تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814771297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جلسه شوراي اقامه نماز شهرستان اهر برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: جلسه شوراي اقامه نماز شهرستان اهر برگزار شد
گروه خبرنگاران افتخاري / احمد داداشيان: جلسه شوراي اقامه نماز اهر با حضور مسئولان ادارات و اعضاي شوراي اقامه نماز اين شهرستان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) در اهر، «صمد طايري» دبير ستاد اقامه نماز شهرستان اهر در جمع اعضاي شوراي اقامه نماز از كسب رتبه اول ستاد برگزاري نماز جمعه اين شهرستان بين شهرهاي استان خبر داد.

دبير ستاد اقامه نماز اهر در اين جلسه با تأكيد بر آموزش نماز در خانواده‌ها و مقاطع دبستاني و پيش‌دبستاني گفت: بايد با ارائه راهكارهاي مناسب فرهنگ نماز را در خانواد‌ه‌ها تقويت و اين فريضه مهم الهي را در مقاطع دبستاني و پيش‌دبستاني با آموزش‌هاي عملي در كودكان و نوجوانان نهادينه كنيم و زمينه تشويق و ترغيب آنها را به امر نماز فراهم كنيم.

طايري با اشاره به فرارسيدن ايام نوروز و پيشواز از مسافران نوروزي خواستار تمهيدات لازم از سوي ادارات و نهادهاي ذيربط در جهت فعال‌سازي نمازخانه‌هاي بين راهي، مساجد داخل شهر، پارك‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و تأمين امكانات لازم در آنها شد.

وي در ادامه با اشاره به برنامه‌هاي انجام شده توسط اين ستاد در سال‌جاري به‌منظور ترويج فرهنگ نماز و تلاش عملي در تحقق اين فريضه معنوي از تصويب 68 مورد برنامه در ارتباط با امر نماز، اجراي چهار همايش نماز، جلسه شوراي اداري ويژه نماز، برگزاري مسابقات فرهنگي و هنري، كتابخواني، مقاله‌نويسي براي سنين و مقاطع مختلف، آسيب‌شناسي نماز، تقويت نمازهاي جماعت در ادارات، برگزاري كلا‌س‌هاي آموزش نماز در طرح‌هاي تابستاني و ده‌ها برنامه متنوع ديگر را در خصوص ترويج و همگاني كردن امر نماز از برنامه‌هاي اين ستاد برشمرد.

حجت‌الاسلام «تقوي‌آزاد» مسئول حوزه نمايندگي ولي‌فقيه در سپاه ناحيه اهر تعميم برنامه‌هاي شوراي اقامه نماز به روستاها را يكي از نيازهاي مهم در جهت ترويج فرهنگ نماز بين جوانان روستايي عنوان كرد و گفت: بايد با همكاري سازمان تبليغات، حوزه علميه، ستاد اقامه نماز و نهادهاي فرهنگي با تأمين امام جماعت براي روستاهاي پرجمعيت و حضور روحانيون در روستاها، برگزاري نمازهاي جماعت در روستاها نيز تقويت شود و با اجراي عملي آن و آشنايي بيشتر با احكام اسلامي و پاسخ به شبهات در تقويت آموزش‌هاي ديني تلاش مضاعف كنيم.

مسئول حوزه نمايندگي ولي فقيه در سپاه ناحيه اهر نمازخانه‌هاي فعلي پارك‌هاي اهر را شايسته اين شهرستان ندانست و خواستار برنامه‌ريزي شهرداري و شوراي شهر براي سال جديد جهت احداث نمازخانه‌هاي ويژه بانوان و آقايان با معماري خاص اسلامي و درخور امر نماز در پارك‌ها شد.

وي همچنين با انتقاد از برگزاري برخي جلسات و مراسم‌ها در وقت نماز خواستار رعايت وقت نماز در برگزاري اين مراسم‌ها شد.

حجت‌الاسلام تقوي‌آزاد با اشاره به تجربه موفق و استقبال عمومي به جهت فرهنگ‌سازي مناسب با حضور پرشور مردم در نماز ظهر عاشورا خواستار تمهيدات و ارائه برنامه‌ريزي لازم جهت برگزاري نماز جماعت روز اربعين حضرت اباعبداله الحسين(ع) با حضور عزاداران و محبان اهلبيت در سال‌هاي آتي شد.

وي در اين جلسه خواستار فعاليت شبانه‌روزي تمام مساجد و نمازخانه‌هاي بين راهي و داخل شهر براي پذيرايي از مسافران و اقامه نماز در اين مساجد شد.

«زين‌العابدين رضالو» معاون فرماندار اهر نيز با اشاره به بافت روستايي مناطق حاشيه شهر خواستار اتخاذ تدابير لازم و برنامه‌ريزي مناسب جهت برگزاري برنامه‌هاي متنوع فرهنگي و عقيدتي در مساجد اين مناطق شد.

وي گفت: مناطق حاشيه شهر به جهت حفظ بافت سنتي نيازمند توجه بيشتر و سرمايه‌گذاري مناسب در مسائل فرهنگي است.

معاون فرماندار اهر با اشاره به اهميت ترويج فرهنگ نماز و تقويت نمازهاي جماعت خواستار همكاري تمامي نهادها و ادارات و مراكز آموزش عالي با ستاد اقامه نماز اين شهرستان شد.

چهارشنبه|ا|21|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن