تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815265005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار ويژه كيهان// حاميان خاتمي: بزن زير حرفت!// وزارت خارجه اسرائيل جوش آورد!// عطريانفر: كنار رفتن خاتمى منتفى نيست// سولانا: براى مذاكره نمى توانيم منتظر انتخابات ايران بمانيم


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: اخبار ويژه كيهان// حاميان خاتمي: بزن زير حرفت!// وزارت خارجه اسرائيل جوش آورد!// عطريانفر: كنار رفتن خاتمى منتفى نيست// سولانا: براى مذاكره نمى توانيم منتظر انتخابات ايران بمانيم
خبرگزاري آريا- كيهان در شماره امروز خود (21 اسفند)، اخبار ويژه زير را درج كرده است.

خشم و فحاشى ستاد ائتلافى به خاطر خبر مستند كيهان (خبر ويژه)

ستاد دولت ائتلافي (تشكيل شده از سوي محسن رضايي) به جاي توضيح درباره خبر مستند كيهان، به فحاشي عليه اين روزنامه و مدير مسئول آن پرداخت.

سايت تابناك ديروز توضيح مفصل و در عين حال مبهم اين ستاد را منتشر كرد و به اعتبار همين ابهام ترجيح داد خود، مقدمه اي به اندازه توضيح مذكور در صدر آن درج كند!

در توضيح ستاد مذكور كه به كيهان ارسال نشده! اما خطاب به مدير مسئول كيهان نگاشته شده، ضمن خلاف واقع دانستن خبر كيهان و عدم سازگاري آن با واقعيت از قول محسن رضايي ادعا شده كه صدمات و خطرات ايمان بدون تقواي الهي كمتر از جاسوسي نيست و هدف وسيله را توجيه نمي كند، شيوه اي كه ماركسيست ها و منافقين در پيش گرفته بودند.

در اين توضيح همچنين آمده است: «خودتان بهتر مي دانيد كه طرح دولت ائتلافي اولا با پسوند كارآمد و متعهد بوده است كه در نامه آقاي دكتر رضايي به سران قوا و آقاي عسكراولادي كه در اختيار شما هم هست به تفصيل بيان شده و خود بهتر مي دانيد كه معيار مهم براي اين دولت كارآمدي و تعهد بوده و مي باشد. در ثاني اين طرح قبلا نيز به صورت مكتوب و دو ماه قبل از انتخابات رياست جمهوري نهم (اول ارديبهشت 1384) به يكي از مقامات عالي رتبه نظام ارائه شده بود كه متاسفانه، برخي گروه هاي انحصارطلب مانند شما در جريان اصولگرا با قيم مآبي كه از خود نشان دادند، مانع تحقق اين ايده دلسوزانه و اصولي گرديدند. طرحي كه يقينا مي توانست آثار و بركات فراواني براي پيشرفت و آباداني كشور عزيزمان به همراه داشته باشد. اميدواريم با پايان يافتن اين رويه و خاتمه جوسازي هاي غيراخلاقي، نيازي به انتشار آن نامه نباشد، ولي در صورت ضرورت ناچاريم برخي اسناد را كه در دل صندوقچه تاريخ نگه داشته ايم، بيرون آورده و آنها را منتشر نماييم.»

گفتني است در خبر كيهان به دروغ پراكني برخي سايت هاي همزاد- تابناك- درباره حضور دكتر علي لاريجاني در ستاد دولت ائتلافي استناد شده بود. اين خبر سايت هاي مذكور از سوي نزديكان دكتر لاريجاني تكذيب شد. در تكذيبيه منتشره از سوي آينده نيوز از قول نزديكان لاريجاني آمده بود «انتشار اخباري كه به حضور شخصيت هاي مختلف نظام در دولت ائتلافي و حمايت و فعاليت در اين طرح دامن مي زند تنها موجب ايجاد ابهام بيشتر فضاي سياسي است و رئيس مجلس به حمايت يا تاييد اين طرح نپرداخته است.»

خبر مستند كيهان همچنين تاكيد مي كرد كه طرح دولت ائتلافي چند ماه پيش مشخصا از سوي حزب كارگزاران و آقاي حسين مرعشي مطرح و مدتي نيز پيگيري شد و ضربه به دولت اصولگرا و پراكندن آراي احمدي نژاد را مد نظر داشت اما با هوشياري اصولگرايان عقيم ماند. خبر ياد شده همچنين مستندا تاكيد داشت كه دبير منصوب از سوي آقاي رضايي براي ستاد دولت ائتلافي، رئيس ستاد موسوم به «ستاد مردمي دعوت از سردار كبير (هاشمي رفسنجاني)» در انتخابات سال 84 بوده و از اين جهت نيز ستاد با جريان كارگزاران مرتبط و نزديك است. طبيعي است كه افزودن الفاظي نظير كارآمد و متعهد و... نمي تواند محتواي طرح و ستاد را عوض كند.

اكنون هم اگر تابناكي ها و مديران ستاد ياد شده پس از اتهام پراكني و فحاشي عليه كيهان، از خشم ناشي از روشنگري اين روزنامه خالي شده اند، مي توانند با تاني و حوصله درباره خبر كيهان توضيح دهند. نه پيش قدمي كارگزاران در ماجرا كتمان كردني است، نه گرايش دبير ستاد موسوم به «ستاد ائتلافي متعهد و كارآمد» به كارگزاران. حالا هم دير نشده است. آنها كافي است موضع خود نسبت به عملكرد دوازده، سيزده ساله كارگزاران را شفاف كنند همچنان كه موضع اصولگرايان درباره حمايت از رئيس جمهور اصولگرا روشن است. آنها اگر پروژه عبور از احمدي نژاد يا كاستن از آراي وي- طراحي بيگانگان و اصلاح طلبان- را منتفي مي دانند كه آشكار توضيح دهند. اگر قصدشان بر عبور است كه باز هم روشن كنند. اگر هم منظور از ائتلاف، امتياز است كه باز هم صريح بگويند. البته درباره فقره اخير گفتني بسيار است كه مي گذاريم و مي گذريم و اما درباره فحش هايي كه در پوشش نظر خوانندگان در ذيل خبر فوق الذكر نوشته اند، فقط يك درخواست داريم و آن اين كه گردانندگان سايت تابناك بفرمايند كدام يك از اين فحش ها كه نثار مدير مسئول كيهان كرده اند، قبلا از سوي راديو اسرائيل و گروه هاي ضدانقلاب نثار مدير مسئول كيهان نشده است؟! عبرت انگيز است! نيست؟!

نيوزويك:

نياز روسيه به ايران استراتژيك است (خبر ويژه)

مجله آمريكايي نيوزويك تاكيد كرد «روسيه به روابط خود با ايران نيازمند است و به همين دليل نمي تواند بيش از اين عليه تهران سخت گيري كند».

برخي دولتمردان جديد آمريكايي، همراهي روسيه در دور تازه فشارها را لازمه واداشتن ايران به نشستن پاي ميز مذاكره از موضع ضعف مي دانند. اما نيوزويك در تحليل خود روسيه را فاقد امكان فشار افزونتر بر ايران دانسته و مي نويسد: روسيه به روابط خوب با ايران نياز دارد. كرميلن بطور مسلم مي داند كه اگر اجازه نداد تهران به سلاح هسته اي دست يابد]!؟[ به نفعش خواهد بود. چندي پيش نيز كرملين گام هايي در اين راستا اتخاذ كرد اما بعيد است روسيه آمادگي به همكاري را، آنطور كه واشنگتن بدان اميدوار است نشان دهد. دليل آن نيز اين است كه كرملين منافع اقتصادي خود را ارجح مي داند و قصد دارد سياست خارجي مستقل خود را ايفا كند. تعداد بسياري از كمپاني هاي روسي و از جمله كمپاني غول دولتي «گازپروم» كه همچنان حضور فعالي در ايران دارد، از روابط تنگاتنگي با كرملين برخوردارند. از اين رو وضع تحريماتي سختگيرانه تر به نفع اين كمپاني ها نيست. اما مهمتر، مسئله اي ديگر است. حفظ روابط خوب با ايران و در كل حفظ روابط دوگانه نسبت به تهران، اهرم نفوذ بر باقي جهان را به دست روسيه مي دهد

حاميان خاتمي: بزن زير حرفت! (خبر ويژه)

سايت گروهك نهضت آزادي از جلسه اضطراري دوشنبه شب خاتمي با مشاوران نزديك خود در پي قطعي شدن نامزدي ميرحسين موسوي خبر داد.

ميزان نيوز ساعتي پس از جلسه مذكور به نقل از منابع خود نوشت: «ساعتي پيش سيدمحمد خاتمي تعداد زيادي از نزديكان و مشاورانش را در دفتر كار خود گرد آورد تا نظر آنها را در ارتباط با اعلام كانديداتوري ميرحسين موسوي در روزهاي آينده جويا شود. نزديكان موسوي از اعلام قريب الوقوع نامزدي وي در مسجد قندي كه زماني پايگاه نيروهاي چپ خط امام بود، خبر داده اند.»

اين سايت افزود: «بنابر گزارشات رسيده از جلسه دوشنبه شب خاتمي از نزديكانش اين سؤال را پرسيده است كه در صورت اعلام حضور رسمي موسوي آيا با انصراف وي از انتخابات موافق هستند يا خير. خاتمي همچنين در اين جلسه از پيام موسوي به خود خبر داده است. بنابر گفته حاضرين در اين جلسه، موسوي در پيام خود به خاتمي گفته كه نه اصلاح طلب و نه اصولگرا است بلكه داراي گفتمان خاص خود مي باشد. موسوي در پيام خود تاكيد كرده است كه حضورش با حضور خاتمي منافاتي ندارد و لزومي ندارد كه در صورت حضورش، خاتمي انصراف دهد.

اين گزارش مي افزايد: «اكثر حاضران در جلسه از تداوم حضور خاتمي حمايت كرده و تاكيد كرده اند كه بايد موسوي را قانع به كناره گيري كرد. همچنين يكي از حاضرين اشتباه خاتمي را اين دانست كه سرنوشت خود را با موسوي گره زد و گفت كه تنها يكي از آن دو در صحنه حاضر خواهند شد. شنيده ها حاكي از آن است كه شوراي سياست گذاري ستاد 88 (جوانان حامي خاتمي) در حال برگزاري يك نظرسنجي از تمام حاميان جوان خاتمي در سراسر كشور مي باشند. در اين نظرسنجي پرسيده شده است كه اولا آيا با تداوم حضور خاتمي موافقند يا خير و ثانيا آيا در صورت حضور موسوي و انصراف خاتمي آيا حاضر به حمايت از موسوي مي باشند يا خير.

وزارت خارجه اسرائيل جوش آورد! (خبر ويژه)

دفاع جمهوري اسلامي از رئيس جمهور سودان در قبال اقدام سياسي و رياكارانه دادگاه لاهه و اعتراض به اين ديوان به خاطر سكوت در قبال نسل كشي رژيم صهيونيستي در غزه، خشم سايت وزارت خارجه اين رژيم را برانگيخت.

اين سايت با ابراز خشم نسبت به سفر دكتر لاريجاني رئيس مجلس به سودان و حمايت از عمر البشير با جعل يك نام ايراني تحت عنوان «م- مؤمني» و از قول وي نوشت به عنوان يك ايراني از اين اقدام شرمنده ام و پوزش مي طلبم.

سايت مذكور كه توسط فسيل هايي چون منوشه امير هدايت مي شود، سپس كار را از استفاده تعابيري نظير «تف، لعنت، نكبت و...» گذراند و خشم خود از افشاگري هاي جمهوري اسلامي درباره جنايات رژيم صهيونيستي را با رديف كردن فحش هاي ركيك خالي كرد. صهيونيست ها شكست هاي مصيبت بار چند سال اخير را از چشم جمهوري اسلامي مي بينند.

سودان پس از كشف معادن غني اورانيوم و نفت مورد طمع استعمارگران قرار گرفت و به ويژه رژيم صهيونيستي با تحريك و تجهيز شورشيان در منطقه دارفور و به قتل عام و آشوب در اين كشور بزرگ اسلامي دامن زد، سركرده شورشيان بارها به فلسطين اشغالي سفر كرده و با مقامات موساد ملاقات داشته است. در هر صورت اشك تمساح رژيم جنايتكار صهيونيستي براي قربانيان در جنگ هاي داخلي سودان آن هم با يك امضاي جعلي را بايد چنين پاسخ گفت كه:

آن يكي پرسيد اشتر را كه هي

از كجا مي آيي اي فرخنده پي

گفت از حمام گرم كوي تو

گفت خود پيداست از زانوي تو!

سولانا: براى مذاكره نمى توانيم منتظر انتخابات ايران بمانيم (خبر ويژه)

رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا گفت: اتحاديه اروپا نبايد براي مذاكرات با ايران منتظر انتخابات رياست جمهوري و نتيجه آن باشد.

به گزارش منابع خبري، خاوير سولانا كه روز سه شنبه در پراگ پايتخت جمهوري چك سخن مي گفت، تاكيد كرد: مذاكرات ما با ايران بايد فارغ از مسائل انتخابات آينده ايران و نتيجه آن ادامه يابد.

وي گفت: مذاكرات اتحاديه اروپا با تهران در مورد برنامه هسته اي اين كشور نمي تواند منتظر نتيجه انتخابات خردادماه ايران بماند.

سولانا افزود: اتحاديه اروپا با ايران مذاكره مي كند و روابط ديپلماتيك دارد و اين امر به تغيير دولت در اين كشور بستگي ندارد.

به گزارش خبرگزاري جمهوري چك، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا افزود: اتحاديه اروپا بايد در مورد بحران هسته اي ايران با روسيه و چين همكاري كند. روسيه بايد متعهد شود كه سيستم دفاع ضد موشكي به تهران نفروشد.

سولانا همچنين گفت: سياست تشويق و تنبيه اتحاديه اروپا در قبال تهران بايد ادامه پيدا كند.

در همين حال محمد البرادعي، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي، روز دوشنبه در وين گفت: «حل اختلاف در مورد برنامه هسته اي دولت ايران بدون مشاركت همسايگان عرب اين كشور ميسر نيست.»

برخي محافل آمريكايي و اروپايي پيش از اين به رغم استقبال از رويكرد اوباما در مذاكره مستقيم و قاطع با ايران (توام با تهديد و تطميع) هشدار داده بودند پيشنهاد مذاكره به ايران مي تواند به نفع احمدي نژاد و دولت اصولگرا در انتخابات تمام شود و نشانه درستي راه مقاومت دولت و ملت ايران باشد. آنها پيشنهاد مي كنند مذاكره به بعد از انتخابات موكول شود تا به تقويت موقعيت اصولگرايان منجر نشود.

اما از سوي ديگر همه اين محافل اتفاق نظر و نگراني مشتركي دارند مبني بر اينكه تاخير در انجام مذاكرات به معناي از دست دادن يك سال زمان مهم و حساس است و ايران مي تواند از اين خلأ براي گسترش و توسعه فناوري هسته اي خود بهره بگيرد. آنها همچنين مي گويند مواضع هسته اي ايران به ويژه در موقعيت قدرتمند فعلي متاثر از تغيير دولت ها در اين كشور نخواهد بود. سخنان سولانا احتمالا معطوف به اين ملاحظه استراتژيك است

عطريانفر: كنار رفتن خاتمى منتفى نيست (خبر ويژه)

عضو مركزيت كارگزاران (شاخه حامي خاتمي) اذعان كرد خاتمي بر خلاف ميل و اراده شخصي در انتخابات حضور يافته است.

عطريانفر مدير برخي نشريات زنجيره اي توقيف شده كه رياست «كميته تبليغات و اطلاع رساني ستاد انتخاباتي خاتمي» را برعهده دارد، با كتمان فشارهاي وارد بر خاتمي از سوي برخي اطرافيان براي نامزدي گفت: منطق آقاي خاتمي دلالت تام بر اخلاق اصلاح طلبي و شخصي ايشان دارد كه در منطق قدرت چندان مورد توجه قرار نمي گيرد. ايشان با اراده غيرشخصي در انتخابات حضور پيدا كرده اند.

وي در عين حال درباره اينكه فداكاري خاتمي به مفهوم كنار رفتن وي به نفع ديگر نامزدها باشد، گفت: اين تعبير هم مي تواند درست باشد اما صرفاً نبايد به اين نكته اكتفا كرد. ما نيازمند يك جمع بندي براي جبهه اصلاحات توسط 3 نامزد هستيم.

وي هم چنين درباره به هم ريختگي ستاد انتخاباتي اصلاح طلبان هم گفت: ما در حال حاضر ستاد اصلاح طلبان به معناي حقوقي كلمه نداريم، بلكه ستاد شخص آقاي خاتمي فعال است و اگر جبهه اصلاحات بخواهد فعاليتي را تحت نام خود شروع كند بايد ساز وكارهاي اجرايي خود را تدارك ببيند؛ لذا در شرايط فعلي تنها ستاد آقاي خاتمي فعال است و سخنگوي ستاد نيز يكي از چهره هاي شاخص اصلاح طلبي است كه تعيين شده، يعني آقاي صادق خرازي كه متاسفانه به دليل مشكلات جسماني نيازمند گذشت زمان هستند كه اميدواريم بهبودي كامل پيدا و نقش خود را به خوبي ايفا كنند. ايشان با توجه به اين كه چهره اي بسيار موفق، معتدل و شايسته هستند مي توانند در موقعيت سخنگوي ستاد آقاي خاتمي نياز دوستان را در رسانه ها تامين كنند

چهارشنبه|ا|21|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن