديجيتال است كه از طريق اينترنت منتقل مي‌شوند و همچنين مي‌تواند يك ارتباط اينترنت استاندارد را به يك روش مجازاً رايگان براي برقراي ارتباطات تلفني در هر جاي دنيا تبديل كند. فقط كافي است هزينه ISP را بپردازيد. اين امر شما را قادر مي‌كند كه شركت‌هاي تلفني را به طور كامل كنار بگذاريد.

نيكخواه‌ بهرامي از نحوه برقراري ارتباط اين تكنولوژي خبر داد و افزود: با سيستم‌هاي VOIP به يكي از روش‌هايي كه مي‌توان ارتباط تلفني برقرار كرد (ATA (gateway است كه ساده‌ترين روش برقراري ارتباط VOIP با استفاده از ATAها كه gateway هم ناميده مي‌شوند، چراكه اين ابزارها اين امكان را مي‌دهند كه بتوان از تلفن‌هاي آنالوگ استاندارد فعلي استفاده كرد.

او گفت: البته ATA سيگنال آنالوگ را از تلفن استاندارد مي‌گيرد و آن را به سيگنال ديجيتال آماده براي انتقال در بستر اينترنت تبديل مي‌كند. همراه برخي ATAها يك نرم‌افزار موجود است كه برروي رايانه لود مي‌شود و كاربر را قادر مي‌سازد كه آن را براي VOIP با دقت پيكربندي كند.

اين كارشناس فناوري اطلاعات، رايانه به رايانه را از ديگر روش‌هاي برقراري ارتباط اين فناوري دانست و افزود: اين روش آسان‌ترين روش استفاده از تكنولوژي VOIP است. شركت‌هاي زيادي هستند كه نرم‌افزارهاي مقرون به صرفه‌اي ارائه مي‌دهند كه مي‌توان براي اين نوع VOIP از آن‌ها استفاده كرد.

وي درباره مزاياي VOIP نيز اظهار كرد: از آنجايي كه با استفاده از VOIP كاربر از هر جايي كه به پهناي باند مناسب دسترسي داشته باشد، مي‌تواند ارتباط برقرار كند، كاربران مي‌توانند هنگام مسافرت ATAها يا IP Phoneهايشان را همراه داشته باشند و به تمام خدماتي كه تلفن خانگي‌شان ارائه مي‌دهد، دسترسي داشته باشند.

نيكخواه ‌بهرامي تصريح كرد: برخي سرويس‌دهندگان VOIP مزاياي بيش‌تري درباره فيلتر كردن تماس‌هاي تلفني ارائه مي‌دهند، اين قابليت‌هاي اضافي به كاربر اين امكان را مي‌دهد كه درباره چگونگي انتقال تماس‌هاي تلفني بر اساس اطلاعات Caller ID تصميم‌گيري كنند.

به گفته او اين قابليت‌ها به كاربر امكان انتقال تماس تلفني به يك شماره تلفن خاص (Forwarding)، ارسال مستقيم تماس به Voicemail، ارسال پيغام اشغال بودن مشترك به تماس گيرنده را مي‌دهد.

او در پايان توصيه كرد: هيچگاه سعي نشود با خريدن تلفن‌هاي VOIP دست دوم در هزينه‌ها صرفه‌جويي كرد، چراكه VOIP يك تكنولوژي جديد بوده و حتي ممكن است تجهيزات مربوط به يك سال قبل هم از رده خارج شده باشند. همچنين هزينه نصب چه تلفن نو باشد و چه دست دوم تفاوتي نمي‌كند و حتي ممكن است درصورت استفاده از تلفن‌هاي دست دوم مجبور به هزينه بيش‌تري بپردازيد.

انتهاي پيام

جمعه|ا|9|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 283]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن